Полицейска операция се провежда в Страсбург, предполага се, че е свързана с атентата

Мартин Петров поиска отвод на съдия

Спасител на дете стана „Полицай на годината“

Унгарци на протест срещу „поробващ закон“ Парламентът разреши 400 часа извънреден труд годишно

ЕК одобри проекта за модернизация на спешната медицинска помощ, съобщи министър Ананиев

Енрике Иглесиас и Ана Курникова продават къщата си за $4,85 милиона

Премиерът Борисов в Брюксел: Чухме само похвали Тимерманс подкрепил промените за конфискацията на незаконно придобито имущество

Петокласник с приз от „Полицай на годината“

Смядово събира пари за болницата в Шумен

Издирват началника на КАТ – Казанлък

Фондацията зад гей билбордовете пред „Труд“: Това е информационна кампания Планират да поставят пана на видни места в София и в Пловдив

Баневи остават за постоянно в ареста

Георги Кабаков – последният рефер без VAR в турнира

Ахмед Доган стана дядо

Министър Ананиев: Ако бъде приет анекса към националния рамков договор, се надяваме той да бъде подсписан в първите дни на новата година

Падналият хеликоптер бил изправен, а времето – подходящо Нальотът на двамата загинали пилоти обаче бил само 17 и 18 часа съответно от началото на годината досега

Командирът на ВВС ген.-майор Цанко Стойков /в средата/ отказа да коментира версията за повреда в опашния винт.

Падналият снощи на авиобаза Крумово хеликоптер е бил технически изправен, а метеорологичните условия са били подходящи. Двамата загинали пилоти – кап. Пламен Пантилеев и кап. Стоян Неделчев са били летци с опит, но от началото на 2018 г. до инцидента са летели съответно само 17 и 18 часа. Стандартите на НАТО предполагат нальот от 180 часа годишно, 140 от които задължително трябва да са във въздуха, останалите 40 може и на тренажор. Това стана ясно от изявление на командира на ВВС ген.-майор Цанко Стойков.

„Авиационните ресурси, които имаме към момента, позволяват да се направи този нальот. Това, което ми докладва командирът на авиобаза Крумово е, че специално за тези задачи пилотите са имали достатъчна подготовка“, коментира инцидента той. Командирът на ВВС заяви, че до този момент не може да потвърди или отрече нито една версия за катастрофата, и отказа да коментира версията, че причина за падането на машината е повреда в опашния винт.

Екипажът на падналия вертолет е изпълнявал тренировъчен полет по аварийно-спасителни работи от висене над суша. Времето е било добро – видимостта е била 10 км, вятърът е били със скорост 1 м/сек. Около 20,30 часа снощи вертолетът се завърта внезапно и пада от 30 метра на дясната си страна. Същият ден е летял 5 пъти, за кап. Пантилеев това е бил втори за смяната полет, за кап. Неделчев – трети, а за офицерския кандидат Алексей Каменов, който единствен оцеля – четвърти.

Хеликоптерът Ми-17 е произведен през 1988 г., до момента е летял 2820 часа. Капитално-възстановителен ремонт му е правен през 2016 г. в „Терем Летец“ – София, и е върнат в авиобаза Крумово през декември с. г. Оттогава е летял 320 часа. Минал е технически преглед пред вчерашния летателен ден и технически проблеми не са установени – нито от инженерния, нито от летателния състав. „Машината е била подготвена и в изправност“, каза ген.-майор Стойков.

Командирът на авиобаза Крумово бригаден генерал Димитър Иванов обясни, че хеликоптерът е паднал за 1-2 секунди и пилотите не са имали никаква възможност да подадат сигнал за проблем.

Бордният техник Алексей Каменов, който е настанен за лечение във ВМА, все още не е разпитван, защото състоянието му не позволява това.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ СЕ Е СКЪСАЛО ВЪЖЕТО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СТЪПКАТА НА ОПАШНИЯТ ВИНТ ЗА ТОВА ВЕРТОЛЕТЪТ СЕ Е ЗАВЪРТЯЛ НА 180 ГРАДУСА ТОЛКОВА БЪРЗО. ПРИ ТОВА ЗАВЪРТАНЕ Е ТРУДНО ДА СЕ ЗАПАЗИ УСТОЙЧИВОСТ ОСОБЕННО ПРИ ВИСЕНЕ И МАЛКОТО ВРЕМЕ НАЛЬОТ СЪЩО Е ФАКТОР ЗА БЪРЗО ДЕЙСТВИЕ МАКАР, ЧЕ ЕДИНСТВЕННОТО ШАГ- ГАЗ И ТЪРСЕНЕ НА МЯСТО ЗА КАЦАНЕ АВАРИЙНО. В КРИТИЧНИЯТ МОМЕНТ НА СКЪСВАНЕ НА ВЪЖЕТО КОЕТО Е ЧАСТИ ОТ СЕКУНДАТА ТОВА БЪРЗО ЗАВЪРТАНЕ СИГУРНО НЕ Е ДАЛО ШАНС ДА РЕАГИРАТ АДЕКВАТНО.

  2. ДРУГИЯТ ВАРИАНТ Е СНАЙПЕР КОЙТО ДА Е ПРИДИЗВИКАЛ СЪЩИЯТ ЕФЕКТ !!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.