Проф. Любомир Стойков издаде мини Библия за политици (СНИМКИ)

Снимки: Алма комуникация / Петър Станев

Сред основните теми в книгата са имидж и политическа комуникация, дигиталният PR, комуникация в пандемия

Университетското издателство „Св. Климент Охридски“ и Факултетът по журналистика и масова комуникация издадоха най-новата монография на проф. д.н. Любомир Стойков „Публична комуникация и медиаморфози“. Книгата е писана в продължение на 15 години и е в обем от 328 страници.

Тя е своеобразно обобщение на научния, изследователски и практически опит на известния български учен, журналист, културолог, медиен, PR и лайфстайл експерт проф. Любомир Стойков. В нея той прави професионална дисекция на важни и актуални комуникационни и политически феномени като имидж и политическа комуникация, политеймънт, политика и попкултура, дигитален PR, комуникация в пандемия, инфотеймънт, медийна динамика и комуникационни рефлексии. 

„Публична комуникация и медиаморфози“

Официалната премиера на книгата на проф. Стойков се състоя в Аула „Магна“ на Факултета по журналистика и масова комуникация. В представянето на уникалния труд участваха проф. д-р Николай Михайлов, проф. д.ф.н. Валери Стефанов, проф. д.ф.н. Милко Петров, проф. д-р Ефрем Ефремов, Валерия Велева, доц. д.н. Мария Попова и Кристина Патрашкова. Всички те високо оцениха труда на проф. Любомир Стойков, отбелязвайки както голямата му научна стойност, така и неговата практическа приложимост.

Кристина Патрашкова

Според тях, авторът надгражда и интерпретира концепции, възгледи, понятия и медийни модели. Проф. Стойков за пръв път добавя и откроява ролята на лайфстайла към съществуващата дефиниция на т.нар. политеймънт. Неговото определение гласи: „Политеймънт е постмодерна форма на политическа комуникация, която интегрира политика, лайфстайл и развлечение с цел достигането до максимален брой хора.“.

Проф. д.н. Любомир Стойков заедно с проф. Веселина Вълканова – декан на ФЖМК

Професорът нюансира сходствата и дисонансите между имидж, репутация и авторитет и в присъщия си стил безкомпромисно анализира големите имиджови гафове в политическата комуникация. Аргументирано са обяснени емблематични поведенчески грешки на световни лидери и държавници като Доналд Тръмп, Джо Байдън, Владимир Путин, Борис Джонсън, Себастиан Курц, Йошихиде Суга, Сана Марин, Джордж Уокър Буш, Никола Саркози, Силвио Берлускони и др. Теоретичната конструкция на монографията на проф. Стойков е изградена и върху анализ на малко известни казуси от публичния и личен живот на редица политически знаменитости в човешката история – Уинстън Чърчил, Адолф Хитлер, Й. В. Сталин, Елизабет ІІ, Маргарет Тачър, Дж. Ф. Кенеди, Франсоа Митеран, Бил Клинтън, Франсоа Оланд, Ангела Меркел и др. 

В залата във ФЖМК присъстваха настоящи и бивши студенти на проф. Стойков, както негова колеги и хора от лайфстайл средите

Проф. д.н. Любомир Стойков отбеляза: „Посланието на новата ми книга не е строго рамкирано и монотонно, а е многопластово, полифонично и мозаично. То съдържа анализи, прогнози и коментари за динамиката на медиите и комуникациите през последните години. Стремял съм се в книгата да интегрирам централни и значими масиви за медийната и комуникационна динамика през  последните десетилетия. Целта ми е да представя водещи характеристики и ключови промени във връзките с обществеността и медийния свят, осъществени в резултат на разместванията на социалните тектонични плочи, както и благодарение на социалните мрежи, социалните медии и присъщия им дигитален инструментариум…“. 

Проф. Стойков подчерта някои от най-съществените причини за големите гафове в поведението и общуването на политиците, както и на важните предимства на дигиталния PR, и на предизвикателствата пред комуникацията в пандемични условия. По-нататък авторът подчерта: „Неопостмодерните критерии към качествената наука и теория все повече изискват хибридизация между фрагментарното и концептуалното, емоционалното и рационалното, динамичното и статичното. Ще бъда удовлетворен, ако съм запълнил – макар и частично, с качествено съдържание съществуващите комуникационни и медийни ниши. Защото новото в науката е немислимо без дръзкия анализ на маргиналните, „остатъчните“, „подценяваните“ и високомерно пренебрегвани явления.“.

