Регистрирани са на 40 турски нарушения над въздушното пространство на Гърция в района на Егейско море

Вижте документалния филм “Ние обичаме мира”, който пусна пропагандата на КНДР след срещата с Южна Корея

Бабата на Байрям, която стана донор, за да му спаси живота, няма право на инвалидна пенсия

Теменужка Петкова ще отговаря на депутатски въпроси за газовата връзка Гърция-България и сигурността на електроенергийната ни система

Експлозии в петролна рафинерия в Уисконсин, ранени са няколко души

Меркел e във Вашингтон в последен опит да убеди Тръмп да не налага търговски санкции на ЕС

Външните министри на членките на НАТО се срещат в Брюксел

Родилка почина след продължителна кома

Белият дом публикува снимки от тайната среща на Майк Помпео и Ким Чен-ун

Борисов ще е гост на лидерска среща по процеса „Бърдо-Бриони“ в Скопие

Ким Чен-ун: Започва нов етап от историята Мун Дже-ин: Надявам се на открит диалог и постигането на твърд ангажимент

Стойчо Стоев предупреди “Левски”: Финалът със „Славия“ е коварен

9 тийнейджъри загинаха след порой в Израел

Американски сенатори са внесли проектозакон за блокиране на доставката на изтребители Ф-35 за Турция

Вижте как се срещнаха лидерите на Северна и Южна Корея (ВИДЕО)

Превозвачите с писмо до премиера Борисов преди срещата му с Макрон: Защитете българския бизнес!

От Съюза на международните превозвачи изпратиха писмо до министър-председателя Бойко Борисов преди срещата му с френския президент Емануел Макрон. В него те настояват премиерът да обърне специално внимание на няколко конкретни въпроса, свързани с българската икономика.

„Последните законодателни промени в Република Франция и последвалите предложения за промяна на общоевропейското законодателство, анонсирани като противодействие на социалния дъмпинг, представляват механизъм, с които се упражнява нелоялна конкуренция с транспортните фирми и категорично противоречат на правото на ЕС, в това число на директивите, сочени за основание за тези промени”, заяви председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

По неговите думи, автомобилният сектор е в криза заради силните удари, насочени по българските фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на стоки.

Рестриктивните мерки срещу българските превозвачи, предприети на национално ниво в така наречените „големи” държави членки, се пренасят и на общоевропейско ниво. Недостатъците в правната рамка дават възможност за нарушаване на основни права и свободи, заложени в Договора за функциониране на Европейския съюз, а именно предоставените в него свобода на предоставяне на услуги и свобода на движение, се казва в писмото на превозвачите.

Те посочват, че по този начин се отнема конкурентното предимство не само на българските превозвачи, но и на всички останали от Централна и Източна Европа, което според думите на Траков в никакъв случай не би могло да бъде счетено справедливо, ефикасно и социално отговорно намерение за регулиране на правната рамка от страна на Комисията.
Значителна част от БВП се формира именно от транспортния сектор.

Съюзът на международните превозвачи настоява на предстоящата среща с френския президент да се представи с достатъчна категоричност въпроса, свързан със социалните правила на ЕС в сектора на автомобилния транспорт и спешно да се обърне внимание на правната рамка, заложена в Директива 2006/22/ЕО в сектора на автомобилния транспорт.
Законодателното предложение на Европейската комисия, продиктувано от желанието на Франция да ограничи българските превозвачи от достъп до общоевропейския пазар, според него прекрачва така наречените „червени линии”, тъй като никой не отчита факта, че разпоредбите за командироване и административните изискания не съответстват на изключително мобилното естество на работа на водачите в международния автомобилен транспорт.
„Сега е моментът правителството да защити българския транспортен бизнес”, коментира председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Несправедливите социални и пазарни правила в отделните държави членки се пренасят и на общоевропейско ниво. Те образуват правна рамка, която нито е всеобхватна, нито е съгласувана с всички държави, членуващи в съюза. Това води до създаване на несправедлив, небезопасен и социално неустойчив сектор на автомобилния транспорт. Именно това е и главната цел да бъде създаден дисбаланс между Изтока и Запада на ЕС, който в крайна сметка цели унищожаването на българския превозвач.

Социалният стълб на т.нар „Автомобилен пакет” е обект на бурни дискусии в Европа, предвид целите на отделни държави членки като Франция, Германия и Австрия.

В Съюза на международните превозвачи членуват над 380 транспортни фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на товари на територията на Европейския съюз. То е и най-голямото в страната. Разпознато е и на европейско ниво.

Търговските дружества, членуващи в съюза, са обединили усилия да защитават правата и законите интереси на фирмите в сектора. Членовете на съюза осигуряват над 10 000 работни места, като над 8000 от тях са позиция „шофьор, товарен автомобил /международни превози/. По официални данни на Националния статистически институт в страната наети на същата длъжност има още 51 668 заети лица.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

    1. Zashto pak ne I zapadni zaplati , kmnt. Da ne sme vtora raka liude, da ne sme maloumni – rabotata im e tezhka I si zasluzhava voznagrazhdenieto. Obache BB / GERB nikoga nema da gi zashtitiat, shtoto vednazh sa se prodali, a I sa koristoliubivi , a onia gi znaiat veche. Taka shte stava – nas shte ni tcakat s novi direktivi, naredbi, zakoncheta, skorosti – to I Stalin e pravil sichko po zakon, sam go predlaga, sam go odobriava , milioni izbiti ,zakonno’.

  1. Втора сте, втора сте Данчо:)) Това ви го казват всичките правит.рушителства след 90 г:) И превозвачите толкова ли са наивни хахаха.. Кой и кога 150 кг гранясала сланина е защитил:(? Българин или България..масово се продава и краде от Българите с негово знание и съгласие. И защо живеят такива като пишмана? Той е за смъртна присъда и то веднага – в името на Народа..

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.