Най-малко трима души загинаха при катастрофа на малък самолет в Германия

Извадиха варели за опасни химикали от река Марица

ТИР разпиля дини на АМ „Марица“, след като се удари с лека кола

Христо Стоичков: ЦСКА ще има нов стадион!

64-годишен мъж е с опасност за живота след катастрофа край Разград

Хакери разбиха официалния профил на лондонската полиция в Twitter

Пътници в лондонското метро пострадаха след разпръскване на сълзотворен газ

Софийските бани – призрачни сенки от миналото Три десетилетия управниците на столицата спаха като къпани

Премиерът Борисов ще подкрепи кандидатурата на Кьовеши за европейски главен прокурор

Столичната библиотека представя документална изложба

Вучич: Оставката на Рамуш Харадинай е политически трик

Актрисата Мария Бакалова, участвала в хитовата лента “Бащата”, пред “Труд”: Филмовата индустрия у нас се подобрява ежедневно

КЗП: Купувайте надуваеми предмети за плажа само от сигурни магазини

Откриха ново огнище на африканска чума в свинекомплекс в русенско село

Лондон: Британските кораби да избягват Ормузкия проток

Оскъпяват до 1000 лв. курсовете за шофьори (обзор) Часовете за кормуване от 31 стават 42, 3 от тях ще бъдат на магистрала

Оскъпяването на шофьорските курсове ще изкара по пътищата още хиляди шофьори без книжка. И ще увеличи рушветите на КАТ и ДАИ. Снимка: Булфото

Качеството на обучение си остава същото

Цената на шофьорските курсове за любители може да стигне и мине 1000 лв. Това реши работна група в Министерството на образованието и науката. Прието бе предложение на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата (ДАБДП) часовете за кормуване да се увеличат от 31 на 42, което автоматично повишава и парите, които трябва да плащат българските младежи и техните родители. Себестойността на един учебен час по кормуване е около 25 лв. и увеличението на курсовете ще е с над 270 лв. В момента те струват от 580 до 750 лв.

Както писа “Труд” вчера, решението създава рискове по шосетата да излязат още повече шофьори без книжка. Ще увеличат подкупите, които искат служители на бившата ДАИ и КАТ, за да продават книжки на черно. А системата на обучение почти си остава същата, с която България държи всяка година първо или второ място в ЕС по жертви от катастрофи.

От ДАБДП се опитаха вчера да обяснят, че се намаляват часовете по теория от 40 до 26, но това няма да намали цената. Вторият им аргумент е, че се повишава качеството на обучението. Поне 6 часа ще се кормува извън населено място, 3 часа по магистрала или скоростен път. Карането в градски условия ще е 10 часа в града, от ДАИ щели по нов механизъм да следят дали тези часове се спазват.

Организациите СБА и Института по пътна безопасност, както и отделни автошколи, и инструктори, се обявиха категорично против оскъпяването на курсовете. Възможно е в близките дни да се организират и протести.

Последната дума обаче ще има министъра на образованието Красимир Вълчев, който трябва да издаде наредба, за да влязат в сила предложените от работната група промени.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.