Пребиха служител на „Съдебна охрана“ късно снощи в столичния квартал „Надежда“, 10 души са задържани

На 22 май 2019 да почерпят

„Парцелгейт” се развихри в Полша Премиерът си купил имот на шесторно по-ниска цена

След градушката в Горна Оряховица кметът свика кризисния щаб Градоначалникът е разпоредил незабавна проверка на щетите

Атанас Скатов се завърна от Хималаите

Министър Захариева: Германия счита България за важен партньор и за много силна проевропейска държава

Серенай Саръкая и Керем Бурсин се разделиха

КФН: Изплащането на 10 лева обезщетение на наследници на загиналите в катастрофа край Своге е противозаконно

Народът му отпуска края – харчи за курорт, техника и ремонти Увеличаваме разходите си по-бързо от останалите европейци

ЦСКА не се предава, титлата между Разград и „Армията“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 22 май 2019

Ники Лауда – Майсторът на резките завои

Отварят новата отсечка от 6,5 км на магистрала „Струма” до 24 май

Ще се опитаме да отворим новата отсечка от 6,5 км на АМ „Струма” преди почивните дни за 24 май, тъй като предполагаме, че ще има по-интензивен трафик по пътищата на България. Строителите имат готовност. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова пред Нова тв.

„Това е отсечка, която ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в Благоевград. Това е отсечка от Благоевград до пътен възел Благоевград – юг. Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни, преди празниците, да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид. От АМ „Струма” остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране”, обясни министърът.

Тя уточни, че за пътя Видин-Ботевград в момента се избират изпълнителни. „Очаквам в близките една-две седмици да бъдат отворени и ценовите оферти, подадени за двата ЛОТ-а на участъка от Мездра до Ботевград, така че до края на годината да започнат и реални строителни дейности”, добави тя.

Тол системата е един от вариантите да финансираме една система, която от години е недофинансирана и средства, които се определят от бюджета всяка година са недостатъчни да покрием всички нужди за ремонт на пътища, каза още Аврамова.

„8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане”, призна министърът.

Регионалният министър заяви, че се работи регулярно по график, така че технически на 16 август да бъде пусната тол системата. „Започна тестови период от днес. Той ще продължи три месеца, за да се тестват всички компоненти на системата. От 16 август ще започне и тестване в реално време, т.е. доказване в реално време на вече фискалната част на системата с реално събиране на такси. Технически се движим по график”, уточни тя и добави, че само 25% от цялата пътна мрежа ще бъде заплатена с такси, а от тях ще има и такива, които ще бъдат включени в тол системата, но няма да се плаща такса. Аврамова посочи още, че преминаването по общинските пътища също няма да се заплаща.

По повод твърденията на превозвачите за размера на таксата, Аврамова коментира: „Ние направихме една среща в МРРБ с превозвачите, след това имаше втора среща и след това чухме техни коментари. Всъщност търсим конструктивен диалог, но това, което беше изнесено от тях в голямата си част са неистини, защото ние също сме направили сметки за отражението на тол таксите върху хранителните продукти. Най-голямото увеличение е около лев оскъпяване на билета , при положение, че автобусът е изчислен на 20 пътници, а не на 45 или 50, колкото е 100-процентовият обем. Ако цялата тежест отиде в цената на билета, най-скъпо би бил от Варна до София“, заяви министърът.

Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ”Тракия” от Чирпан до Стара Загора. По думите й ремонтът ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон „Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон”, обясни тя.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Магистралата от Чирпан до Стара Загора не я ли строи Герп. Е това им е строителството и сега ще я строят втори път бъркайки още един път в джоба ни.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.