Повече мощност за големия „хищник“

Британската лимузина излиза в специален модел с 300 конски сили

300 конски сили за задните или за четирите колела и ексклузивни дизайнерски характеристики открояват новия вариант Jaguar XF 300 Sport. Той се включва в гамата за моделната 2016 година, за която всички версии XF получават редица подобрения като филтър за твърди частици на бензиновите мотори, нова инфо-развлекателна система с 10-инчов тъчскрийн и по-богато оборудване.

22-1a-6kol

Със специалния модел XF 300 Sport се въвежда нова спортна линия в семейството на големия „хищник“. В зависимост от предпочитанията си купувачите могат да избират между двулитров 4-цилиндров бензинов двигател със задвижване на четирите колела и трилитров дизелов битурбо мотор V6 със задно предаване. Бензиновият вариант ускорява до 100 км/ч за 5,9 секунди, а дизеловият – за 6,4 секунди. И двата мотора имат мощност от 300 конски сили, като дизеловият се отличава с изключително висок въртящ момент от 700 Nm.

Моделът XF 300 Sport се предлага в три екстериорни цвята – бял, сребрист и черен. Върху предната решетка и капака на багажника е поставена уникална емблема с надпис 300 Sport. Самата решетка, както страничните въздуховоди, корпусите на външните огледала, задният спойлер и 19-инчовите алуминиеви джанти са с тъмно сиво матирано покритие. На този фон се открояват черните спирачни апарати, брандирани отново с надписа 300 Sport.

Новият вариант XF 300 Sport ще затвърди позициите на Jaguar в сегмента на бизнес лимузините с комбинацията от висока мощност, автентичен британски дизайн, върхов лукс и последни технологии. Моделите XF изглеждат спортно като купета и са изработени с високо съдържание на алуминий за по-ниско тегло. Салонът съчетава съвременни висококачествени материали и тапицерии с традиционните за Jaguar майсторска изработка и педантично внимание към детайла. За оптимален баланс между спортно и комфортно поведение служи олекотената конструкция, в която теглото е разпределено в почти идеално съотношение 50:50 между двете оси. Системата за адаптивна динамика, която следи позицията на каросерията 100 пъти в секунда и движението на колелата 500 пъти в секунда, за да определи най-добрите настройки на амортисьорите спрямо пътя и стила на шофиране.

Системата EPAS за електрическо сервоусилване на волана създава много директна връзка с пътя, при която автомобилът изпълнява прецизно зададената от водача траектория. Същевременно системата намалява разхода на гориво, подпомага „филтрирането“ на неравностите и осигурява работата на асистиращите програми за движение в избраната лента, за паркиране и за следене на състоянието на водача. Той има възможност да персонализира по свой вкус настройките на кормилното управление, двигателя и 8-степенната автоматична трансмисия, а и адаптивните амортисьори.

За максимално сцепление при всякакви условия се грижи системата за двойно предаване AWD с променливо разпределение на въртящия момент. Големият Jaguar създава комфорт и усещане, типично за задвижване на задните колела, но в същото време няма никакъв компромис с динамиката и стабилността на хлъзгави настилки. Автомобилът може сам да идентифицира повърхността (например сняг или чакъл) и да адаптира към тях поведението на двигателя, скоростната кутия и кормилното управление. Допълнително удобство е функцията за поддържане на зададена скорост по пресечен или лош терен, при която водачът трябва само да върти волана, а спирачките и подаването на газ се извършва автоматично при постоянно темпо. Тази технология работи с автоматичната трансмисия при скорости между 3,6 км/ч и 30 км/ч.

Ексклузивно оборудване

22-2-6kol

Моделите XF 300 Sport се отличават от стандартните варианти с редица дръзки дизайнерски щрихи. Те включват жълт шев на инструменталния панел, облицовките на вратите, селектора за смяна на предавките, подлакътника, седалките и волана. Емблемата 300 Sport присъства на предните подглавници, волана и праговете на вратите, които са с осветление.

Информационно-развлекателната система Touch Pro във всички модели XF работи с цветен 10-инчов сензорен екран, който осигурява по-голяма функционалност и яснота. Стандартно за моделната 2019 година клиентите ще получат облицовка на тавана от велур, хромирани бутони за седалките с 10-степенно регулиране и полирани метални педали. Вътрешното огледало е с функция за автоматично затъмнение.

Бърза 4G Wi-Fi връзка в купето

22-3-6kol

Високотехнологичната информационно-развлекателна система Touch Pro улеснява използването на мобилни приложения и външни устройства, като осигурява точка за 4G Wi-Fi за свързване. Автомобилът разпознава естествени гласови команди, като например „more like this“ за избор на други подобни песни. Кристален и мощен саунд излиза от 825-ватовото аудио Meridian със съраунд звук и 17 говорителя, включително суббуфер. Системата Touch Pro съдържа четириядрен процесор и работи с ултра бърз етернет и мрежова технология за пренос на данни.

Моделите XF са подготвени за критични ситуации на пътя с електроника, която подпомага действията на водача. Стерео камера следи обстановката пред автомобила и осигурява данни за автономната аварийна спирачка, която предизвиква сблъсъци в градска среда. Камерата захранва с информация и асистентите за движение в лентата и за предупреждение при излизане от нея. Адаптивният автопилот облекчава пътуването в задръстване, като поддържа безопасна дистанция до превозното средство отпред.

Водачът се подпомага също от система за разпознаване на знаците, чрез която може да се регулира адаптивният ограничител на скоростта. Тази система следи ограничителните знаци, сравнява ги с навигационните данни и регулира скоростта на движение, като плавно ускорява или намалява в зависимост от ограничението.

Моделите XF предлагат адаптивни LED фарове с дневни светлини. Късите и дългите светлини функционират с два отделни реда светодиоди и рефлектори и автоматично превключване. Те генерират светлина с цветна температура, близка до тази на дневната светлина и осветяват пътя по-добре от ксеноновите фарове. В същото време се консумира по-малко енергия и не са необходими охлаждащи вентилатори.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили