Популярната дизайнерка Миглена Каканашева – Мегз пред „Труд“: Когато си добър визионер, оставаш неразбран

Нямам лично пространство

„Къртицата“ беше първата ми осъзната и планирана реклама

Все още страдам от лошите писания за мен, но се уча да не е така

Не се страхувам цяла България да скочи срещу мен заради едни изхвърлени яйца

- Миглена, ти си една самореализирала се жена в България. Какви съвети даваш на всички момичета, които ти подражават и искат да бъдат като теб?

- За да успяваш в България, особено когато си жена, започнала от нулата, ти трябват толкова много качества. Като се върна назад, направо има моменти, в които не мога да повярвам, че съм оцеляла. Ако трябва да обобщя мога да им очертая 3 безценни за мен умения. Първо, да не слушат никого - парите и провалите са си само ваши. Затова взимайте решенията си сами. Дори и да се омажете тотално, много по-лесно ще се оправите после ако контролът и отговорността са си във ваши ръце. Второ, не се срамувайте да изглеждате нелепи или странни в очите на другите. Толкова хора в живота ми са ме наричали луда, безумна, нелепа, глупава, че на моменти се питам - „абе, аз дали наистина не съм такава?”. Много често, когато хората не разбират нещо, те го отричат или осмиват. Така им е по-лесно да си обяснят или затвърдят себе си. Вие си знаете кои сте и каква е причината да правите нещо. Важното е в края на деня хората да имат нужда от това, което правите и продажбите ви да са до небето. Останалите неща са просто чуждите несбъднати мечти. И трето – „дишам говоря спокойно”. Татуирала съм това на пръста си. Знаете ли колко пъти ми е идвало да взема един пистолет и да се застрелям или да застрелям всички около мен. О, хиляди. Но за съжаление, в този живот човек не може да направи нищо глобално сам. А щом ти трябват хора, се налага да се научиш да преглъщаш. Похабила съм толкова нерви в безсмислени крясъци. Добре че навреме взех да се усещам, че иначе сигурно досега нямаше да мога да стана от леглото. Когато си добър визионер, най-често страдаш от болестта на „неразбирания”. Ти не разбираш хората, те пък теб грам. Просто е така и трябва да го приемеш и да направиш всичко, което можеш, за да ги обучиш или да изградиш достатъчно добра система, която да си работи сама по звена без нуждата много хора да я разбират цялостно. В крайна сметка, ако всички разбираха много лесно какво е в главата ти, сигурно всички щяха да могат да го направят и да имат твоя успех.

- Продължаваш ли сама да ръководиш всички свои проекти?

- Да, аз съм от онези маниаци на тема „контрол” и на този етап ми е много важно сама да си взимам решенията и сама да чертая пътя на проектите ми. Целият процес по изпълнението обаче съм го оставила в чужди ръце. Ръководенето на кадри, администрацията и конкретното изпълнение определено не са моите неща. Предполагам и затова в тези звена и двата ми проекта имат най-много проблеми.

- Ти си заявявала, че продуктите, които предлагаш, са на достъпни цени, за да може и „обикновените” хора да могат да си ги позволят. Доколко според теб е определяща цената за качеството на един продукт?

- Смятам, че качеството и цената са взаимно зависими. Разбира се, когато вложиш повече пари в един продукт, ти може да използваш по-добри ресурси за производството му и той да стане по-качествен. По учебник е така и така би трябвало да бъде. В други времена живеем обаче. Сега брандът на моменти е дори по-важен от качеството - там отиват много пари днес. Затова много марки имат подобно, добро качество, но едните са по-скъпи, а други по-евтини. Да не говорим за случаите, в които името се използва неправомерно, с реплики, за да се вземе цена за не достатъчно добро качество. Смятам, че производителите и търговците трябва да бъдат много внимателни и отговорни към етикета „цена за качество”. Същото важи и за потребителите. Всички имаме уши, очи, ръце. Хубаво е да проверим лично даден продукт, преди да бързаме да лепим етикети за това какъв е той. Аз обичам обема и изумените очи на потребителите, затова съм избрала моят път да бъде в бюджетните продукти с добро качество и модерен дизайн.

- Как би описала пътя си от участието ти в риалити предаването „Къртицата” до този момент?

- Моят път започна доста преди „Къртицата”. За мен тя беше първата ми осъзната и планирана реклама. По онова време като бюджет за реклама не можех и да сънувам 1 месец време в праймтайм на една от най-гледаните телевизии у нас. Затова реших, че ще заплатя със себе си. Благодарна съм много на формата, защото благодарение на него проектът ми стигна масово до потребителите.

- Наскоро взе участие и в още едно хитово риалити, което показа твоите кулинарни способности. Разкажи ни и за това преживяване.

