Борисов: Зелените да знаят, че по-зелено правителство от нашето няма

Бедствено положение в община Смолян заради силен вятър

Парламентът ратифицира Договора за добросъседство с Македония

Снежна буря и катастрофи затрудниха трафика по пътя Варна-Добрич

Снегонавявания затвориха пътни участъци в община Казанлък

Кастингът на Слави за политици тръгва в началото на февруари Желание да участват са изявили 3 777 души

Цветлин Йовчев за последните убийства: Нещо се случва в подземния свят, има раздвижване

21-годишната жена, пострадала при вчерашната катастрофа край Хасково, се нуждае от кръв

Тръмп обяви „награди за фалшиви новини“

Николай Нанков: Магистрала „Струма“ ще бъде завършена през 2018 година, без участъка в Кресненското дефиле и тунела „Железница“

Арестуваха 9 души, транспортирали кокаин, скрит в ананаси

Протест в Сливен срещу увеличението на таксите за ясли и детски градини

Удължава се грипната ваканция в Пернишка област

Днес е Атанасовден

Затворени са проходи и пътища заради обилен снеговалеж

Протестиращи таксиджии: Не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари

Това не е градски транспорт – не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари. Това заявиха по БТВ участници в днешния протест на таксиметровите шофьори в София, които искат въвеждане на минимална тарифа от 1 лв. за километър пробег.

За въвеждане на минимална цена е необходимо решение на Общинския съвет, който се събира на последно заседание за годината днес, но подобна точка не фигурира в дневния му ред. Според таксиметрови шофьори по този начин общината не си изпълнява задълженията, вменени по закон, а договорката за минимални тарифи от 1 лв. дневна и 1,14 – нощна, била обща за целия бранш.

На въпрос дaли 1 лв./км не е скъпо, шофьорите отговарят, че е „скъпо е за човек, който мисли себе си за евтин”.

„Искаме средноевропейски цени, стандартът да бъде по-висок, автопаркът е на добро ниво, но обслужването не е на добро ниво, защото за това не се дава възможност при сега съществуващите тарифи”, е част от аргументацията на таксиджиите.

„Статистиката показва, че градове в Европа, които имат плътност на населението като София, обикновено цената на километър е 80 – 90% от тази от еднократния билет за градския транспорт”, посочи друг от участниците на протеста днес.

По думите му с настоящите тарифи няма как шофьорите да си купят нови коли, след като изтече лицензията им, която е ограничена от 15-годишен срок.

„На клиентите не им е добре, но това не е градски транспорт – не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари. Това е транспорт, който е за хора с възможности. Има градски транспорт, който е субсидиран от държавата и общината, който е на 1,60 лв. Щом е така, да направят единна цена за София и да ни субсидират за километър превоз. Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари”, посочи друг от участниците в днешния протест.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.