На 19 август 2018 да почерпят

Уникална драма в дебюта на Кристиано Роналдо за „Юве“!

Да те цакат с виртуална бира Най-странните приложения за смартфон с милиони потребители

САЩ готвят санкции за фирмите, които участват в „Северен поток-2“

Петрова нива събра хиляди родолюбци

Маримуртра – балкон, надвесен над морето На 50 години създателят на легендарната ботаническа градина напуска бизнеса и се отдава на хобито си

Владимир Путин: Енергетиката е един от приоритетите в сътрудничеството между Русия и Германия

Руби Роуз ще играе супергероиня лесбийка Тя е секси и обича да се татуира

Прокуратурата се зае със смъртта на родилката в Сливен

На 3 септември стачка ще блокира фериботи и кораби в Гърция

Валя Брадшоу – от модните корици в София до Мериленд Вярвам в магията на усмивката и в това, че хората може да стават по-добри, казва моделът, фотограф и дизайнер

Тежък старт за Йоканович и „Фулъм“ във Висшата лига

Доналд Тръмп е уволнил свързаните с разследването на руската намеса в САЩ

Спасители извадиха тялото на 42-а жертва под рухналия мост в италианския град Генуа

120 000 евро отнесе грък за изхвърлени кученца в контейнер за боклук

Промените в директива за командироването няма да важат за международните шофьори

Снимка: Архив

Постигнат е компромис по промените в европейската директива за командированите работници, информира БНР. След продължили през целия ден тежки дебати Съветът на Европейския съюз по заетост, социална политика, здравеопазване и потребителски въпроси е стигнал до съгласие по спорните въпроси.

Основното възражение на българските евродепутати беше именно за промените в директивата и по-точно в начина, по който те ще засегнат транспортните работници.

„Директивата, в сегашния ѝ вид, ще продължи да се прилага към пътния транспорт. Съветът обаче обсъжда пакета за мобилността в друга форма, която включва предложения за специфични правила за командированите шофьори. Това, за което днес се съгласихме, е, че новата директива няма да се прилага към транспорта, докато т.нар. „лекс спесиалис“ не влязат в сила.“, заяви естонският министър на здравеопазването и труда Евгени Осиновски.

Осиновски добави, че това дава повече време на министрите на транспорта да обсъдят въпроса.

Постигнато е споразумение продължителността на дългосрочните командировки да бъде 1 година с възможност за удължаване до 6 месеца, след подадено уведомление. Времето за прилагането на директивата ще бъде 4 години.

„Компромисът е балансиран. Той показва, че като европейци ние можем да се съберем, да седнем на масата, да се изправим срещу противоположни гледни точки и да постигнем честно споразумение.“, коментира комисарят по заетостта, социалните въпроси, умения и трудова мобилност Мариан Тейсен.

Франция приветства постигнатото споразумение за реформата на директивата за командированите работници и смята, че това е победа за Европа, предаде Франс прес, като се позова на изявление на френското президентство. С реформата бе силно ангажиран френският президент Еманюел Макрон.

 

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.