Елегантност и практичност Peugeot 508 SW е красиво комби със солидни възможности

Спипаха мъж и жена и мъж, задигнали портмоне с 500 лева в Павликени Посегателството е извършено във фризьорски салон

Министър Караниколов: Оттук нататък трябва да има широк диалог по отношение на „Пирин“

Загинаха памуковите семена, отнесени на Луната

Ивайло Иванов: Задържаните при гонката тази нощ са на 23 и 32 години, шофьорът на автомобила е избягал

Валери Симеонов за избора на самолети: Позорно и унизително е да промениш условията, за да угодиш на един от кандидатите

Йордан Цонев: ДПС ще продължава да настоява да премахне изискването за уседналостта за избори Искаме тя да има съвсем друг характер, какъвто има в ЕС, каза още депутатът

Къде се ходи да те оправят, за да не ти стърчи сутрин?

Честито за избора на F-16 и на Русия Докато чакаме новите изтребители от САЩ, ще плащаме на Кремъл стотици милиони. А можеше всичко да е различно

Рекорден брой туристи в Ню Йорк, 65.2 милиона души са го посетили

Тръмп ще представи в Пентагона новата американска стратегия за противоракетна отбрана

Температурите се покачват, очаква ни слънчево време

Сняг падна над Ерусалим, проливни дъждове в Газа

Обявиха грипна епидемия в Перник и Пазарджик

Търсят с кучета избягалия след гонката с полицаи край Стара Загора

Отвориха за движение най-дългия тунел в света, построен в Швейцария

Снимка: Туитър

Най-дългият тунел в света, построен в Швейцария, за да се улесни търговията между северната и южната част на Европа, от вчера е отворен за движение, съобщиха швейцарските федерални железници, цитирани от АФП.

Тунелът Gotthard Base Tunnel – GBT между градовете Цюрих и Лугано е с дължина 57 км и пресича връх „Сейнт Готард“ в Алпите.

На ден през тунела ще минават около 260 товарни влака със скорост 100 км/ч и 65 пътнически влака, които ще могат да развиват до 200 км/ч.

Изграждането на съоръжението отне 17 години и струва близо 11 млрд. евро. Той е част от швейцарски инфраструктурен проект на стойност 23 млрд. швейцарски франка.

Новият коридор Рейн-Алпи свърза напряко Северно със Средиземно море, от пристанището в Ротердам до Гент.

„Коледа е!“, възкликна директорът на железниците Андреас Майер, цитиран от агенция АТС, след като първият влак с пътници пропътува разстоянието от Цюрих до Лугано. Влакът тръгна в 06:09 ч. местно време и пристигна в 08:17 ч. Времето е съкратено с около 40 минути.

На официална церемония през юни тунелът бе открит от президента на Швейцария Йохан Шнайдер-Аман, припомня АФП.

 

Следващите по дължина тунели в света са „Сейкан“ в Япония (53,9 км) и тунелът под Ламанша между Франция и Великобритания (50,5 км).

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (6)

  1. Ако бяхте дали проекта да го реализира нашия крадлив боклук бойко щеше да струва поне 111 милиарда евро.

    1. Интересно, ако дядя ви Путя го правеше, дали изобщо цивилни щяха да имат достъп? Като не коментирам цената. Производителноста на труда в Русия е по-ниска даже от тази в България…. Следователно и цената ще набъбва подобаващо!

  2. Пристанището Ротердам (Холандия) с пристанището Гент (Белгия) се свързват с 57 км тунел под Алпите.
    Не е лошо кат идея 🙂

    1. Ротердам (четвъртото по големина пристанище в света; беше първо, но китайските тигърчета направиха по-голями) – Гент = 160 километра. (като не броим тунела под Алпите 🙂

  3. 23 млрд. франка за 57 км двупосочен ЖП тунел ! Тоя скромна сума нямаше да му стигне на Бойко само за едната тръба на тунела „Кресненско дефиле“, която щеше да е 17 км. Има много хляб да ядат тиролците докато постигнат идеята „Швейцария – Българията на Алпите „.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.