- „Черешката на тортата” е много забавен формат. Много ми хареса да участвам в него. Аз съм точно това, което зрителите видяха и с плюсовете, и с минусите. Силна в идеите, слаба в изпълнението. Без реална представа за време и възможности - просто достатъчно безразсъдна и смела да скачам. Не мога да лъжа себе си и не се страхувам цяла България да скочи срещу мен заради едни изхвърлени яйца. Ако храната е развалена, мястото и е в кофата за боклук и отказвам да лицемернича в ефир, за да ме харесат хората. За мен е въпрос на вътрешен мир. Ако от мен се очакват 3 неща, аз се мъча да направя 10 и да не се откажа, макар и всички да се откажат от мен. А и не на последно място, имах огромен късмет. Явно късметът обича смелите, защото точно както в живота, така и в предаването, накрая, въпреки хауса, всичко взе че ми се получи и гостите ми се поклониха, изядоха всичко и не спряха да ме хвалят.

- Притеснява ли те фактът, че поради значителния интерес към теб и твоите проекти се нарушава до голяма степен и личното ти пространство? Как реагираш на негативните неща, които се пишат за теб?

- Аз нямам лично пространство. Избрала съм да живея за една идея и тук личното е твърде малко и незначително. Все още страдам от лошите писания за мен, но се уча да не е така. И най-вече се уча да не се озлобя и да не загубя сетивността си към нуждите на потребителите, само защото ме нараняват.

- Мислила ли си с какво друго щеше да се занимаваш, ако не ти се беше получило като дизайнер на дрехи?

- Не, не съм мислила. Това е моят път, друго не е имало и няма да има. При мен е много особено, защото съм имала невероятния късмет да попадна на този път още от дете. И реално цялото ми възприятие за света се е оформило от него. Малко съм като кон с капаци - това си знам, това си правя и не искам друго.

- Преди няколко седмици изгоря твой магазин в столичния „Студентски град”. Има ли развитие по този случай?

- Да, много неприятен случай. Не пожелавам на никого да види труда си в пепел и клиентите ти да се редят пред купището и да иска да купят въпреки ужаса, защото са дошли от далече и много спешно им трябва даден продукт. Полицията има опасение, че популярността ми пречи на разследването и съм специално помолена да не коментирам темата. Работи се по случая, Подобни неща не бива да остават ненаказани. И ще направим всичко възможно, за да се намери виновника.

- През годините си демонстрирала топли отношения с голяма част от родните популярни личности. Кои от тях можеш да наречеш истински приятели?

- Поддържам много добри и интензивни отношения с всички популярни лица у нас. Работата ни е такава и ние сме си взаимно необходими. Чак истински приятел не мога да нарека никого.

- Смяташ ли, че имаш врагове или хора, които ти завиждат?

- Забранила съм си да мисля за тези неща. Надявам се, че нямам много врагове и завистници.

- Разкажи ни за новия ти проект KUPIVSICHKO.com. Какви продукти се предлагат там и какво те провокира да разшириш бизнеса си?

- KUPISIVSICHKO.com е онлайн платформа, в която момичетата могат да си купят всичко, от което имат нужда. Там могат да се намерят всякакви женски неща - от козметика до бельо. Целта на сайта е да реши много от проблемите на големите платформи за пазаруване като OLX у нас и чуждите като Aliexpress, Amazon и Ebay, от които не малко момичета в България се престрашават да поръчат. Искаме да сме място, където едно момиче може да намери всичко, да поръча лесно и да го получи бързо с безплатна доставка. За мен това разширение на асортимента ни от продукти не е ново решение. Отдавна чакам да минат проблемите с несмогването при дрехите ми, за да го направя. Но вече се уморих все да чакам удобен момент и реших, че просто от следващия ден започвам, пък да става каквото ще. Това е само началото, асортиментът ни тепърва ще расте. А брандът ми ще се превърне в най-големия портал за онлайн пазаруване в страната и то ще стане съвсем скоро.

- Доста от продуктите изпробваш върху себе си и показваш целия процес в профилите си в социалните мрежи. Защо избра този подход?

- Това за мен е най-успешната стратегия за продаване в момента. Живеем във времето на триумфа на блогъри, инстаграмъри, влогъри и всякакви звезди на социалните мрежи. Потребителите ги следят, вярват им и искат да са като тях. Това е начинът да се налагат трендове днес. При мен е същото, момичетата ме познават и ми вярват. Аз от своя страна намирам това за безценно и никога не бих го предала или рискувала, защото върху него се гради всичко, което имам. За мен е безкрайно важно да им покажа върху себе си какво ще получат в действителност. Това им дава сигурност и достоверност. Освен това видеата с познато лице са една стъпка над конкуренцията в този сектор, която работи основно със снимки или с професионални видеа с чужди звезди (ако е голяма марка). Тук виждат всичко в реални условия. Виждат нещата такива, каквито са и такива, каквито могат да ги направят и те вкъщи. Това прави продуктите ни много близки до потребителите и затова проектът набира скорост толкова бързо.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Интервюта