Омбудсманът: Получаваме много жалби срещу ВиК операторите в цялата страна

В институцията на омбудсмана получаваме изключително много жалби срещу ВиК операторите в цялата страна.

"Има много проблеми с лошата инфраструктура, с течовете, авариите и най-вече с лошото качество на водата", това заяви пред БТВ радио омбудсманът Диана Ковачева.

"Аз изпратих препоръка до министъра на регионалното развитие и благоустройството за това наредбата за ВиК услугите да бъде променена, за да може гражданите да разполагат с процедура, когато от чешмите им тече вода с лошо качество, те да могат да плащат по-малко. В момента такава процедура няма. В доклада на КЕВР за 2017 година се споменава за над 61% загуби за ВиК операторите на вода в цялата страна, а за Перник процентът е над 75", обясни тя.

"Днес изпратих препоръка до КЕВР, с която настоявам да не се променя цената на водата в Перник, защото в момента там се предвижда увеличение от 3.75%. Ситуацията във ВиК сектора изглежда критична", допълни Ковачева. Попитана дали жителите на град Перник могат да търсят обезщетения за създаденото им неудобство с режима, Ковачева отговори: "Да си без вода е нарушение на твое основно право, което е признато на международно ниво - правото на достъп до вода".

Коментари

Задължително поле