Съдят 19-годишен шофьор, убил велосипедист след употреба на дрога

Арестуваха 58-годишен мъж от Силистра, правил фалшиви документи

Намаляват броя на евродепутатите Предвижда се те да бъдат 705 вместо 751

Без заседание на кабинета утре, министрите са в Европарламента за председателството

„Етър“ взе юноша на „Барселона“

В 153 училища в страната днес не се учи поради висока заболеваемост

В Турция арестуваха 42 души за разпространение на терористична пропаганда

Земетресение с магнитуд 8 по Рихтер в Аляска

И Католическата църква у нас се обяви против Истанбулската конвенция

2 г. условно и 2000 лева глоба за габровец, снимал порнографски материали с 9-годишно дете

Заловиха младеж с канабис в училище

Пиян вилня в гимназия в Берковица, искал да му дадат диплома

Шефът на КЕВР: Няма обективни предпоставки за поскъпване на тока от 1 юли

Бандити задигнаха каса на кмет с оръжие, злато и печат

Жена загина в тежка катастрофа край село Микре, 8-годишното й дете е в болница

Парламентът си отива, разумът се връща в пленарната зала

Единственият нормален радар в България се намира в София, близо до Орлов мост, където ограничението на скоростта е 50 км/ч.

Карането на автомобил с 60 км/ч повече от разрешените не е престъпление от общ характер и извършителят няма да лежи до 3 години в затвора. Нито в населено, нито извън населено място. Една година, един месец и 7 дни след внасянето в парламента на това предложение в Наказателния кодекс (НК) се намериха достатъчно депутати да гласуват „против“ и „въздържал се“ срещу подобна идиотщина.

Във вестник „Труд“ я наричахме така от деня на внасянето й – 8 октомври 2015 г., наричаме я така и днес, когато вече я няма. От нея се отрекоха дори и голяма част от народните избраници, подписали я като вносители. И даже призоваваха да се създаде мнозинство от мислещи с главите си, нещо като единен фронт срещу поредната законодателна глупост.

Криминализирането на превишената скорост беше предлагано на няколко пъти през последните години от КАТ само и единствено по една причина – корупция. (Тази дума подчертаха в изказванията си депутатите от ПФ Димитър Байрактаров и Емил Димитров-Ревизоро – б.а.). Всеки шофьор ще е готов да даде какъвто и да било рушвет, само и само да не влезе в затвора. И тук подкупният не е полицаят на пътя, който засича с радара, а началникът от КАТ, който се занимава с обработката на снимките от камерите. Той ще взема не 10-20 лева, а до 4000-5000 лв., ако не и повече, за да изтрие снимката на „престъпника“.

Втората причина да наричаме тази поправка на НК идиотска е, че заменя досегашната административна отговорност на шофьора с наказателна, без той да е причинил щети, телесни повреди и т.н. Неговата вина е, че натиска педала на газта, наказанието за това става равно на присъдите до 3 години затвор за алкохол над 1,2 промила и за повторно шофиране без книжка.

Доказването – това е третият огромен проблем пред такъв текст в НК. Как може човек да бъде обвиняван за криминално деяние единствено по данните на един измервателен уред, какъвто е радарът. А знаете ли с какво засича българският КАТ? С бракми! Произведени преди 5-10 години, купени срещу тлъсти комисиони и на това отгоре в МВР сами си ги тестват, за да не плащат на външни експерти по метрология. Ако депутатите не знаят, нека питат в МВР кога за последно са купувани камери. Ще им отговорят – през 2012 г.

Четвърти проблем – кой е престъпникът, който кара автомобила? Камерите на КАТ снимат номерата на колите, но не и лицата на шофьорите (както си мисли депутатът от ГЕРБ Димитър Лазаров – б.а.). В ЗДвП има ясна процедура, по която се издава електронен фиш на собственика на колата или на посочен от него водач. По тази процедура наказания за превишена скорост с години се прехвърлят на баби и лели, за да им се режат точките или да им се взема книжката за определен срок. Но не само това. При административната отговорност човек доказва, че не е извършил нещо, а при наказателната отговорност държавата трябва да докаже, че той е извършителят. Нека се събере пленум от всички районни прокурори в страната и да докажат по снимките от КАТ, че обвиняемият Х е карал колата със заснетия номер.

