Русия изпраща 300 тона лекарства във Венецуела

Тръмп: Всички опции за Венецуела остават на масата

Турско издание: САЩ превозват ислямски терористи на камиони до своите бази в Сирия

Жан-Клод Юнкер: Никой няма да се противопостави на отлагане на Брекзит

Днес ще е предимно слънчево

Пазят Живко Миланов за дербито с ЦСКА

Пак пей, Веско, за полицията!

„Барселона“ плаши „Лион“ с Малком

На 19 февруари 2019 да почерпят

Възход на крайнодесните на изборите за ЕП (обзор) Десницата и левицата остават първи сили, сочи проучване на Европарламента

Над 1000 души почетоха паметта на убития Валери Дъбов в Кюстендил

Борисов измъква ГЕРБ от капана, който сами си заложиха Преференциите остават 5% за избори за ЕП и 7% за парламентарни избори

Инспектираща група от Руската федерация е на посещение у нас

Бързите кредити намаляха с 11% Хората се обръщат за финансиране към банките

Александър Симов: БСП няма да сключва предизборна коалиция с АБВ

Протестиращи таксиджии: Не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари

Това не е градски транспорт – не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари. Това заявиха по БТВ участници в днешния протест на таксиметровите шофьори в София, които искат въвеждане на минимална тарифа от 1 лв. за километър пробег.

За въвеждане на минимална цена е необходимо решение на Общинския съвет, който се събира на последно заседание за годината днес, но подобна точка не фигурира в дневния му ред. Според таксиметрови шофьори по този начин общината не си изпълнява задълженията, вменени по закон, а договорката за минимални тарифи от 1 лв. дневна и 1,14 – нощна, била обща за целия бранш.

На въпрос дaли 1 лв./км не е скъпо, шофьорите отговарят, че е „скъпо е за човек, който мисли себе си за евтин”.

„Искаме средноевропейски цени, стандартът да бъде по-висок, автопаркът е на добро ниво, но обслужването не е на добро ниво, защото за това не се дава възможност при сега съществуващите тарифи”, е част от аргументацията на таксиджиите.

„Статистиката показва, че градове в Европа, които имат плътност на населението като София, обикновено цената на километър е 80 – 90% от тази от еднократния билет за градския транспорт”, посочи друг от участниците на протеста днес.

По думите му с настоящите тарифи няма как шофьорите да си купят нови коли, след като изтече лицензията им, която е ограничена от 15-годишен срок.

„На клиентите не им е добре, но това не е градски транспорт – не желаем да возим бабите и дядовците, които нямат пари. Това е транспорт, който е за хора с възможности. Има градски транспорт, който е субсидиран от държавата и общината, който е на 1,60 лв. Щом е така, да направят единна цена за София и да ни субсидират за километър превоз. Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари”, посочи друг от участниците в днешния протест.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.