На 19 октомври 2018 да почерпят

Мъжката анатомия притесни бесарабката Лилия във „Фермата“

Премиерът Борисов участва в официалното откриване на 12-ата среща на върха Азия – Европа

Президентът Румен Радев: Европа сама ограничава своята политика за сигурност до реакция в отговор на заплахи

Ловчанският митрополит Гавриил пред „Труд”: Разкол заплашва Православната църква Ситуацията е сравнима с голямата схизма от 1054 г. между Константинопол и Рим

Любомир Кючуков: Не е изключено кралица Елизабет II да посети България

Tройно поскъпва „Гражданска отговорност“ Търсят решение с промени в Кодекса за застраховането

Зоран Заев: С Ципрас оставаме напълно посветени на перспективите на новите Балкани

Салвини готов да се кандидатира за шеф на ЕК Рим щял да каже „не” на евросанкциите над Русия

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 19 октомври 2018

В Испания задържаха български автокрадец, използвал фалшиви дипломатически регистрационни номера

Антична гробница на тротоара на „Московска“ Археологическото откритие ще се вижда през прозорец върху настилката

​Михаил Миков: Реформа в здравеопазването с наливане на пари не става

2 млн. лв. за ваксини срещу грип Очаква се 10-15% от възрастните да се възползват 

Без пробив за Брекзит в Брюксел (обзор) Мей допуска удължаване на преходния период

Последната българска подводница може да стане музей

Последната българска подводница „Слава“ може да бъде превърната в музей, вместо да бъде нарязана за скрап. Комисия към Общинския съвет във Варна одобри предложение на собственика на стъкларската фабрика в Белослав да реставрира и отвори за посещения плавателния съд. Решението ще влезе в сила, ако бъде прието от общинските съветници, съобщи БНТ.

Идеята на собственика на стъкларската фабрика е да изтегли по вода подводницата по канала, който свързва Варненското с Белославското езеро. Пътят към сушата минава през сух док на територията на фабриката, който вече се изгражда. Подводницата ще бъде реставрирана и поставена на специален постамент, като част от корпуса й ще бъде под земята.

„Всички хора, които са работили на тази подводница, тези, които са правили ремонтите, ще ни помогнат да я оставим в най-добрия вариант за следващите поколения“, каза Танко Калчев – собственик на стъкларската фабрика.

Подводницата „Слава“ е строена преди 59 години. Последното й потапяне под вода е през 2010 г. Оттогава стои на кея във Военноморската база и тъне в забрава. Плавателният съд е даден за стопанисване на Община Варна с идеята да стане музей. Години наред обаче резултат няма, а ръждата „изяжда“ корпуса на подводницата. Според специалистите, възстановяването й все още е възможно.

„Подводницата има външен корпус – 3 мм ламарина, която ние при ремонти сме подменяли с нова. Същественото е, че вътре тя има здрав корпус, който е 10 пъти по-дебел“, обясни о.з. кап. I ранг Ганчо Райков – зам.-председател на Съюза на подводничарите във Варна.

За превръщането на последната българска подводница в музей са необходими много средства, които тепърва ще се търсят. Кауза, зад която автора на идеята се надява да застане не само бизнесът, но и варненска общественост.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.