Пълна промяна за големия „лъв“

Френският топмодел се трансформира от седан в купе

20-1-6kol

Ниска каросерия, снижаващ се покрив, широка задница с голям капак на багажника, прозорци без рамка. Новото Peugeot 508 казва „оревоар“ на стандартните форми на седан и „бонжур“ на дизайна на модерно купе. Френската бизнес лимузина прави завой към сърцата на автомобилните естети. С красив и спортен външен вид флагманът на Peugeot изкушава ценителите на класическите качества като комфортно настаняване на пътниците, ниска позиция на седене и динамика в завои.

20-3-6kol

Новата генерация Peugeot 508 разполага с по-просторна пътническа кабина, въпреки че дължината на каросерията е намалена с 8 см до 4,75 м, а покривът  е свален с 6 см до 1,40 м. На практика пътниците не губят нищо от променения дизайн, напротив – печелят повече място. Багажникът е огромен и побира 487 л, а при сгъване на задните облегалки обемът се увеличава до 1537 л. Всичко това се дължи на новата модулна платформа EMP2, която позволява не само по-добро оползотворяване на пространството, но и спомага за намаляване на теглото на автомобила.

20-4-6kol

Peugeot залага на ефектна и агресивна предница с LED фарове и радиаторна решетка с шахматен мотив с голям лъв в центъра. Над него върху капака е изписано името на модела 508, както беше при неговия славен предшественик 504. Вертикалните дневни LED светлини започват от фаровете и слизат надолу в бронята, като рамкират предницата. Задните светлини също са LED с триизмерен ефект и светят с променлив интензитет през деня и през нощта. Те изглеждат по различен начин в зависимост от това дали се наблюдават отстрани или отзад.

peugeot_508_2202styp_106

В интериора голямата промяна е въвеждането на най-новото поколение i-Cockpit, който се състои от компактен скосен волан и 12,3-инчов дисплей над него на нивото на очите на водача. По този начин шофьорът вижда непрекъснато важните данни за движението на автомобила. Той може да избира между шест режима на показване на информацията. Приблизително на същата височина на централната конзола е разположен 10-инчов HD капацитивен сензорен екран. Достъпът до функциите (аудио, навигация, настройки, климатизация, мобилни приложения и др.) се осъществява с докосване и с помощта на седем лостчета във формата на клавиши за пиано.

20-5-6kol

Двигателната гама включва бензинов турбо мотор 1,6 PureTech в нива на мощност 180 и 225 конски сили, както и дизелови агрегати 1,5 BlueHDi със 130 конски сили и 2,0 BlueHDi със 160 и 180 конски сили. Всички варианти са оборудвани с 8-степенен автоматик с изключение на базовото изпълнение със 130 коня, който е с механична 6-степенна трансмисия. Най-икономичният модел изминава 100 км с 3,8 л гориво, а най-бързият ускорява от 0 до 100 км за 7,3 скунди и развива 250 км/ч.

20-6-6kol

Водачът може да избира между четири режима на движение – стандартен, еко, комфортен и спортен. В богатия набор от електронни асистенти се открояват системата за нощно виждане с инфрачервена камера, която разпознава живи същества, адаптивен темпомат с функция за спиране и потегляне и със система за движение в избраната лента, аварийна спирачка при скорост до 140 км/ч, свързана 3D навигация, безжично зареждане на смартфони, автоматично паркиране и др.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили