Волен Сидеров: НФСБ и ВМРО обмислят вариант за притискане на ГЕРБ, подпомогнати от Цветан Цветанов

Белият дом обсъжда намаляване на данъци за избягване на рецесия

Защо на някой бащи им позволяват да присъстват на раждането на детето им?

Експерти по сигурност: Ако Мартин Трифонов е бил наблюдаван, убийството в Сотиря нямаше да се случи

Зам.-кметът на Ботевград: Няма опасност за гражданите след пожара в склад за вторични суровини

Шефът на Спешния център в Сливен за смъртта на Криси: При установени нарушения ще бъдат взети мерки 

Виктор Орбан: Вярвахме в обединението на Европа и то се случи

Криминалистът Ботьо Ботев: Случаят „Негован” няма свой аналог в историята на България

Срещата на Г-7 може да завърши без комюнике заради различия за климата

Тръмп се шегува в Туитър – купува Гренландия без небостъргачи

Арабската коалиция нанесе удари срещу военни мишени в йеменската столица Сана

Борис Джонсън е изпратил писмо до Туск, предлага алтернативни договорки за ирландската граница

Много слънце и жега днес

Обявяват кандидатите за стратегически инвеститор на АЕЦ „Белене”

Туитър и Фейсбук са били използвани от Китай срещу демонстрантите в Хонконг

Осветяват най-рисковите участъци от магистралите Правят по-плавни завоите за скорост над 100 км в час

Въвеждат зони за безопасност край шосетата

Най-рисковите участъци от магистралите и скоростните пътища ще бъдат осветени през нощта. Това заяви един от авторите на нова наредба за проектиране на шосета доц. д-р инж. Румен Миланов за „Труд“. Стационарни осветителни тела няма да бъдат поставяни край целите трасета, обясни Миланов, който е и преподавател в транспортния факултет на Университета по архитектура, строителство и геодезия.

Осветени обаче ще бъдат пътните възли на магистралите и скоростните отсечки, както и кръстовищата на първокласните пътища. Това ще става след икономическа обосновка, пише в проекта на новата наредба.
За да станат пътищата по-безопасни се предвиждат и редица други мерки. Сред тях е въвеждането на зони за безопасност край шосетата, които според класа на участъците ще са на отстояние до 8-16 метра от трасетата.

В тях ще се отстраняват опасностите за участниците в движението при евентуален пътен инцидент, а когато това не е възможно ще се взимат нужните мерки за осигуряване безопасността на движение. Поставянето на предпазни огради край цялото трасе на автомагистралите не е удачно, а подобни съоръжения могат дори да са по-опасни при катастрофа, показват проучванията, обясни експертът. Такъв е случаят и с участъци като този на магистрала „Тракия“, на който стана тежката катастрофа на 13-ти април. При равен терен и липса на наклон няма практика в света за поставяне на предпазни огради, категоричен бе той. И подчерта, че липсата на мантинела не е причина за инцидента. Тепърва ще се търси причината за катастрофата, но със сигурност проектирането на магистралата няма нищо общо с трагедията, категоричен бе Миланов. Според статистиката, магистралите са между 3 и 5 пъти по-безопасни от останалите пътища, съотнесено към трафика по тях.

В новата наредба за проектиране на пътища е предвидено при изграждане и рехабилитация на магистрали и пътища, при които позволената скорост на движение е над 100 километра час, да се изграждат по-плавни завои. С въвеждането на тол системата ще се мери и средната скорост за движение на водачите по магистралите. Така шофьорите ще бъдат санкционирани не само, ако в даден момент превишат позволената скорост от 140 км/час, а и ако за определен участък от пътя са се движили с по-висока средна скорост.

 

Инж. Петко Табаков:

Предпазните огради могат да са и опасни

Предпазните огради на магистралата в определени участъци могат и да са опасни препятствия при определени условия. Например при удар под ъгъл над 50 градуса. Всичко зависи от терена, неговия наклон и сблъсъка. Това обясни почетният член на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“ и одитор по безопасност на пътната инфраструктура инж. Петко Табаков. Автобусът от тежкия инцидент на магистрала „Тракия“ на 13-ти април се е наклонил още преди да стигне окопа край пътя. Така че в случая една предпазна ограда би го преобърнала по-лошо, както си личи и по потресаващите снимки от трагедията. Още повече, че според всички норми за проектиране на пътища няма изисквания за поставяне на подобна ограда.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Е не е ли нормално цялата магистрала да е осветена и всички големи пътища?

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.