Май Манолова: Изправени сме пред заплахата да влезем в Европа „на два стандарта“ заради храните

Тайната на моята красота? Първи душ от 3 дни

Премиерът на Япония Шиндзо Абе смята да посети Русия през пролетта на 2019 г.

Йоана Христова, зам.-кмет на София: Не би трябвало днес да има превишаване на нивата на фините прахови частици в столицата

Два милиона души протестираха вчера в Атина

Мъж потроши с камъни прозорците на Софийската синагога

В 7 града в страната е отчетено замърсяване на въздуха

Китайската икономика е забавила растежа си заради търговската война със САЩ

85 станаха жертвите на взрива от тръбопровод в Мексико

Богдан Милчев, Институт по пътна безопасност: През последните години МВР се провали в борбата с катастрофите

Грипът затвори над 460 училища и детски градини

Вижте какво е състоянието на пътищата в страната

Снежна буря и леден дъжд сковаха части на САЩ и Канада

26 милиардери разполагат с богатство, колкото половината най-бедно население в света

2000 пощенски служители остават без работа в Гърция

Производството на електромобили може да доведе до закриването на 75 000 работни места в Германия

Производството на електромобили ще доведе до закриването на 75 000 работни места в сектора за производство на двигатели в Германия до 2030 година. Това сочи проучване на института „Фрауенхофер“ по поръчка на синдиката И Ге Метал (IG Metall), цитирано от Франс прес.

От общо 210 000 работни места в производството на двигатели към автомобилните компании и техните доставчици, 100 000 ще изчезнат с увеличаването на електрическите автомобили, а около 25 000 ще бъдат създадени.

Проучването се основава на сценарий, при който до 2030 година по пътищата на Германия ще има 25 процента електромобили и 15 процента хибридни модели. Това развитие отговаря на европейските цели за намаляване на въглеродните емисии и създаване на инфраструктура за презареждане на електромобили.

В момента електрическите и хибридните коли са едва между 1 и 2 процента от германския автомобилен парк.

Автомобилният сектор в Германия има над 800 000 работни места при общо 44,3 милиона души в активна трудова възраст към 1 януари. Проучването обаче е съсредоточено само върху сферата на производство на двигатели.

„Някои доставчици няма да могат да адаптират икономическите си модели, особено в малките и средни предприятия“, предупреди председателят на И Ге Метал Йорг Хофман.

„Отражението може да бъде много голямо в някои региони, където няма алтернативна заетост“, допълни той.

За производството на един милион бензинови двигатели са необходими 3990 работници, докато за направата на електрическите системи, които не са толкова сложни, са достатъчни 1840 души.
Електрическият двигател се нуждае от 20 пъти по-малко части, отколкото традиционните двигатели, според оценка на Съюза на германското машиностроене (VDMA).

Германската автомобилна промишленост включва най-големите автомобилостроители в света като Фолксваген (Volkswagen), Даймлер (Daimler) и Бе Ем Ве (BMW), но тя често е критикувана за закъснението в прехода към електромобили – пазар, на който засега доминират американските конкуренти като Тесла (Tesla), както и китайските производители.

С промяната в потребителските навици и след кризата с манипулираните дизелови двигатели на Фолксваген през 2015 година, големите автомобилостроители обявиха инвестиции за десетки милиарди евро в електрически и безпилотни автомобили.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Работните места в обора германия не ни интересуват. Ако толкова искат – да си втесат 100 милиона африканци та да ива работа за всички немски говеда в областта на хигиенизирането!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.