Дечо Дечев: Приех поста в НЗОК, защото мисля, че ситуацията по-тежка не може да стане

Румен Порожанов: Все още не е ясно как точно чумата по животните е дошла у нас

МВнР: Няма данни за пострадали българи при стрелбата в Торонто

Александър Симов: „Визия за България” е за цялостна реорганизация на държавата 20% от най-богатите у нас взимат 8 пъти повече от 20% от най-бедните

Кое докарва мъжа в прединфарктно състояние, а жената в предоргазмено?

120 полицаи се командироват всеки месец в „Слънчев бряг”

Макрон наредил реорганизация на канцеларията си след случая с президентския охранител, бил протестиращи

С намалено работно време е монументът Акропола заради жегите

Очаква се днес да бъдат взети втори проби за чума по животните в село Болярово

Депутатът от БСП Петър Кънев: Проблемът в Странджа не е чумата, а обезлюдяването

Ограбената в кв. „Изток” твърди, че е била упоена

Започва изплащането на обезщетенията заради чумата в с. Шарково

Най-малко 14 са жертвите на самоубийствения атентат в Кабул

Няколко души са ранени при стрелба в канадския град Торонто

Стабилно е състоянието на 10-годишното българче, простреляно в Италия

Отстъпването на място на възрастните в градския транспорт е вредно за тях

Британски професор препоръча да не отстъпваме място на възрастните в градския транспорт, защото това е вредно за здравето им, пише „Индипендънт„.

Стоенето е полезно за възрастните и не е добре да ги насърчаваме да са по-малко активни. Роднините трябва да настояват възрастните им близки да се качват по стълбите, вместо да взимат асансьор, да ходят на пазар и да носят сами торбите с покупките.

Проф. Мюир Грей от Оксфордския университет призова пенсионерите да се стараят да останат физически активни и да не се превръщат в бреме за здравната система. Според него най-възрастните трябва да ходят поне по 10 минути на ден.

Изследвания установиха, че само 2% от възрастните хора, изпълняват препоръките за движение. Ортопедът Скарлет О’Мали каза, че на напредналите години не трябва да се гледа като на „време за почивка“. „Хората трябва да са активни, независимо колко възрастни са. Те трябва да са движат повече“, настоя тя.

Всеки възрастен трябва да има поне 150 минути умерена физическа активност седмично и да прави упражнения за основните мускули (крака, ханш, гръб, корем, гърди, рамене и ръце) поне два пъти седмично.

Физическата активност намалява и риска от деменция, посочва още Проф. Мюир Грей.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.