На 14 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 14.10.2019

Три пожара горят край хълма Трапезица в Търново

Отиде си Милчо Левиев – съвременният гений в джаза Легендарният музикант, аранжор и пианист донася световна слава на България

Турция засилва офанзивата в Сирия (ИНФОГРАФИКА)

Пол Маккартни често сънува Джон Ленън

Чакаме чернокопа да дойде от Румъния Морето край Варна е пълно със сафрид

Борисов: Борбата с тероризма и радикализма на Балканите и в Европа ще бъде основна тема по процеса „Акаба“

Ивайло Иванов: Убитата в „Младост” е разстреляна от свой познат

Българка има най-ниския глас на планетата Марияна Павлова отдавна мечтаела за рекорда

Генералният консул на България в Чикаго Иван Анчев: Задържан е убиецът на четиримата жертви

Частните уроци поскъпнаха двойно Над 2800 лева излиза подготовката на седмокласник

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 14 октомври 2019

Опозицията на Орбан се цели в Будапеща

Пловдив ще е евростолица на културата с модерна Централна жп гара Предвижда се инвестицията на концесионерите да надхвърли 13,5 млн.лв.

Пловдив ще посрещне 2019 г. като Европейска столица на културата с нова и модерна Централна жп гара, която ще бъде възстановена във възможно най-автентичния й вид отпреди 100 години и бароковия стил на италианския архитект Мариано Пернигони. С тази цел концесионерите на една от знаковите входно-изходни артерии на града под тепетата са изискали чертежи на жп станцията и гаровия площад от архив във Виена, за да се доближат максимално до оригиналната визия от 1912 г.

Близо 1,5 година минаха в съдебни разпри и съгласувателни процедури с Националня институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), но вече се работи усилено по реализирането на грандиозния проект за над 13,5 млн.лв. на ДЗЗД „Железопътна гара – Пловдив“. Съдружници са автобусната фирма „Карат-С“ на Миролюб Столарски и компания „БИАД-С“ на шефа на Българската строителна камара Светослав Глосов. Те взеха Централна жп гара на концесия за 35 години, за които трябва да вкарат в държавния бюджет 60 млн.лв. Проектът им включва  основен ремонт на фасадата,

Царската чакалня с прочутите витражи, всички помещения в сградата на гарата и пероните, изграждане на международна автогара, пететажен хотел, мултифункционален център с търговска и офисна част и концертна зала за 500 зрители с отварящ се покрив на терена на бившата Транспортна болница с площад, фонтан и голям паркинг отпред.

Вече основно е обновен течащият до скоро покрив, измазана е фасадата на Централна жп гара, а за строеж са готови терените  от двете й страни. Първо ще се изгради хотелската част със 150 лега, а после и концертната зала. За нея се чака съгласуване с НКЖИ за синхронизиране с проекта за пробив под Централна жп гара и свързване с транспортен подлез на бул. „Васил Априлов“ и „Македония“.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Бог да пази Пловдив от апетита на Глосов.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.