Близо 1,4 млн. лв. трябва да върнат петима собственици на къщи за гости в Търновско До момента в страната са открити 253 производства за общо 46,4 млн. лева

Славчев има договор с „Левски“

ГЕРБ и „Обединени патриоти“ предлагат Сотир Цацаров за шеф на КПКОНПИ

Майли Сайръс отново е сама

Партия „Воля“ предлага свой депутат за шеф на КПКОНПИ

Задържаха 58-годишен мъж по време на сделка с незаконен тютюн 21-годишен хванат за кражби на телефони от таксиметрови шофьори

Избраха Борислав Иванов от „Атака“ за зам.-председател на Столичния общински съвет

Прокуратурата на Швеция прекрати разследването срещу Джулиан Асандж

Ловна пушка от Габрово за Тръмп

Караниколов: Близо 1 млрд. евро са турските инвестиции в България

Емилия Кларк: Притискаха ме за голи сцени в „Игра на тронове“, за да не разочаровам феновете

Арестуваха сириец, заподозрян в подготвяне на атентат в Берлин

Росен Желязков: През 2020 г. в България ще има „умни“ градове

Матеуш Моравецки: САЩ ще увеличат военния си контингент в Полша над десет пъти

Българският патриарх Неофит се срещна посланика на САЩ Н. Пр. Херо Мустафа

От всичко по много Най-големият „баварец“ сред SUV-овете разполага с 6 или 7 места

Лукс – в изобилие. Мощност – колкото искаш. Динамика – поразителна. Място – повече, отколкото е необходимо. Новото BMW X7 предлага от всичко по много. Всъщност много повече, отколкото човек може да очаква от един автомобил. И точно това го прави толкова завладяващ. Защото ти сервира пир за сетивата, на който няма как да се наситиш, защото апетитът идва с яденето. В случая – с карането.

Накратко – X7 е най-големият SUV в историята на BMW. С огромните си габарити на улицата той е като Гъливер в страната на лилипутите – 5,15 м дължина, 2,0 м широчина (без огледалата), 1,81 м височина, а междуосието е колкото една малка градска кола – 3,10 м. Когато го заобикаляш, имаш чувството, че вървиш покрай мавзолей с монументална фасада, каквато представява величествената изправена вертикално радиаторна решетка със специфична бъбрековидна форма. Само хора със значителна височина могат да надникнат над покрива, а малките деца на ръст са колкото 22-инчовите джанти.

С конфигурация от 7 или 6 места този модел е пазарно ориентиран най-вече към региони, в които размерът има значение – Щатите и Китай. Могъщото присъствие на този великан на пътя ще му спечели много почитатели и по нашите географски ширини, където най-купуваните нови „баварци” са Х5 и Х6. Още повече, че – освен габарити и блясък – Х7 предлага и уникално съчетание от върхова динамика и комфорт.

Стандартното изпълнение е със 7 места, като опционално седалките на втория ред могат да бъдат две индивидуални кресла с удобни подлакътници и мултимедийни екрани. Третия ред седалки може да „потъне” в пода на багажника, когато липсват пътници за тях. Всички механизми за сгъване, разгъване, местене и настройване на седалките са електрически. В колата няма нищо, което трябва да се мести ръчно, за всичко има електроника. Впечатляващо е как при отворена врата на багажника (също електрическа) с бутони под страничното стъкло се командват седалките зад първия ред.

Благодарение на дългото междуосие, високия таван и ергономичните кресла и на третия ред се пътува удобно, като пасажерите имат на разположение всичко – подлакътници, отопление в седалките, поставки за чаши, USB изводи, климатична инсталация и дори стъклен покрив с автоматична щора над главата.

Освен че притежава капацитета да превози един малък футболен отбор, BMW X7 може да се превърне и в транспортно средство са сериозно количество багаж. При сгъване на третия ред седалки и изтегляне на втория максимално напред, товарният обем достига 2120 л.

Прибраните в пода на багажника седалки образуват удобна равна повърхност. Багажната врата е разделена на два панела – големият се отваря нагоре, а по-малкият – надолу, като може да служи за поставка или пейка за сядане. Въздушното окачване позволява височината да се свали, за да не се вдига нависоко багажът.

