„Трейс“ изгради най-трудния участък от Коридор №10

Президентът Радев: Коментарите около срещите ми за процедурите по избор за главен прокурор са изкуствена драма

Медицинският надзор проверява случай с починал мъж с ХИВ Според пациентски организации няколко болници отказали да приемат британеца Крейг Харпър

„Слонът, моят приятел”, за когото всички плачехме Индийският филм взривяваше препълнените киносалони, хората го гледаха по 10 пъти

Психично болен мъж уби майка си в Хасковско, заподозряна е и сестра му

Земетресение на територията на язовир „Доспат“

Ивет Лалова спечели квота за Олимпиадата в Токио

Разследват петима, получавали неправомерно инвалидни пенсии в продължение на 10 години Лицата са на възраст между 68 и 70 години

От понеделник Гърция намалява ДДС и разсрочва данъчни задължения, касае и българи

Иван Хаджийски: Психология на нашето иманярство

Бети Уайт – щура тийнейджърка в тяло на 97 Актрисата е включена в рекордите на Гинес за най-дълга телевизионна кариера

Преграждат срещу самоубийци и старите метростанции в София Новите влакове ще произвеждат ток

Планират пилотно въвеждане на довеждащ транспорт до станциите в „Овча купел“

Стъклени прегради, които разделят пероните на метрото от влаковете, ще бъдат поставени на станциите “Опълченска” и “Васил Левски” в София. Целта е да се избегнат инциденти, за които най-рискови са точно тези две станции. Проучва се възможността и за прегради на други 10 от старите спирки на метрото.

Първоначално такива съоръжения се предвиждаха по третата линия на метрото, която сега се строи, но от “Метрополитен” решили да бъдат поставени и по старите спирки. „Преградните стени по третата линия ще се отварят автоматично със спирането на влака стените ще се отварят точно там където се отварят вратите му. Няма опасност там, където хората чакат някой без да иска или нарочно да скочи на релсите. Имаме много тежки такива инциденти“, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. Ако стените на третата линия ще се управляват от самия влак и когато той спре, ще се отварят автоматично, тези на старите спирки ще са на друг принцип, защото старите влакове нямат стиковка с вратите. Те ще се отварят вертикално.

Фандъкова провери изграждането на третата линия на подземния транспорт. Тя присъства на обучение на машинисти с тренажор в новото депо “Земляне”, след което с изпитателен влак провери строежа на спирките до метростанции „Красно село“ и бул. “България”. Стена с българското знаме украсява станция бул. „България“. Новата линия, която ще свърза бул. “Владимир Вазов” с “Овча купел” се очаква да обслужва 130 хиляди пътници на ден. Трафикът пък на автомобили ще намалее с 25% в зоните, в които минава метрото и ще спести 11 хил. тона вредни емисии годишно. Първите 8 станции от бул „Вл. Вазов“ до „Красно село“ ще бъдат пуснати тази година. Още 4 спирки в кв. „Овча купел“ ще бъдат пуснати първата половина на 2020 г, като по този втори етап са извършени 65% от дейностите.
В момента ЦГМ и общински съветници работят, за да може по новата линия специално пилотно в „Овча купел“ да се подготвят и довеждащите линии на наземния транспорт.

„Метродепото е напълно готово, очаква се акт 16 за него. На 100% е готов релсовия път на станции „Красно село“ и бул. “България” и започнаха единичните изпитания на влаковете. Това е най-важното за да може в срок да се завърши всичко. 18 влака вече пристигнаха, остават още два да пристигнат, за да може изпитанията да се направят в срок. И машинистите се обучават за да работят с новите влакове, всички дейности вървят в срок“, каза Фандъкова. Машините са модел Инспиро и са произведени от фирма „Сименс“. Поръчани са още 10 возила за следващите два етапа от строежа на третата линия, които ще се строят 2021г. – 2025 г.

Новите влакове за третата линия се управляват с радио сигнал, който се предава в диспечърския център, позиционирането на машината е буквално до сантиметри. Автоматиката подава сигнала къде е влака, за да не бъде застигнат от тези зад него. По-добра е степента на автоматизация и безопасност. Когато вървят в спирачен режим или по инерция, двигателите им се превръщат в генератори, произвеждат ток който влиза в системата и другите влакове които са в момента по трасето ползват този ток. Това води до икономия на енергия от порядъка на 25%, съобщи шефът на столичния Метрополитен Стоян Братоев.

Той подчерта, че третата линия е ново поколение метро. Строителството й, обаче е било много по-тежко сравнение с това на другите две метролинии в столицата, защото тунелопробивната машина е минала през 3 км. реки. На една от станциите е имало 2 м. вода.

Освен това на събитието стана ясно, че се правят и ремонти в кварталите, в които минава метрото. В момента „Метрополитен“ провежда процедура за избор на изпълнител на цялостна реконструкция на ул. „Житница“. Плановете на Столичната община са до края на годината да може да бъдат завършени таза реконструкция и кръстовището на бул. „Цар Борис III“ и бул. „Гоце Делчев“. Прави се и ремонт на ул. „Централна“ също от страна на столичния Метрополитен.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.