Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

Преяждането по празниците разболява

Преяждането по празниците вреди на целия организъм и крие редица рискове за здравето, предупреждават диетолозите. Свръхконсумацията на различни видове храни е особено опасна за хора, които са спазвали поста през последните 40 дни.
„Прекомерното ядене на тежки храни, които дълго време са отсъствали от менюто, е истински стрес за организма“, обясни пред „Труд“ специалистът по хранене и диететика проф. Донка Байкова.

„Приемът на комбинация от различни по вид храни натоварва цялата храносмилателна система – стомаха, червата, панкреаса, жлъчката и черния дроб. Това е така, тъй като за всеки вид храна, която приемаме, тялото ни произвежда различен ензим, който да я разгради“, посочи Байкова.
Тя предупреди, че е реална опасността да се отключат болезнени възпаления и дори гастрити или язви. Освен това комбинацията на големи количества разнообразни храни и алкохол може да наруши правилната функция на всички органи в тялото.

„Дори традиционната баница или сладки съдържат мляко, масло, яйца, захар и бяло брашно – всичко това накуп натоварва организма. Отделно консумираме тежки меса и свръхсолени туршии. Преяждането с мазни храни пък води до високо кръвно и дори хипертонични кризи, предупреди още проф. Байкова.

Проф. Донка Байкова съветва:
Поне 30 минути почивка между различни видове храни

Проф. Байкова съветва постилите да включат поетапно животински храни в менюто си.
За да не претоварваме организма с отрупаните и разнообразни празнични трапези, е добре да консумираме различни типове храни поне през 30 минути, съветва проф. Донка Байкова.

“Ако например хапвате туршия, след това месо, след това някакъв десерт, между тях трябва да има период на почивка, минимум 30 минути, за да не се затрудни прекалено храносмилателната система”, обясни специалистът.
Тя съветва домакините да отсервират дадено ястие, след като донесат следващото, а не всички да остават на масата, защото така ще се изкушаваме да хапнем от всичко.

Хората, които са спазвали коледните пости, трябва поетапно да включват различни видове животински храни в менюто си. Именно за тях рискът от възпаления и болки е най-голям.

“Ако на закуска ядете млечен продукт, на обяд може да хапнете месо или яйца, но трите не бива да се приемат наведнъж”, обясни диетологът.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете