Българка е бутнала жена на релсите на жп гара в Рим

Проф. Тодор Кантарджиев: Починалото 3-годишно дете е било с риновирус

Изпокараха се за неплатения болничен лист (обзор)

Фонд „Земеделие” ще търси 43,1 млн. лв. от къщи за гости за нарушения

Тамер Левент влиза от сериал в сериал

Белият дом публикува стенограмата от първия телефонен разговор между Тръмп и Зеленски

Фалконът ослепя над София (обзор) Не е лошо да се помисли за нов самолет, заяви шефът на “Авиоотряд” 28

„Труд Уикенд“ – един вестник за два дни

15 милиона лева от ЕС за детски кътове във фирми

„Нормандската четворка“ се събира на 9 декември

Българите живеят с 572 лв. на месец Пестим от дрехи и мебели, с 16% нарастват разходите за здраве

Пендаровски: Икономическото сътрудничество с Русия не е пречка за членството в ЕС

Тръмп в Лондон на 3 декември

Община Габрово спечели делото срещу местната топлофикация и на втора инстанция

Хазната плаща здравните вноски на 4 млн. души 552 хил. българи не са осигурен, много от тях са в сивата икономика

Предлагат забрана за колите с десен волан

Забрана за регистрация на автомобилите с десен волан у нас предлага независимият депутат Георги Кадиев, информира БТВ.

Дискусия по темата започна, след като пътен инцидент, причинен от бус с десен волан, завърши фатално за двама души в столичния квартал „Надежда”.

Според вносителят на предложението за промяна в закона, депутатът Георги Кадиев, нощното шофиране с десен волан също създава предпоставки за инциденти, отбелязва вносителят на предложението за промяна в закон. „Начинът, по който фаровете са насочени, заслепяващи всъщност автомобилите от отсрещната страна”, твърди депутатът.

„Шофирането с десен волан определено е неудобно, но само за водачите, които не са свикнали с този начин на каране”, твърди Александър Паричков, чиято кола е с „британско управление”. Той е против евентуална забрана за регистрация на коли с десен волан.  Той пояснява, че карането на автомобил с десен волан го прави по-внимателен на пътя.

Противниците на идеята за промяна в закона посочват още, че автомобилите с десен волан са дори по-безопасни в градска среда, защото тогава водачите имат по-голяма видимост към тротоарите.

Много експерти у нас обаче са на мнение, че рисковете при шофиране с десен волан са доста. Някои дори не намират предимства.

„Колко кандидат шофьори познавате, които са се обучавали на коли с десен волан?”, пита Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Най-големият риск при шофиране с десен волан е, когато водачът трябва да изпреварва. Тогава видимостта  към насрещното платно е намалена, казват и противници и поддръжници на предложението за промяна в закона. Експерти отбелязват обаче, че и за този проблем има решение – монтират се камери, които са свързани с монитор на таблото. Картината в реално време улеснява водача.

„Слушаме най-различни теории за камери, за сензорни устройства и други, но защитниците на тази теза нека ми посочат един автомобил в България, който притежава тези приспособления”, коментира още Красимир Георгиев.

Причината много хора у нас да купуват коли с десен волан е, че цената им е с около 30% по-ниска, отбелязват търговците на автомобили.

Ако сте си купили кола с десен волан и не свиквате с управлението й, обръщането на волана  излиза средно 2-3 хил. лв., в зависимост от марката на автомобила.

В Англия шофирането с ляв волан е позволено, но само за 3 месеца. Едва година по-късно същият автомобил има право да се движи по пътищата на Острова отново.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.