15 акта за нарушители на противоепидемичните мерки за ден в Търновско

Службите по Великден ще се провеждат пред храмовете

Над 730 000 са заразените с коронавирус по света

Над 800 жертви на Covid-19 в Испания за денонощие

Над милион и половина ученици по света не ходят на училище заради COVID-19

Пандемията изчисти въздуха в Европа

Главният изпълнителен директор на ББР Стоян Мавродиев: Безлихвените заеми от 1500 лв. – с гратисен период от 6-12 месеца

Правителството обсъжда на извънредно заседание компенсациите за бизнеса

Няколко джихадисти избяха от затвор в Сирия

Лепят върху коли фалшиви уведомления за глоби в София Посочена е банкова сметка, по която да се правят преводите

Москва под карантина от днес (ВИДЕО)

Мъже от Симитли се напиха и клаха

Младеж е в болница след удар на кола в дърво 19-годишният водач изгубил контрол над возилото

Австралия дава 80 млрд. долара за заплати на засегнатите от коронавирус

Разшириха обхвата на домашния социален патронаж във Варна

Последна почит към двигателя V8 с обем 6,75 л Завинаги си отива най-дълго произвежданият „осмак“ с 530 конски сили и 1100 Нм

След като се разделиха с Европейския съюз, британците ще се сбогуват и с една от иконите на своето автомобилостроене. Помпозната лимузина Bentley Mulsanne ще бъде спряна от производство тази пролет. 10-годишният жизнен цикъл на този „динозавър“ завършва с много специална серия от 30 екземпляра, които отдават последна почит на величествения двигател 6,75. Това е най-дълго произвежданият без прекъсване автомобилен мотор V8 в света. Неговата служба в автомобилите на Bentley започва в далечната 1959 г. под капака на модела S2. Оттогава двигателят е модернизиран многократно, но основните му принципи и работният обем остават непроменени в продължение на шест десетилетия.

Нетипичният обем на мотора от 6750 куб. см се дължи на факта, че през 50-те години на миналия век Bentley и Rolls-Royce (тогава тези марки са заедно в една компания) конструират двигатели от серията L410 с диаметър на буталото 4,1 инча. Така общият работен обем на осемте цилиндъра възлиза на 412 куб. инча, което се равнява на 6750 куб. см. Тези агрегати остават ексклузивно при Bentley след раздялата с Rolls-Royce.

Съвременният двигател 6,75 е оборудван с два турбо компресора, благодарение на които генерира мощност 530 к.с. и въртящ момент 1100 Нм. Днес той е много по-мощен, ефективен и чист, отколкото в първоначалния си вид преди 60 години, но продължава да се произвежда с висока степен на ръчен труд във фабриката на марката в Крю. Изработката на един агрегат отнема четири работни дни.

В чест на знаменития мотор, който с течение на времето си е заслужил славата на технически шедьовър, специалната серия на Bentley носи името Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner. За съжаление съвременните строги изисквания за ниски нива на вредните емисии и разход на гориво прочетоха смъртната присъда на този легендарен двигател. Последните оборудвани с него коли са 30-те колекционерски екземпляра от специалната серия. Очаква се цената на един автомобил да бъде над 500 000 евро.

Различни дизайнерски акценти подсказват за ексклузивността на тези лимузини. Специални детайли в интериора и екстериора напомнят за знаменития двигател. При отключване пред шофьорската врата се изобразява светлинно лого 6,75. Като връзка с мотора бутоните в кокпита са оформени като капачки за масло.

В духа на доброто старо време всмукателните колектори под предния капак не са сребристи, а са боядисани в плътен черен цвят. Плочката върху мотора, върху която по традиция се подписва работникът, който го е сглобил, е парафирана от големия шеф на Bentley – Адриан Холмарк.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.