Проф. д-р Ефрем Ефремов - един от рецензентите на книгата и преподавател 

Рецензентите на новата книга „Публична комуникация и медиаморфози“ споделиха: „Проф. д.н. Любомир Стойков ни представя пъстър и задълбочен паноптикум на световния и българския политически и медиен свят от средата на 20. век до втората декада на 21. век. Неговата монография ще бъде безспорно етаблирана като класика в почетния раздел на българското медиазнание“ (проф. д.ф.н. Милко Петров).

Един от любимите преподаватели на студентите проф. д.ф.н. Милко Петров - също рецензент на книгата

 „Книгата на проф. Стойков е от тези книги, които читателят търси не за да чете, а за да препрочита. Книги с качества, с интелектуален заряд, с естетически и културни послания. Убеден съм, че тя ще бъде настолно четиво за всеки, който иска да се учи от най-високото ниво в сферата на PR-а, комуникациите, журналистиката“ (проф. д-р Ефрем Ефремов); „Монографията на проф. д.н. Любомир Стойков е увлекателно, изключително компетентно и задълбочено изследване на процесите в съвременната публична комуникация с акцент върху политическия имиджмейкинг, PR-а и създаването на успешно лайфстайл съдържание.“ (доц. д.н. Мария Попова).

Водещият – проф. Николай Михайлов, подчерта, че монографията е много значимо и задълбочено изследване в областта на съвременната медийна култура.

Проф. д-р Николай Михайлов говори за монографията „Публична комуникация и медиаморфози“

Проф. Валери Стефанов изтъкна, че имиджът на съвременния политик е тежко болен и, че книгата на Любомир Стойков е в състояние да спомогне за неговото оздравяване. Валерия Велева характеризира монографията като „мини библия, предлагаща безценни рецепти за политическа комуникация“, а Кристина Патрашкова окачестви книгата като изключително полезно и ценно четиво за политици, журналисти и студенти по медии и журналистика, припомняйки, че и тя навремето е била студентка на Любомир Стойков, когато той е бил асистент по журналистика и култура във Факултета по журналистика.

В разгърналата се дискусия след представянето на монографията се включиха психологът Ани Владимирова, гл. ас. д-р Мария Николова, проф. Петко Тодоров, проф. Минка Златева, проф. Ивайло Христов, проф. Николай Михайлов и др.  

Сред гостите на премиерата бяха професорите Веселина Вълканова (декан на ФЖМК), Георги Рачев, Иванка Мавродиева, Ивайло Христов, Луливера Кръстева, Минка Златева, Петко Тодоров, Светлозар Кирилов, Чавдар Попов, Здравка Константинова.

Психоложката Ани Владимирова също уважи представянето на книгата.

Сред гостите се открои също и ПР експертът Максим Бехар.

Впечатление направи и присъствието на носителката на титлата "Мис България 2005" Роси Иванова, която подари рози на проф. Стойков и си тръгна с неговата книга.

Сред гостите бяха още - Мирослав Печев, Христо Дурчев, Добрина Чешмеджиева, Мила Захариева, Таня Скринска, Гергана Дончева Янков, Виктория Бисерова, Ирина Гъркова, Роси Иванова, Анжела Димчева, Павел Цветков, инж. Илиян Терзиев, Вероника Стефанова, Десислава Паунска, Александър Христов, Александър Вълков, Симеон Василев, Албена Александрова, Мария Георгиева, Лидия Ангелова, Саня Борисова, Ива Екимова, Кристина Несторова, както и много студенти, дипломанти и докторанти на проф. Стойков. 

Проф. д.н. Любомир Стойков е културолог, журналист и преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“, Националната художествена академия и УНСС по култура, медии, журналистика, бизнес комуникация, PR, политическа комуникация, ивент мениджмънт, имиджмейкърство, моден дизайн и лайфстайл. Новатор в изследванията на всекидневната култура и медиите, публичното поведение на управляващите, политеймънт, инфотеймънт, политическия дрескод и модните феномени. Автор е на 20 научни и публицистични книги, на документални филми и кореспонденции от Ню Йорк, Париж, Лондон, Милано, Рим, Торонто, Москва, Кейптаун, Хайделберг, Шанхай, Барселона, Мюнхен, Берлин, Атина и др. Председател е на Академията за мода. Създател и почетен председател на Българската академична асоциация по комуникации, Член е на Съюза на учените в България, Съюза на българските журналисти, Метрополитън мюзиъм – Ню Йорк, PRSA – Ню Йорк и IAMCR – Париж. Носител е на много награди, сред които „Златно перо“ на СБЖ, почетен знак „Св. Климент Охридски“ със синя лента за принос към българската журналистика и образование, почетен знак на президента на Република България за значим принос към българската култура и наука, „Златен век – звезда“ на Министерството на културата, „Жълта роза“ на „Зонта клуб София“, почетен плакет за принос към младежта на Министерството на младежта и спорта и др.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Шоубизнес