Слави и Ку-ку бенд забиват в O2 Арина в Лондон на 9 юни Най-голямата зала в Европа ще отвори врати за родните музиканти

Чужденци разбиха сладкарница в София и откраднаха десерти Нарушителите сами признават вината си

Русенци на протест за чист въздух

Русия е готова да помогне за решаване на конфликта в Африн

Ученик помогна за залавянето на крадец, опитал да разбие къща

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 20 февруари 2018

Почетоха Левски в Сливен и областта

Виктор Орбан към Бойко Борисов за Западните Балкани: Заби брадва в голямо дърво (обзор)

Санират, ако намерят още пари Довършват само сградите, където ремонтите са започнали

“Елпром Троян“ с технологичен скок в бъдещето

Поклонението пред паметта на Васил Левски в София през обектива на “Труд”

Чадърите в Бургас само от бяло до охра

Чуждите инвестиции в имоти паднаха с 83% Пред декември намалява върнатото финансиране на компаниите майки

Отпадат строителни такси ОП внесоха промени в Закона за устройство на териториите

Румен Радев: Днес сме република. Но чиста ли? Свята ли?

По Коледа купуваме повече маркова ракия

Това е най-често носеният подарък при гостуване у приятели

Ракията продължава да е най-често консумираният вид алкохол при гостуване в приятели, сочи ежегодното социологическо изследване на марката Пещерска. Интересна е тенденцията, че масово българинът избира да носи бутилка ракия като подарък и комплимент към домакините. Често цената в такъв случай няма основно значение, каквото има имиджът на избраната марка. Консуматорите от големия град казват, че търсят традиции и произход, гаранции за качество и не на последно място – модерен имидж. За по-младото поколение е важно тяхната марка ракия да бъде актуална както визуално, така и като комуникация. Посочват като съществено тя да съответства на техния стил на живот, защото я консумират предимно с компания в заведение или на домашно събиране.

Празничните дни повишават с близо 1/3 покупката на ракия, сочат данните за пазара. Основната консумация на маркова ракия продължава и през тази година да е съсредоточена в дома, като държи 60%. Останалите 40% са за консумация в заведение, където ракия се пие основно на вечеря с приятели през уикенда. Пещерска отново излиза като лидер по разпознаваемост, държейки 98% от консуматорите. Именно заради своята познатост, това е най-предпочитаната ракия сред множеството наложени марки на пазара, що се отнася до покупка за дома или като подарък за специален повод. На месечна и седмична база тя е марка номер едно по най-честа консумация у дома, където хората посочват, че я пият основно като аперитив преди вечеря.

Интересен е фактът, че над 60% от запитаните купуват ракия от големите търговски вериги и хипермаркети. Запазва се тенденцията ракия да се пие предимно от мъже, като жените продължават с бавни темпове да увеличават своя дял и вече държат 35%. И двата пола обаче асоциират тази категория алкохолни напитки с настоящите празнични поводи и трапезите, които подготвят. През останалите месеци от годината те асоциират ракията със специални семейни поводи като рождени дни и сватби, или със спокойствието, домашния уют и добрата компания.

Тук идва и сегментацията на различните видове ракия според профила и възрастта на купувача. Най-разпознаваемите и най-често консумираните марки ракия, както на годишна, така и на месечна база, са Пещерска гроздова и Пещерска Отлежала. Те задържат лидерска позиция по брой лоялни потребители, като пазарните проучвания сочат, че с всяка година успяват да привлекат и нови, най-често сред по-младото поколение. Интересното е, че гроздовата ракия е най-честият избор на жените между 45 и 55 години и предпочитаният избор на мъже между 25 и 29 години, живеещи в София и с добри доходи. Пещерска Отлежала от своя страна печели поколението 35-45 годишни, с по-активен социален живот. Българският консуматор на маркова ракия продължава да определя тази марка като най-успешната на пазара. Много от потребителите на Пещерска се доверяват на качеството й, защото знаят, че се произвежда при затворен цикъл, чрез който се дава гаранция за цялостния процес – от отглеждане и беритба на гроздето, до бутилиране и разпространение в търговската мрежа.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.