Борисов пусна 6,5 км отсечка от автомагистрала "Струма“ (ВИДЕО и СНИМКИ)

Премиерът изрази надежда еколози и инженери да се разберат и за Кресненското дефиле

Премиерът Бойко Борисов пусна движението по 6,5 км нова отсечка от АМ „Струма“ от Покровник до полигона край Благоевград и веднага по трасето поеха над 200 хиляди коли. Чрез тази отсечка  се избягва тапата, която до преди седмица се образуваше на изхода на Благоевград по пътя за Гърция.

Той каза, че я е пропътувал за минута и е доволен от изпълнението и благодари на археолозите и инженерите, които са се разбрали, намерили са общо език и ценните находки от Скаптопара древното селище са преместени. Предстои да се направи в района паркинг и пътен възел до археологията.

Борисов обаче изрази огромно съжаление и разочарование, че не така стоят нещата за отсечката, която трябва да минава през Кресненското дефиле.

https://youtu.be/bNp268-925Y

https://youtu.be/_w1FijwKuA4

„Аз ще направя магистралата до Кресна, от двете страни на Кресна да спре и после, който иска да дава няколко милиарда и да я качи горе по върховете. Не визирам никого, има много мераклии за власт, нека намерят добри решения, да съберат няколко милиарда и да го правят както искат. Ние не сме се отказали, дали сме проект, да стигнем до там и тогава ще говорим. Аз не мога да я кача магистралата горе по върха, защото искаме да вдигаме доходите, заплатите на лекари, учители, военни, полиция, на хора с увреждания, медицински сестри. Ние сме дали разумен проект, ако не се приема, просто си караме по магистралата и през дефилето няма да има. А вие говорете с хората дали искат или не искат през Дефилето магистрала. Все пак това са нашите пари и те трябва да се ползват разумно, трябва да си зададем въпроса дали да дадем няколко милиарда за една отсечка от 14 км или да има и магистрала до Видин, за да може от Солун да стигнеш до Видин по магистрала. Затова считам, че трябва еколози и инженери да седнат и да намерят разумно решение", каза Борисов.

Всичко си зависи от нас за пътищата, на практика ето Благоевград вече си има пристанище Солун. Брюксел толерира транспортните коридори, но ние трябва да се разберем, каза Борисов за проблемното Кресненско дефиле.

Припомняме,че тъй наречените „зелени“ настояват да се качи цялата магистрала горе по върха, а кметовете от района одобриха бързия и по-евтин източен вариант, при който горе се качва само едното трасе, а другото остава долу.

Борисов пусна пътя, колите тръгнаха, но на магистралата се бяха събрали близо 5 хиляди души от строителните фирми и от общините през, които минава трасето. Работниците му благодариха, че заради пътищата имат добра и добре платена работа. „С отомтване пари не се изкарват, ние яко се трудим тук, но взимаме и добри пари, г-н премиер, доволни сме. Не знам какво не ти харесва тая Корнелия, но животът ни е по-добър, но си трябва бачкане, така се обърна един работник към премиера,с който поиска да се снима. А Борисов шеговито каза на кметовете- вижте го този човек, готов е за депутат, да го поканите!"

Десетки бяха мераклиите за селфи с премиера. При откриването той бе придружен от министрите Горанов и Томислав Дончев. Премиерът допълни още, че ще се отпуснат пари и за асфалтирането на отсечката до древния град Хераклея Синтика край Петрич, та хората които ходят до там и в храма на Ванга да пътуват с покойно.

Новото трасе се минава за 6 минути. В 6,5-километровия участък от АМ „Струма“ са построени два виадукта, два селскостопански подлеза, два моста - над реките Логодашка и Струма, и един надлез. Положени са 127 хиляди тона асфалт, 70 хиляди тона циментова стабилизация, 200 хиляди кв. м. облицовка на откоси и 26 км мантинела. С пускането на движението се избягва влизането в Благоевград и създаването на тапи в градските кръстовища, което ще спести време на пътуващите и ще разтовари града от сериозен трафик.

Археологическите находки, които бяха разкрити по трасето на магистралата край село Покровник, са преместени. Прогнозната стойност на извършваните дейности по преместване и теренна консервация на археологическите ценности, както и изграждането на подпорна стена за отделянето им от трасето на автомагистралата е над 1,2 млн. лв. На следващ етап, извън компетенциите на АПИ, ще бъде изработването на интегрирана консервация на археологическия парк и проект за цялостното му експониране и социализация.

Коментари

Задължително поле