Професор Весела Кънчева от София: Доктор Емилова е истински природен лекар Да си здрав е естествено състояние, забравено от модерния човек

Движението за тирове е ограничено на ГКПП „Калотина“ от сръбска страна заради срив

Българин нахлу с мачете в ресторант в Истанбул, полицията го уби (ВИДЕО)

Фандъкова: При най-малък дисбаланс в София, спираме водоподаването към Перник

Бурак Йозчивит стана значим исторически герой

Скенер ще изследва дали армировката на взривения блок във Варна не се е деформирала

Бум на хепатит в областите Стара Загора и Хасково, повечето болни са деца

Иран ще предостави на Украйна черните кутии на сваления самолет

Министър Танева : Продължаваме да търсим подкрепа от държавите за запазване на Националната преходна помощ

Арбанашката църква „Св. Атанас” прие първата си служба от десетилетия насам Кметът на Велико Търново Даниел Панов уважи богослужението

Неизвестни обраха митницата в Благоевград

Свищов и две села остават без вода заради авария Екипи на ВиК работят по отстраняването й

5 хитри начина да свалите „празничното“ тегло Без строги режими и изтощителни тренировки

Мъж се е самозапалил в колата си по пътя над Асенова крепост

Д-р Ива Иванова – успешен лекар в света на табутата Арабските жени полагат огромни грижи за външния си вид още от съвсем млади, твърди дерматоложката

Отвориха за движение най-дългия тунел в света, построен в Швейцария

Най-дългият тунел в света, построен в Швейцария, за да се улесни търговията между северната и южната част на Европа, от вчера е отворен за движение, съобщиха швейцарските федерални железници, цитирани от АФП.

Тунелът Gotthard Base Tunnel – GBT между градовете Цюрих и Лугано е с дължина 57 км и пресича връх „Сейнт Готард“ в Алпите.

На ден през тунела ще минават около 260 товарни влака със скорост 100 км/ч и 65 пътнически влака, които ще могат да развиват до 200 км/ч.

Изграждането на съоръжението отне 17 години и струва близо 11 млрд. евро. Той е част от швейцарски инфраструктурен проект на стойност 23 млрд. швейцарски франка.

Новият коридор Рейн-Алпи свърза напряко Северно със Средиземно море, от пристанището в Ротердам до Гент.

„Коледа е!“, възкликна директорът на железниците Андреас Майер, цитиран от агенция АТС, след като първият влак с пътници пропътува разстоянието от Цюрих до Лугано. Влакът тръгна в 06:09 ч. местно време и пристигна в 08:17 ч. Времето е съкратено с около 40 минути.

На официална церемония през юни тунелът бе открит от президента на Швейцария Йохан Шнайдер-Аман, припомня АФП.

 

Следващите по дължина тунели в света са „Сейкан“ в Япония (53,9 км) и тунелът под Ламанша между Франция и Великобритания (50,5 км).

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (6)

  1. „… от пристанището в Ротердам до Гент.“ – якоооо!

  2. Ако бяхте дали проекта да го реализира нашия крадлив боклук бойко щеше да струва поне 111 милиарда евро.

    1. Интересно, ако дядя ви Путя го правеше, дали изобщо цивилни щяха да имат достъп? Като не коментирам цената. Производителноста на труда в Русия е по-ниска даже от тази в България…. Следователно и цената ще набъбва подобаващо!

  3. Пристанището Ротердам (Холандия) с пристанището Гент (Белгия) се свързват с 57 км тунел под Алпите.
    Не е лошо кат идея 🙂

    1. Ротердам (четвъртото по големина пристанище в света; беше първо, но китайските тигърчета направиха по-голями) – Гент = 160 километра. (като не броим тунела под Алпите 🙂

  4. 23 млрд. франка за 57 км двупосочен ЖП тунел ! Тоя скромна сума нямаше да му стигне на Бойко само за едната тръба на тунела „Кресненско дефиле“, която щеше да е 17 км. Има много хляб да ядат тиролците докато постигнат идеята „Швейцария – Българията на Алпите „.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.