Показанията на Зукърбърг пред Сената докараха на "Фейсбук" печалба от 3 млрд. долара

Снощните близо 4-часови показания на Марк Зукърбърг пред две комисии на Сената на САЩ и неговото извинение, че не е успял да защити личните данни на потребителите на Фейсбук бяха възприети позитивно от инвеститорите на Уолстрийт. Въпреки че той беше подложен на серия пиперливи въпроси около скандала с предоставяне на лични данни на милиони потребители на "Фейсбук" на компанията Cambridge Analytica, спокойното и нетипично за Зукърбърг сериозно поведение по време на изслушването пред американските сенатори помогна за поскъпване на акциите на водещата социална интернет медия с 4,5% в края на търговията във вторник.

Акциите на "Фейсбук" приключиха вчерашната търговия на ниво от 165,04 долара, което беше най-високата им цена на затваряне от 21-ви март насам. С поскъпването от 4,5% компанията увеличи пазарната си капитализация само в рамките на няколко часа с над 20 млрд. долара, като 3 млрд. долара от тях влязоха директно в джобовете на Марк Зукърбърг.

Въпреки това повишение акциите на "Фейсбук" са все още с 6,5% под техните нива в началото на годината, докато в същото време фондовият индекс S&P500 се радели с едва 0,6% от стойността си.

На днешната извънборсова търговия акциите на "Фейсбук" се понижават слабо с 0,35% към 164,46 долара.

"В момента казусът с Фейсбук, около който се шуми, е малко прах в очите на самите потребители и на бизнесите. Всички тези неща, които от Фейсбук са правили и излизат наяве, те ги правят от години. Един такъв скандал, примесен с политика, разкри какво прави Фейсбук с данните на потребителите. /…/ Имало е много такива предишни „изтичания“ на информация, които са били пряко свързани с бизнеса, а не с политиката", коментира пред БНР Стилиян Запорожанов, специалист по дигитален маркетинг.

Очакват се големи промени за бизнесите, не толкова за самите потребители, прогнозира Запорожанов. Очаква се спирането на достъпа до данни от трети лица, които Фейсбук не е оторизирал да ги използва. Специалистът смята, че социалната мрежа ще ограничи до максимум рекламите, свързани с политика. Бъдещето на социалните мрежи е да бъдат по-близо до бизнеса, не до потребителите, категоричен е Стилиян Запорожанов.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Свят