Маурицио Сари е най-суеверният треньор

На 27 юни 2019 да почерпят

Мюсюлманин обнови църква в Преславско Сърбин градил храма преди 122 г., сега Али Кюлюмов помогнал с работници и материали

ДАНС гони дъщерни фирми на офшорки Банките докладват за съмнителни плащания над 50 евро

Хореографът Фреди Франдзути: Еротиката е важна част от „Кармина Бурана”

„Фолксваген” предпочита София пред Измир Вече има разговори за продажбата на имот до българската столица за новия завод

Народният театър издига сцена под звездите За трета поредна година спектаклите ще се играя на открито от 21:30 часа

Дилъри търгували с дрога от коли в движение (обзор) Осем ефективни и две условни присъди за 10 участника в наркогрупа

Йенс Столтенберг: Русия има време до 2 август да се върне към ракетния договор

Порой причини наводнение в Котел, някои от жителите бяха евакуирани

Цеци Красимирова пуши трева

Не забраняват вноса на дизели втора ръка

Мелиса спретва на Селим гаден женски номер

Наказателният спецсъд остави Николай Банев в ареста

Климатичните аномалии съсипват кръвното и секса Динамичната смяна на времето между жеги, обилни валежи и бури стават все по-често явление

Откриха целия ръкопис на най-старата история на България, написана от българин

В италианския град Модена българска професорка открила пълния ръкопис на най-старата история на България, написана от българин – тази на чипровчанина Петър Богдан Бакшев, написал „История на България“ 97 години преди Паисий Хилендарски. Това заяви пред БНТ Божидар Димитров.

Като млад учен във Ватикана Божидар Димитров открил няколко глави от „История на България“ на Петър Богдан Бакшев. Българинът от Чипровци занесъл ръкописа си за печат в Светия град, но след това трудът му се загубил. Едва сега пълният текст на ръкописа е намерен в италианския град Модена.

„От научна гледна точка, това е по-добра история от тази на Паисий, защото Петър Богдан има висше образование и директно работи с изворите, докато отец Паисий няма висше образование и историята му е плагиатство от Мавро Орбини и Цезар Барони.“, коментира Димитров.

Той определи авторът на историята като „Левски на 17-и век“ заради революционната му работа около Чипровското въстание и цялата му просветителска дейност. Димитров добави, че Петър Богдан пише и друг важен исторически труд – „История на Охрид – столица на България“. В него той въвел доказателства, че Охридската архиепископия е българска, а не сръбска, както се е твърдяло по онова време.

Божидар Димитров подчерта, че именно същата архиепископия е създадена от византийския император Василий II Българоубиец като Българска автокефална (подчинена, бел.ред.) архиепископия. Това по думите му е едно от доказателствата, че Македонска църква не е имало, така че признавенето ѝ е нарушение на историческата истина.

„Решението е откъсаните със сила епархии да се присъденият там, от където са откъснати. В случая това е Българската патриаршия, която е наследник на Българската екзархия. Това е правилното решение.“, коментира той.

Божидар Димитров предвиди, че усилията да се признае Македонската църква са обречени на неуспех и определи решението на българския Свети синод като „измъкване по терлици“.

Като една причина той изтъкна нежеланието на Сръбската православна църква да губи, от друга – съпротивата на гърците, които съставляват Вселенската патриаршия, да допуснат определението „македонска“. Като трета причина той посочи, че признаването на македонска църква ще създаде прецедент, опасен за Руската патриаршия, която има претенции за милиони адепти в Украйна, която няма своя независима, призната църква.

Димтров обясни, че православните църкви са поместни, т.е. народни, а не държавни.

„Българската православна църква е признала, че идва от Охридската архиепископия. Малко хора знаят, че архиепископията, установена от византийския император, обхваща всички български земи плюс Влашко и епархии в Южна Италия. През 1767 година е опразнена от турския султан, на нейно място се създават пет архиепископии, които съдържат в името си „български“, коментира той.

Божидар Димитров посочи, че не бива да се бърза с признаването на Македонска църква, защото предстои смяна на името на държавата Македония. Той припомни предложението си Македония да се нарече „Югозападна България“, което ще удовлетвори претенциите на всичките ѝ балкански съседки.

Божидар Димитров призна, че е готов да влезе в политиката, защото подобно на Петър Богдан усещал, че не е изпълнил дълга си. Той обаче подчерта, че причаната да се върне в политиката не би била заплата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.