Изобщо цялото обзавеждане е проектирано така, че да обгърне пътниците в максимален лукс и комфорт, превръщайки кабината в една първокласна ложа с всички удобства и свързаност с външния свят. Подобно усещане създават висококачествените двуцветни най-фини кожени тапицерии, кристалната топка на скоростния лост с надпис вътре Х7, гнездото за безжично зареждане на смартфон, поставките за чаши с охлаждане и отопление, зрелищното амбиентно осветление (избор между 6 цвята) и ароматизаторът на въздуха (избор от 8 аромата). Стъкленият покрив с интегрирани 15 000 светодиода прави атмосферата толкова романтична, че може да се сравни с вечеря на свещи в старинно градче под звуците на цигулката на Андре Рийо.

 

 

400 дизелови коня с 8-степенен автоматик

На европейския пазар BMW X7 стартира с възможност за избор между три 6-цилиндрови мотори – два дизелови и един бензинов. Най-изгодният вариант е xDrive 30d с двойно турбо и с мощност 265 к.с. и 620 Нм. Бензиновата турбо версия xDrive 40i разполага с ресурс от 340 к.с. и 450 Нм. Топмоделът (засега) xDrive M50d е истинско удоволствие за шофиране. Върховото изпълнение е оборудвано с четворно турбо, което генерира мощност 400 к.с. и въртящ момент 760 Нм.

Независимо от по-високото тегло на автомобила (над 2 тона) и неговите внушителни габарити, той се управлява с удивителна лекота. Дизеловата версия xDrive M50d спринтира за 5,4 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Всяко докосване на педала на газта води до стремглаво ускорение, което в кабината не се усеща толкова осезаемо благодарение на чудесната шумоизолация, комфортното въздушно окачване и перфектната работа на 8-степенната автоматична трансмисия.

Спортният диференциал с електронен блокаж на задния мост увеличава стабилността и проходимостта. Въздушното окачване също допринася за по-сериозните офроуд възможности, тъй като водачът може да променя просвета и да го увеличи с 8 см за преодоляване на по-трудни препятствия. При бързо движение в завои за комфорта на пътуващите се грижи активна система за стабилизиране на каросерията, която неутрализира наклоняването и колебанията.

 

 

На магистрала водачът може да си почива

Няма функция или модерна система за безопасност, комфорт и асистенция, която да не се предлага в BMW X7, като голяма част от тях са в серийното оборудване. Конструкторите са се постарали да улеснят до максимум водача в задачата му да управлява този пътуващ палат с респектиращи размери. Автомобилът може да паркира напълно автоматично без никаква намеса на шофьора при наличието на маркировка и подходящо паркомясто. Отделно специална система запаметява последните 50 метра до паркомястото и при необходимост колата излиза на заден ход автоматично по абсолютно същата траектория. Камерите и паркингсензорите са полезни винаги, защото предпазват най-големия „баварец“ от тесни пространства и евентуални щети.

На тъмно X7 изглежда като пришълец от друга галактика, която е години напред в развитието си. Опционалните лазерни фарове хвърлят мощен светлинен поток на разстояние 600 м пред автомобила – двойно повече в сравнение със стандартните LED дълги светлини, които също са на топ ниво. По време на движение водачът няма нужда да свежда поглед към скоростомера, защото цветен Head-up дисплей в челното стъкло показва всички важни данни.

Основният контролен прибор зад волана е изцяло дигитален с много ефектна графика, която шофьорът може да променя според вкуса си или според режима на работа на автомобила. Втори екран на конзолата служи за мултимедията и навигацията, като команди могат да се задават не само от менюто с функции, но и с глас или с жест – например управлението на звука на аудиото, което е на върхово ниво с 20 тонколони и мощност 1500 вата.

Пакет от електронни асистенти за движение в лентата, за задръстване, за завиване и за активен контрол на скоростта позволява при определени условия на магистрала автомобилът да се движи (полу)автономно. Тези системи сами избират подходящата скорост, ускоряват или намаляват, спират при нужда, завиват и водят колата в избраната лента.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.