Взривът на бензиностанция в Добрич вероятно е причинен от манипулирана газова бутилка

И инжекция не вдигнала Рейш за „Черно море“

Признава ли се времето за майчинство при изчисляване на процент „клас”

Пернишкото село Люлин е без вода четвърти ден заради поредица от аварии

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 17 септември 2019

България е отличник по свободни работни места

Премиерът Бойко Борисов в Пещера: Всеки ден откриват заводи (обзор) “Биовет” отвори нови мощности за производство на фармацевтични продукти и фуражни добавки

Русия започва мащабно военно учение

Лекарите отхвърлиха здравния модел на Ананиев Управляващите си играят с нервите на медиците, се посочва в становище на БЛС

За всеки трети първолак българският език не е майчин Между 25% и 30% от децата са от ромски, турски или други групи и имат проблем при общуването с учителите

Лондон предлага нови формули за Брекзит Брюксел отхвърля идеите

Отварят магазини в малки населени места Нараства интересът към ритейл парковете

Задължават свинарите да сменят обувките Стопаните трябва да имат работно облекло, с което да влизат в кочината

Откриха учебната година в затворите у нас, 124 са първокласниците

Приеха методология за провеждане на наблюдение по метода „таен клиент“ Може да се използва от всички централни и териториални администрации

Подлец ли е днешният Евгений Онегин? Балетът на Борис Ейфман гостува в НДК

Героите на Пушкин са поставени в съвременен контекст

Балетоманите ще си запазят в календара датата 23 октомври, след като научат, че в този ден в България за първи път ще гостува балетната компания на световноизвестния хореограф Борис Ейфман. В зала 1 на НДК ще се играе постановката „Евгений Онегин” по едноименния роман в стихове на А. С. Пушкин и музиката на Чайковски и Александър Ситковец. Борис Ейфман пренася героите на Пушкин в наши дни, в драматични и екстремни ситуации в които старият свят се разпада, а животът диктува нови правила. „Този експеримент ми беше нужен, за да си отговоря на въпросите: каква е руската душа днес? Запазила ли е идентичността и привлекателността си? Как биха могли, героите от романа да променят съдбата си днес,“ споделя Ейфман, когото критиката поставя сред водещите хореографи в света за всички времена.

Борис Айфман завършва балетното училище в Кишинев, танцува известно време в балета на Кишиневската национална опера, след което се дипломира от Ленинградската консерватория със специалност „Хореография”, а впоследствие завършва и Академията „Ваганова”, в която 10 години работи като хореограф. През 1977 г. получава разрешение от академията да сформира собствен балетен ансамбъл, наречен Ленинградски театър за съвременен балет. Името на компанията му преминава през няколко трансформации, като последно става известен като Санктпетербургски Държавен балетен театър на Борис Ейфман. Хореографът съчетава авангардните постижения на съвременния балет с академичното си образование в Руската класическа хореография и създава собствен стил в танцовото изкуство. „Това, което правя, може да се нарече танц от емоции, свободен танц, нов език, в който са преплетени класика, модерн и много други неща,“ казва Ейфман. „Този тип философски театър не е създаден в Съветския съюз. Той се корени от наследството на руския балет от XVIII век и школата на Жан-Жорж Нувер.” Като хореограф Ейфман работи и по покана на други театри, сред които са Мали театър, Болшой театър, Балета на Монте Карло и Ню Йорк Сити балет.

Театърът на Борис Ейфман пристига у нас след дълго 40-дневно турне из Китай. Първата му европейска спирка е в Берлин, където ще се играят 4 спектакъла. След това идва в София само за една дата – 23 октомври, а от България трупата заминава за Румъния и Франция.

Билети за спектакъла в зала 1 на НДК може да се закупят в мрежата на Евентим. Децата до 7-годишна възраст се допускат без билет, но организаторите от Degrise Events предупреждават родителите, че трябва да носят копие от акта за раждане.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.