И стигаме до петия проблем – кой ще се занимава всяка година с около 3000 нови наказателни дела. Колко нови прокурори, съдии и надзиратели по затворите? И сега годишно близо една трета от делата у нас са „шофьорски“ – за катастрофи, за алкохол, за каране без книжка.

Да поздравим депутатите, които отхвърлиха всичко това. Явно трябва да дойдат последните дни на един парламент, за да влезе разумът в пленарната зала. След седмица-две се очаква да бъдат внесени за гласуване и куп идиотски поправки в Закона за движение по пътищата. Дано и там надделее мислещото мнозинство.

Радарите на КАТ са ветерани

Въпреки пиарските обещания на всеки новопостъпващ вътрешен министър, че ще купува радари на КАТ, от 2012 г. насам пътната полиция има 25 стационарни и 148 мобилни камери за скорост. Около 10 от стационарните и 30-ина от другите непрекъснато са на ремонт. Единственият работещ нормално стационарен радар, шведско производство, е на Цариградско шосе край Орлов мост в София. Всички останали са за бракуване. Данните от тях не постъпват автоматично за обработка в единен компютърен център. Снемат се с флашка и се обработват ръчно във всяка от 29-те областни служби на КАТ. Снимките могат да се изтриват и дори да се манипулират.

 

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (7)

  1. „поредната законодателна глупост“ Законодателна глупост е и член 70 точка 1 от КСО,но него няма кой да го отмени.Някой продажен и тъп адвокат го е написал специално,за да не дават пари на пенсионерите и да има ниски пенсии.

  2. Герберските -м-а-л-о-у-м-н-и- свине си мислеха, че ще са вечно на власт и тях няма да ги лови техния закон, но се стреснали, че ще им се наложи да ходят за по 5 години в затворите често. Абе какъвто патрона им, такива и дупетатите. Да одат на макя си у ауспуха герберските свине, че -к-р-е-т-е-н-и-з-м-а- им е безкраен.

  3. въобще не е глупост. само идиот или убиец би карал с 60 км/ч повече от разрешеното… но вероятно трябва да се случи на автора, за да проумее каква простотия е написал.

  4. Смешно и тъжно. Смешното е, че няма опит за реформа, който да не е смачкан, стъпкан, оплют още много преди да се е появил. Тъжното е, че всяка година си отиват между 600 и 1000 души ей така, повечето от тях млади, голяма част преди абитуриентския си бал. Ами да вземат да попитат родителите, да попитат сираците, да попитат тези, които оцеляват, но сядат за цял живот на инвалиден стол. Пък след това да се говори за малоумни свине, корупция и прочие.

  5. Аз смятам, че идиот е авторът на тази статия, както и тези, които са гласували срещу предложението шофьорите джигити да отиват в затвора. Идиоти ли са швейцарците, че пращат във затвора всеки който лети с над 200 км/ч по магистралите, или с 60 км/ч над ограничението в населени места? В повечето европейски страни съществуват такива закони, а ние ги отхвърляме, защото сме нямали съответната техника или някой щял да вземе подкуп… Не е ли по-умно да си купим тогава необходимата техника и да следим корумпираните ченгета и да пращаме и тях в затвора, отколкото да събираме трупове по пътищата всеки ден???

  6. Тези мангали за какви затвори говорят,в Германия или някоя друга държава в ЕС,ако превишиш скороста,плащаш си глобата това е.Няма оправия,няма няма. охахаха

  7. Абе защо не препишат закона на Гърция твърдят, че нашите шофьори били много дисциплинирани когато шофирали там.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.