На 17 октомври 2018 да почерпят

Нова срамна загуба за младежите

Ваня Стамболова се проваля във „Фермата“?

МВнР осъди оскверняването с надписи на мемориала в Япония

„Синя“ окупация в Разград

Почина режисьорът Димитър Петров Той е създал любими филми като "Таралежите се раждат без бодли", "С деца на море", "Куче в чекмедже"

Унищожиха над 8 000 фалшиви стоки, задържани на „Капитан Андреево“

Саудитският консул в Истанбул е напуснал Турция

Ангела Меркел: Преговорите за Брекзит са като изчисляването на квадратурата на кръга

Преля гаврата с българските строители От бранша настояват да се търси отговорност от онези, които създават и разпространяват лъжлива и невярна информация

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 17 октомври 2018

Майк Помпео призова за „прозрачно разследване“ на съдбата на журналиста Джамал Хашоги

Звезди на пътищата според безопасността Три пъти повече са смъртните случаи у нас спрямо Западна Европа

Искат да изхвърлят Кешеру от националния

Цвета Караянчева: Дебатите по вота на недоверие ще бъдат в петък, гласуването другата седмица Отразяването на убийството на Виктория Маринова в медиите беше атака срещу ГЕРБ и управлението, заяви председателят на НС

Проф. Михаил Константинов: Малкото надвишаване скоростта води до големи последици От сутрин до вечер да се публикуват смачкани коли и разкъсани тела, за да се замислят шофьорите, заяви той

Проф. Михаил Константинов. Снимка ПЛАМЕН СТОИМЕНОВ

Малкото надвишаване скоростта води до големи последици, коментира пред БТВ проф. Михаил Константинов по повод тежката катастрофа с автобус край Своге.

В случая прокуратурата твърди, че увеличението на скоростта е било с 13 км в час, но това по думите на Константинов означава 76% увеличание на кинетичната енергия.

Всяка промяна в скоростта променя кинетичната енергия и спирачния път, посочи Константинов и обясни, че ако карате с превишена скорост шансът да спрете по – трудно или да ударите друг обект се увеличава два пъти.

По думите му вината на шофьора е в това, че автобусът не е имал технически преглед, както и че има съмнения, че пътниците не са имали издадени билети.

На опашката сме по най-много катастрофи в Европа, каза още проф. Константинов. По думите му в първата година на демокрацията през 1990 г. загиналите по пътищата са 1527 души, сега са над 600.

„Може би трябва от сутрин до вечер да се публикуват смачкани коли и разкъсани тела, за да може шофьорите да се замислят. Човешкият фактор трябва да започне да се променя. Да се променят пътищата е колосална задача за десетки години. Трябва да се промени съзнанието ни“, заяви още той.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (5)

  1. Отдавна Мишо е заслужил да го изберем за академик,но не отговаря само на едно условие. – не е бил ченге на ДС! Инак всички виждате че е компетентен по всичко личи ни слага всички академици в малкия си джоб!! Но и той допуска грешки,числото на загинали в катастрофи през 1990 е по- голямо от 1527, нека направи справка с чичко Гугъл я..

  2. Какво е учил Пернишкият професор тя е компетентен по всичко.Я го питайте и за увеличението на раждаемостта и да ви даде ценен съвет как да се увеличи

  3. При нарастване на скоростта с 13 км/час от 40 км/час на 53 км/час, кинетичната енергия натаства със 76% (равно на 53/40 на квадрат минус 1)

  4. Проф. Чукундур, а като е износен асфалта с колко процента се увеличава риска при разрешена скорост? И как изчисли процентите и за нов „Мерцедес“, и за стар „Москвич“..?!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.