Вучич към сърбите в Косово: Останете тук, не напускайте домовете си, ще ви помагаме

Делегация на ЕК оцени високо работата на ГДБОП в сферата на киберсигурността

Спас Русев гледа „Левски“

Въвеждат Монтесори педагогика в детските градини в Габрово Проектът стартира с 90 000 лева

НКЖИ: Неразрешена маневра е причина за дерайлиралата цистерна с газ на гара Бяла

Борисов и Меркел разговарят в резиденция Бояна (СНИМКИ)

Екатерина Захариева: Реалистично е Македония да получи покана за членство в ЕС още тази година

Произвеждат 50 хиляди кубика сняг за Световното по сноуборд в Банско

4-годишно детенце почина, роми окупираха разложката болница

Остава бедственото положение в смолянската община Баните

Пушач издаде пиян шофьор в Шумен

Бойко Борисов посрещна Ангела Меркел на летището (ВИДЕО)

Българин от Русе извади богоявленския кръст в македонска община, отрупаха го с подаръци

Йоханес Хан: Европа не може да се сведе до банкомат

76,4 млн. лв. е проектобюджетът на Велико Търново за годината Предвидени са 300 000 лева за ремонт на пътища в населените места

Почти 90% от младежите не разпознават фалшивите новини

Между 80 и 90% от младежите в различна степен не съумяват да оценят достоверността на информацията, която използват. Оказва се, че повечето от учениците от 4 до 8-ми клас не могат да отсеят статиите от рекламните публикации.

Данните са от проучване на университета в Станфорд. Американските учени посочват, че единствената рецепта за справяне с фалшивите новини е образованието, информира БНТ.

В изследването са участвали 7800 респонденти от 12 щата, като става дума за ученици от среден и горен курс, както и за колежани. Допитването е продължило повече от година, а резултатите са обобщени през ноември 2016 година.

Анализаторите били „шокирани“ да установят, че такъв огромен процент от младите хора в различна степен не съумяват да оценят достоверността на информацията, която използват. Оказва се, че повечето от учениците от 4 до 8-ми клас не могат да отсеят статиите от рекламните публикации. Част от децата схващат, че става дума за реклама, но въпреки това приемат данните за „чиста монета“. Гимназистите пък са склонни да приемат всякакви фотографии за истински и не си правят труда да търсят източник или автор. Колежаните не могат да допуснат, че може да има неистина в туитовете на привърженици и активисти на различни каузи.

Мнозина се затрудняват да направят разлика между т.нар. традиционни медии и маргинални източници на информация.

Анализаторите са категорични, че обучението по медийна педагодика или новинарска грамотност трябва да бъде въведено задължително. Само така подрастващото поколение, което е почти изцяло дигитализирано, ще се научи качествено и адекватно да борави с информация.

Подобна практика вече е въведена в много учебни заведения в Германия. Там учениците дори биват насърчавани да „изобретяват“ фалшиви новини, за да видят как те дезинформират и какво влияние оказват върху околните. В САЩ пък отдавна функционира стартъп (проект), който учи децата как да отличават истинските от фалшивите новини, да умеят да филтрират сензационното и подозрителното, от истинската информация.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. че то и у нас е така… и то не само с младежите.
    в последните 20 години демокрацията дотолкоз отъпи хората, че си избраха президент дет вярва, че да носиш на митинг на бкп след 10 ноември плакат срещу тошо те прави дисидент.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.