Мицотакис: Няма да толерираме незаконно влизане на мигранти в Гърция

36-годишен стана главен архитект на Бургас Емил Бурулянов спечели конкурса на Общината

СЗО: Рискът от разпространението на коронавирус е много висок

Парламентът на Иран спря работа заради коронавируса

Два автобуса с деца са блокирани на Витоша заради снега

Венцислав Мутафчийски: На този етап няма положителни проби за коронавирус у нас

Слави внесе в съда документи за регистрация на „Има такъв народ“

49 души в Добричко са под наблюдение заради коронавируса, няма хоспитализирани

Първи два случая на коронавирус в Мексико

Григор: Загубите от Стан ме мотивираха

Тотото смени управата си

Британец, намиращ се на кораба „Даймънд принсес“, е починал от коронавирус

Борисов обсъди с Ердоган ситуацията с мигрантите

Кукери ще гонят злите сили в бургаски квартал

Братя Диневи отменят тържеството по повод 3 март

По 20 г. затвор иска прокуратурата за машинистите от жп катастрофата на Хитрино

Снимка: Авторът

Ефективни наказания към максимума по закон – 20 г. затвор поиска прокуратурата за машиниста Димитър Михнев и помощника му Радослав Петков, обвинени за жп.катастрофата на гара Хитрино, причинена по непредпазливост. Прокурор Маргарита Георгиева пледира над 4 часа в четвъртък и бе категорична, че и двамата имат еднаква отговорност за настъпилия резултат на 10 декември 2016 г. – дерайлиране на влака в 5,37 часа, поради двойно по-висока скорост на движение, пробив на една цистерна, теч на пропилен, настъпил взрив, пожар, а оттам смъртта на 7 души, тежки и средни телесни повреди за 14 човека, леки за още 21, над 50 сринати жилищни и обществени сгради, повредена жп.инфраструктура и 10-дневна евакуация за цялото населено място.

По думите й, случаят е особено тежък, а деянието на двамата е с особена степен на обществена опасност. По време на пледоарията прокурор Георгиева потвърди, че високата, двойно превишена скорост над допустимата е единствената причина за дерайлирането на влака. Установено е, че товарният състав от 2 локомотива и 26 вагон-цистерни с пропилен и пропан бутан е преминал през стрелка 1 с 81 км/ч, а при стрелка 5 със 78 км/ч при допустими 40 км, указани от входния светофор. По думите й, установи се, че жп.инцидентът не е предизвикан от повреда или неподдържане на жп.инфраструктурата, техническа неизправност на влака, или претоварване. Има пряка връзка между нарушените правила за движение и настъпилия резултат. Според прокурор Георгиева, не може да се приеме съизвършителство от страна на лица от НКЖИ, защото железният път е бил в изправност.

По време на пледоарията тя обясни, че няма съществено значение какво е запалило изтеклия газ пропилен, изтекъл от пробитата от релса цистерна N10. „Приемам, че не искра /от контактната мрежа б.а./ и не печката /на дърва в къщата на „Панайот Волов“4/ е причаната за взрива“, каза Георгиева. Допусна, че може да е цигара.

На въпроса защо се стига до такъв резултат при толкова опитни машинисти, тя обяви, че единственото логично, житейско обяснение е, че най-вероятно са заспали.

По думите й експертизи са доказали, че Димитър Михнев е можел да предотврати ужаса в Хитрино, ако е предприел екстрено задържане на влака и той не е направил всичко възможно да намали скоростта. След като той не го е направил, помощникът му Петков е имал задължението с екстрено задържане да направи това и намесата му е била задължителна, но той е бездействал. И машиниста, и помощника му са сторили това по непредпазливост и небрежност.

Идната седмица предстои да пледира адвокатът на частните обвинители Николай Димитров, но в аванс той обясни, че също ще настоява за 20 г. затвор.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.