На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Дубайските полицаи се качват на летящи мотори (ВИДЕО)

Риалити звезда се сгоди за милионерски син Пенелопе каза “да” на Иван Динев

Филмът за Силвио Берлускони препуска към екрана Режисьор е майсторът Паоло Сорентино

70 задържани на протест заради климатичните промени в Лондон

Георги Мамалев: Протестите няма да доведат до нищо добро

Сергей Лавров: „Турски поток“ може да мине през България и Сърбия

Последният ръководител на Комсомола: Промените през 89-а тръгнаха от самата БКП

Националните недоволни от съдията срещу Кипър: Трябваше да ни даде още две дузпи Според тях, шведският рефер е трябвало да отсъди поне още две дузпи

Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява още два мандата Разполагаме с информация, че БСП участва в организацията на протестите, каза депутатът от мнозинството

Производството на електромобили може да доведе до закриването на 75 000 работни места в Германия

Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 000 работни места в сектора за производство на двигатели в Германия до 2030 година. Това сочи проучване на института „Фрауенхофер“ по поръчка на синдиката И Ге Метал (IG Metall), цитирано от Франс прес.

От общо 210 000 работни места в производството на двигатели към автомобилните компании и техните доставчици, 100 000 ще изчезнат с увеличаването на електрическите автомобили, а около 25 000 ще бъдат създадени.

Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година по пътищата на Германия ще има 25 процента електромобили и 15 процента хибридни модели. Това развитие отговаря на европейските цели за намаляване на въглеродните емисии и създаване на инфраструктура за презареждане на електромобили.

В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк.

Автомобилният сектор в Германия има над 800 000 работни места при общо 44,3 милиона души в активна трудова възраст към 1 януари. Проучването обаче е съсредоточено само върху сферата на производство на двигатели.

„Някои доставчици няма да могат да адаптират икономическите си модели, особено в малките и средни предприятия“, предупреди председателят на И Ге Метал Йорг Хофман.

„Отражението може да бъде много голямо в някои региони, където няма алтернативна заетост“, допълни той.

За производството на един милион бензинови двигатели са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души.
Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA).

Германската автомобилна промишленост включва най-големите автомобилостроители в света като Фолксваген (Volkswagen), Даймлер (Daimler) и Бе Ем Ве (BMW), но тя често е критикувана за закъснението в прехода към електромобили – пазар, на който засега доминират американските конкуренти като Тесла (Tesla), както и китайските производители.

С промяната в потребителските навици и след кризата с манипулираните дизелови двигатели на Фолксваген през 2015 година, големите автомобилостроители обявиха инвестиции за десетки милиарди евро в електрически и безпилотни автомобили.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Работните места в обора германия не ни интересуват. Ако толкова искат – да си втесат 100 милиона африканци та да ива работа за всички немски говеда в областта на хигиенизирането!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.