Пет автомобила и автобус се удариха по пътя Бургас-Созопол, двама души са пострадали

Папа Франциск смени дългогодишния главен редактор на вестника на Светия престол

Електронната идентификация за българските лични документи се отлага за 2020 г., решиха депутатите

Президентът Радев наложи вето на промени в НПК

Ценко Чоков: Охранители на зам.-главния прокурор Иван Гешев ме снимаха в заведението

Тръмп: Не строим бетонна стена по границата с Мексико, а художествено оформена конструкция

Бивш затворник отива на съд за отвличане

Ветко и Маринела Арабаджиеви са обявени за издирване в сайта на Интерпол

Почина американската актриса Пени Маршъл

Жената на Ценко Чоков: Съпругът ми е влязъл в заведението, за да си купи храна за вкъщи

Медицинският факултет не бива да бъде разрушаван с лека ръка, заяви Даниел Вълчев

САЩ продават на Турция зенитноракетни комплекси „Пейтриът“ за 3,5 млрд. долара

Дипломатическите комуникации на ЕС са били прихванати от хакери

Анатомия на една икономическа криза В САЩ почти всички значими рецесии в последно време са предхождани от обърнати лихвени криви

Кой и защо ще остане последен, когато някой ден ЕС се разпадне?

Отстъпването на място на възрастните в градския транспорт е вредно за тях

Британски професор препоръча да не отстъпваме място на възрастните в градския транспорт, защото това е вредно за здравето им, пише „Индипендънт„.

Стоенето е полезно за възрастните и не е добре да ги насърчаваме да са по-малко активни. Роднините трябва да настояват възрастните им близки да се качват по стълбите, вместо да взимат асансьор, да ходят на пазар и да носят сами торбите с покупките.

Проф. Мюир Грей от Оксфордския университет призова пенсионерите да се стараят да останат физически активни и да не се превръщат в бреме за здравната система. Според него най-възрастните трябва да ходят поне по 10 минути на ден.

Изследвания установиха, че само 2% от възрастните хора, изпълняват препоръките за движение. Ортопедът Скарлет О’Мали каза, че на напредналите години не трябва да се гледа като на „време за почивка“. „Хората трябва да са активни, независимо колко възрастни са. Те трябва да са движат повече“, настоя тя.

Всеки възрастен трябва да има поне 150 минути умерена физическа активност седмично и да прави упражнения за основните мускули (крака, ханш, гръб, корем, гърди, рамене и ръце) поне два пъти седмично.

Физическата активност намалява и риска от деменция, посочва още Проф. Мюир Грей.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.