Ким Чен-ун е потвърдил намерението си да проведе планираната среща с президента на САЩ Доналд Тръмп

Бойко Борисов ще открие площад в Киев на името на Димитър Пешев

В Мексико бяха намерени трупове на шест жени

Най-малко 22-ма души загинаха и 14 бяха ранени при катастрофа в Уганда

Ако зодиите бяха препинателни знаци

Eнергийни напитки или кафе? Масираната реклама дава повод за основателна тревога

На 27 май 2018 да почерпят

Велик Бейл и комични вратарски грешки – “Реал” отново е футболният крал на Европа (СНИМКИ и ВИДЕО) Кралският клуб спечели финала срещу "Ливърпул" с 3:1

Най-високият човек в историята

Съюзът на колекционерите в България: Сбогом, Маестро Светлин Русев!

Нападение срещу център на “Белите каски” в Сирия, петима спасители са убити

Швеция тества електрически път Участъкът от 2 км е първият по рода си в света

ОПЕК и Русия се договарят да увеличат добива на петрол

Израелски военен, ранен на Западния бряг, почина в болница

Вирусът Нипа – новата Ебола СЗО го постави в Топ 10 на най-опасните патогени

Производители ни заблуждават с пъстри етикети, че продуктите им са за деца

Производители на колбаси, лютеница, майонеза и други продукти заблуждават потребителите, че стоките им са предназначени за деца, като слагат пъстри етикети с приказни герои и рисунки, предупредиха от Комисията за защита на потребителите. Изследвания обаче показали, че въпросните стоки не се различават по нищо от останалите в класа си.

„Установихме, че група производители на хранителни продукти поставят върху етикетите различен тип послания, които внушават на потребителите, че определени техни серии са ориентирани към децата. Става въпрос за наименования на приказни герои, за умалителни имена на самите производители или пък за конкретно посочване, че продуктът е „за деца”, „детска мечта” и т.н.”, съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов по БНР.

„Нашата проверка показа, че тези продукти не се отличават от останалите на същите тези производители, на които няма такъв надпис. Това от наша гледна точка е заблуда, защото особено когато става въпрос за децата, родителите са много чувствителни и винаги са склонни да закупят това, което според тях би било по-качествено, по-полезно”, обясни Маргаритов. Според него този подход представлява опит да бъдат примамени хората и по този начин някои продукти да получават по-добро лансиране на пазара.

Сред въпросните изделия попадат колбаси, лютеница, майонеза. „Все продукти, които се потребяват широко и при които родителите наистина биха могли да се подведат от посланието, че ще закупят и дадат на своите деца нещо, което ще бъде различно от това, което самите те консумират. Безспорно беше доказано както от изпитвания, така и от становища съответните институции, че това не е така. Нещо повече – нито на национално, нито на европейско ниво има законов акт, който да въвежда различни стандарти, с които продуктите да бъдат съобразени, за да могат да бъдат съответно и диференцирани”, коментира Маргаритов.

Председателят подчерта, че в случая не става дума за конкретна опасност за здравето, а за нелоялна търговска практика, която се изразява в опит родителите да бъдат заблудени, че купуват нещо, което е по-добро за техните деца. Комисията е издала заповеди за забрана на тази практика на всеки от производителите. Санкциите за подобно нарушение по закон могат да достигнат до 30 000 лв.

Маргаритов припомни, че комисията е разглеждала подобни казуси и в минали периоди. „За съжаление, попадаме на случаи, в които се оказва, че или няма съответствие между посоченото на етикета на дадена стока с реалното и съдържание, или в тази информация има съществени непълноти и понякога това крие рискове за здравето на хората. Например, преди време българският вносител на чужд продукт – песто, не беше посочил на етикета, че в него се съдържат алергени”, добави председателят.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.