100 декара от сметището край село Цалапица горят

Премиерът Борисов в Болярово: Докато другите говорят за диверсификация, ние я правим (СНИМКИ и ВИДЕО)

Компании изтеглят капитали от страната Чуждестранните инвестиции са отрицателни

В ДАНС се проведе среща във връзка с предоставяне на информация по искане на главния прокурор

Дистанционна специалност обмислят за джипитата През есента започва изграждане на национална педиатрия

Изяли сме 12 000 тона мед от трети страни

Евакуираха Айфеловата кула, след като бе забелязан мъж, катерещ се по нея

Деми Роуз като гръцка богиня (СНИМКИ)

Намериха тялото на 68-годишен мъж в Кърджалийско

Отлагат с три месеца старта на тол системата за камиони Предлагат на превозвачите нови тарифи за използването на тол таксата

Снимка: Нова тв

От 16 август започват реални тестове на тол системата, които ще продължат 3 месеца. Това каза на брифинг в Министерски съвет изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев след среща с премиера Бойко Борисов за въвеждането на тол системата.

„Обединихме се около няколко важни точки. Всички сме наясно, че има необходимост и сме съгласни да се въведе тол системата като най-справедливият начин за ползване на пътищата, защото всички искаме да се возим на по-добри пътища“, посочи той.

„Взе се решение още от утре започваме разговори с Министерството на регионалното развитие и благоустройството, но от 16 август се започва реални тестове, като ние предложихме да доставим наши превозни средства, на които да се монтират бордови устройства и в рамките на около 3 месеца да се извършат тези тестове, за да се види реалната картина, която ще се получи от трафика освен на автобусите и товарните автомобили. Ще работим на база получените данни по обхват и цени. За нас е най-важно да се направят реални тестове, от които да се види реалното състояние на трафика и по какъв начин ще се работи по нататък“, заяви той.

Имаме изготвени нови тарифни предложения за използването на тол таксата, които ще предложим на превозваческия бранш. Това каза по време на брифинга министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

„Няколко са нещата, които решихме след проведения разговор. Всички сме за въвеждането на тол системата. Всички се обединихме около това, че българските пътища имат нужда от средства, за да бъдат рехабилитирани и всички български граждани, включително и превозваческия бранш, да разполагат с едни добри пътища, а затова нещо са необходими много повече средства, от тези, които събираме с винетната система, които са в порядъка на 370 млн. лв.“, обясни тя.

„Разговорът беше конструктивен. От утре продължават разговорите в конкретика на работни срещи и ще бъдат коментирани конкретните тарифи. Имаме изготвени нови предложения, които ще предоставим на превозваческия бранш и браншовите организации, които те да разгледат и да обмислят и да водим разговори в конкретика“, добави тя.

По думите ѝ другата тема, която ще се обсъжда е обхватът на републиканската пътна мрежа. „Предстоят разговори. От 16 август започват тестове от реално време. Всички представители на бранша изказаха желание в този тестови период да монтират бордови устройства на всички свои автомобили и ние да видим реална картина на пътникопотока на тежкотоварни превозни средства в България“, уточни Аврамова.

Тя припомни, че законово тол системата е с фиксирана дата 16 август. „Ако е необходимо ще направим промяна, за да регулираме този 3-месечен период и законово. След края на този месец ще свикам конструирания обществен консултативен съвет по въпросите, така, че в по-широк формат да предложим тол тарифите и обхвата на тол системата в България“, допълни тя.

Попитана каква част от пътищата попадат в тол системата, тя отговори: „От 40 хил. км пътища в България, 20 хил. км от които са от републиканска пътна мрежа, първоначалният вариант, който предложихме е 10 800 км. Работна група в момента е направила карта, на която са фиксирани с нулева ставка пътища, които не са в добро експлоатационно състояние“.

„В тези разговори ще коментираме в конкретика всеки един път в България, маршрут и начин на преминаване. България не е държава, в която има изградена магистрална мрежа и в която да има алтернативни пътища до всяка магистрала“, добави тя.

Попитана дали са възможни компромиси в пътната карта на тол системата, тя каза:„Възможни са компромиси, ще представим карта, на която да покажем, кои са пътищата с нулева ставка от тези 10 800 км“.

На въпрос, кога ще заработи тол системата в България, тя отговори: „Ноември месец изтича 3-месечният срок. Октомври-ноември – това е времето. Не искам да фиксирам 3-месечен срок. Защото може и по-рано да свършим с тестовия период, но това в разговорите с превозвачите ще го уточним“, коментира още министър Аврамова.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.