Северна Корея е отменила в последния момент уговорена среща с Майк Пенс

Претърсват имота на мъжа, барикадирал се в дома си в село Орешник

Във Франция арестуваха трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния

Венецуела започва продажба на своя криптовалута

Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Откриха нарушения в десет хотела в Слънчев бряг

Снимка: Архив

Съвместна проверка на Министерството на туризма заедно с Икономическа полиция- Бургас, Национална агенция за приходите-Бургас, дирекция „Инспекция по труда- Бургас“, Областната дирекция по безопасност на храните в града и РЗИ на хотели в „Слънчев бряг“, направена през септември, установи нарушения в задължителните елементи, които трябва да притежават, за да отговарят на изискванията за съответната категория, съобщиха от Министерство на туризма.

Протоколите от инспекцията на основание чл. 171, ал. 1, т. 1 от Закона за туризма, са подписани и от представители на хотелите и вече са готови.

Групата от инспектори провериха хотел „Шипка“ в к.к. Слънчев бряг. Той е категоризиран с 3 звезди, но на място експертите са установили, че към датата на проверката липсва действаща категоризация. Има подадено заявления за това от края на май, което е разгледано от Експертната комисия по категоризация и сертификация на туристически обекти (ЕККСТО).

При работата на групата е установено, че има нередности в документите, за което управителят на хотела е своевременно информиран. Към средата на септември обаче, по време на проверката, няма открита процедура по категоризиране на обекта и не е издадено временно удостоверение. Сред другите сериозни нарушения на хотела са, че част от стаите и баните не са с нужната квадратура. Вместо 15 кв. м те са между 12,30 км.м и 13,26 кв. м. Банята и тоалетната са с размери от 1,82 кв.м до 4,08 кв.м при изискване за обща площ 4,3 кв.м.

Инспекторите са установили и други липси, сред които са място за паркиране на хора с увреждания, аптечка и място на рецепцията с височина 90 см за обслужване на хора с намалена подвижност, няма и универсална инвалидна количка и др.

Проверен бе и хотел „Гранд Виктория“, който е категоризиран с 4 звезди. При него е установено, че удостоверението за категоризация е изтекло, като ръководството на хотела трябва да подаде заявление за започване на процедура по издаване на ново удостоверение. Инспекторите са установили още, че липсват обособени достъпни хотелски стаи и паркинг за хора с намалена подвижност, няма и съблекалня при открия басейн, кът за деца и др.

Четиризвездният хотел „Белвю“ също е бил сред проверените от инспекторите от институциите. Пропуските при него са липса на съблекалня при открития басейн, както и място за обслужване на хора с намалена подвижност на рецепцията, обособени достъпни хотелски стаи и паркинг за хора с намалена подвижност и др. Обектът е бил запечатан от органите на НАП заради извършени данъчни нарушения.

Четиризвездният хотел „Платинум“ в „Слънчев бряг“ е бил проверен на 12 септември. При него също са установени пропуски, които са задължителни за място за настаняване с тази категория – няма фризьорски и козметичен салон и детска занималня. В някои от стаите банята и тоалетната са с по-малка от разписаната обща площ от 5,1 кв.м и др.

При извършена проверка на хотел „Чайка Бийч“, к.к. Слънчев бряг, е установено, че рецепцията обслужва едновременно и хотел Метропол-Аркадия. Служителите на Министерство на туризма са констатирали, че в хотел „Чайка Бийч“ липсват достъпни хотелски стаи, които да разполагат с необходимото хотелско и санитарно оборудване, уреди и приспособления за хора с намалена или ограничена подвижност.

В момента на проверката не са били представени документи на персонала – трудови договори, дипломи за завършено образование, трудови книжки и други. Сред несъответствията за категория „четири звезди“ са и липсата на тоалетна за хора с намалена подвижност, както и минимум едно паркомясто за инвалиди. Установено е, че липсва оборудвана фитнес зала, няма лоби бар, а детският басейн се ползва от двата хотела и др.

Проверката на хотел „Гларус“ в курорта показва, че в сградата има стаи и санитарен възел за хора с намалена подвижност, но не са изцяло оборудвани със съответните приспособления. Сред несъответствията за категория „три звезди“, с която разполага хотелът, са и липсата на универсална инвалидна количка, както и обозначено място на рецепцията за обслужване на хора с намалена подвижност и др.

При направена проверка на хотел „Искър“, к.к. Слънчев бряг е констатирано, че липсва обособена стая със санитарен възел, който да е оборудван за ползване от хора с намалена подвижност, съгласно категория „три звезди“, която има хотелът и др.

В хотел „Колизеум I“ в Слънчев бряг при проверката бе установено, че няма информация за юридическото лице, МОЛ и работно време. Констатирани са несъответствия за категория „четири звезди“ – липсва място за хора с намалена подвижност на паркинга, бръснаро-фризьорски и козметичен салон, съблекалня при открития басейн. Няма обслужване с единен вътрешен телефонен номер 9 за връзка с рецепцията. Липсват също обособени и достъпни стаи с необходимото хотелско и санитарно оборудване за хора с намалена или ограничена подвижност. Няма план-схема на обекта, телефон-дериват, ръкохватки и защитна преграда на ваните, и др.

Инспекцията в двузвездния хотел „Нимфа – Русалка“ също в Слънчев бряг констатира, че липсва място за хора с намалена подвижност на паркинга, тоалетна за такива посетители, както и телефонна инсталация с единен вътрешен номер 9 за връзка с рецепция. Не са представени документи на управителя и персонала. Липсват план-схема на обекта, багажник в стаите, душ със завеса и др.

При проверка в хотел „Изола Парадайз“ (категория 4 звезди) в Слънчев бряг също са открити несъответствия с наредбата. Няма място за хора с намалена подвижност на паркинга и тоалетна за тях. Липсва магазин за продажба на стоки, сувенири, цветя, както и санитарен възел с необходимата площ в двойните стаи и др.
По повод установените нарушения Министерството на туризма ще наложи административни наказания на хотелите според тежестта на несъответствията с изискванията на Закона за туризма.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете