Серия земетресения са регистрирани край остров Закинтос

Зов за помощ! Нека помогнем на 28-годишния Владислав Кипров от Благоевград

Задържаха 27-годишен българин с Европейска заповед за арест в Италия

Илюзията „Титаник” никога не потъва

Пострадала пешеходка осъди застраховател да й плати 15 000 лева обезщетение Заради продължително лечение на фрактура, жената останала с атрофирали мускули на едната ръка

Ще преосмислим дейността на Центъра за интеграция на учениците от малцинствата, заяви министър Вълчев

465 училища и детски градини са в грипна ваканция

Дебатът за цената на водата в Шумен се върти в омагьосан кръг, заяви министър Аврамова

Въпросите, от които Гебрев бяга като дявол от тамян Три опита да превземе "Дунарит", точи го в полза на Цветан Василев и Малофеев

Заловиха четирима крадци на ток в Берковско

78-годишен мъж е починал при пожар в центъра на Русе

Екатерина Захариева: Краткосрочните пътувания на европейските граждани до Великобритания ще са без визи

Грипната ваканция в Бургас се удължава

Парламентът прие на първо четене Закона за социалните услуги

Два изтребителя-бомбардировача Су-34 са се ударили над Татарския пролив

Осъдиха „Луфтханза“ да плати 250 евро обезщетение заради стачка

Снимка: Архив

Люксембургски съд реши, че авиокомпания „Луфтханза“ трябва да изплати обезщетение от по 250 евро на двама пътници, чиито полет е бил отменен заради стачка през октомври 2016 г., съобщиха от Европейския потребителски център.

Според съда авиопревозвачът не може да претендира, че става дума за извънредни обстоятелства. Това е второ подобно решение за последните месеци. Досега стачките на персонала на авиопревозвачите се смятаха за „извънредна ситуация“, което според Регламент 261, освобождава търговеца да изплаща обезщетение.

През октомври 2016 г. пилотите на „Луфтханза“ стачкуват. Това води до отмяна на полет от Люксембург към Осло. Пътниците са пренасочени към друг полет, който след това закъснява повече от три часа.

Двама потребители се оплакват първо на авиокомпанията, а след това и на ЕПЦ Люксембург. Мрежата на Европейските потребителски центрове не успява да постигне доброволно извънсъдебно решение на спора с авиокомпанията. Поради това жалбоподателите се оплакват в съда, като използват Европейската процедура за искове с малък материален интерес.

Люксембургският съд счита, че обявената стачка, за която работодателят-авиокомпания е уведомен, не е извънредно обстоятелство според Регламент EC/261/2004 (отказан достъп до борда на самолета, отменени полети и големи закъснения). Поради това авиокомпанията е задължена да изплати обезщетение на ищците, които са били засегнати от отмяната на полета, съответно закъснението на другия полет. Решението на съда в Люксембург се основава на решението на Европейския съд от април 2018 г., който се произнесе, че спонтанната стачка на авиокомпанията TUIfly също не може да се квалифицира като извънредно обстоятелство.

В момента юристите в Европа се питат дали авиокомпаниите трябва да плащат компенсация или не. С това решение имаме отговор за Люксембург и се надяваме, че то ще има знаков ефект и върху други европейски юрисдикции, коментира Карин Базенах, директор на ЕПЦ Люксембург.
Дали стачката представлява извънредно обстоятелство или не, е обект на дългогодишен правен дебат. Двете съдебни решения обаче дават допълнителен коз в ръцете на пътниците, добави Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

Ако имате проблеми със закъснял или отменен полет, включително и при стачка, може да се обърнете към ЕПЦ България за безплатна помощ и съвети на www.ecc.bg.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.