Председателят на ОбС на Варна тушира напрежението

Над 100 таксиджии издигнаха плакати "Стига геноцид на таксиметровия бранш", "Искаме нормални пари, за да си храним семействата"

Отново ще се гледа искането им за нови минимални тарифи

Такситата на Варна спират да протестират засега. След митинга им с плакати и без коли във вторник те бяха приети от председателя на Общинския съвет Тодор Балабанов, който тушира напрежението.

Следващата седмица ще заседава извънредно местната комисия по транспорт и ще разгледа искането им за повишаване на минималните тарифи, което трябва да е направено с обоснован анализ, посочи след срещата Балабанов. Ще бъдат поканени шефовете на таксиметровите централи, както и граждани.

Протестите на таксиметровите шофьори, организирани от председателя на Независимия синдикат "Авто 94" Димчо Иванов, започнаха след като комисията по транспорт отхвърли искането им минималните цени за км пробег да се увеличат най-малко с 0.22 лв. за дневна и нощна тарифа.

Инциативен комитет и синдикатът мотивираха предложението си със задръстванията и мащабните ремонти в града, с голямото увеличение на горивата, на разходите по подръжката на автомобилите, както и с плащането на въведения общински данък за жълтите коли в размер на 800 лв.

Налогът остава същия и през 2019 г., защото общинските съветници пропуснаха срока за промяната му до края на октомври, въпреки че таксиджиите настояваха за това от лятото насам. Те чакат и решение на проблема със стоянките, "изядени" от въведената тази година синя зона. Ако исканията им не бъдат уважени, шофьорите заплашват да оставят Варна без таксита. Първоначално няма да приемат поръчки всеки ден до обед. След това ще спрат да работят напълно. Особено по Коледа и на Нова година.

Според протестиращите във Варна ще останат не повече от 800 таксита, защото една част ще фалират, а други ще се откажат, заради липса на препитание зад волана. На месец не можем да вържем дори минимална заплата, каза лидерът на "Авто 94" Димчо Иванов. Според него ниските тарифи обричат на фалит и общинското предприятие "Градски транспорт", което с над 2 млн.натрупани загуби. Но, както е в цяла Европа, таксиметровият превоз не е социална услуга, за да се ползва на цената на билетчето, допълни той.

 

Коментари

Задължително поле