Пълна промяна за Trabant

LED светлини, кожа и ефектен дизайн разкрасяват автомобилния „ветеран“

Този автомобил е познат на (почти) всеки, който е роден преди 1990 г. в държава от бившия социалистически лагер. Култовият Trabant е източногерманският еквивалент на „бръмбъра“ Volkswagen Beеtle - кола за народа, но на изток от Берлинската стена. От пускането му в производство през 1957 г. до спирането през 1991 г. са продадени около 3 милиона екземпляра, като малка част от тях са оцелели до днес.

Един от запазените модели по нашите земи е подложен на пълна промяна от тунинг специалистите на Vilner и изглежда доста по-различно в сравнение със своите „събратя“. Тунингованият Trabant е от поколението 1.1 с четиритактов 1000-кубиков бензинов двигател с водно охлаждане.

Това е последната серия преди спирането на модела през 1991 г. Моторът е взаимстван от Volkswagen Polo. Двигателят е значително по-голям от предишния двутактов агрегат с два цилиндъра в Trabant 601, който с характерно пърпорене бълва големи сиво-бели облаци дим от неизбежно омаслената ауспухова тръба. До болка познатият на собствениците на Trabant стар 600-кубиков мотор с мощност 26 конски сили и 55 Нм е създавал сериозни проблеми заради неефективното въздушно охлаждане от перка, задвижвана от ремъка на алтернатора (динамо при 6-волтовите модели). Затова липсва и добро отопление на пътническата кабина в студените дни.

При тунингования Trabant 1.1 на Vilner двигателят е свързан с 4-степенна механична скоростна кутия, при която лостът е класически разположен в пода между предните седалки, а не на волана. За сравнение - водачите на Trabant 601 трябва да работят с неудобен скоростен лост, който прилича на бастун и често опира в краката (особено при включване на задна предавка) поради разположението си отдясно на волана.

Шофирането на тунингования модел става по-приятно не само благодарение на традиционното превключване на предавките, но и поради по-голямата мощност на мотора – 45 к.с. и 74 Нм.

Воланът е Momo и няма нищо общо с неудобния тънък пластмасов волан от Trabant 601, който на всичкото отгоре се напукваше от слънчевите лъчи. Монтираният от Vilner волан е облечен с черна кожа и е съшит с контрастни конци, като в средата е поставена емблема с номер 21.

Това е любимото число на собственика на колата и по тази причина всички оригинални емблеми на автомобила с буквата S на Саксонските автозаводи в град Цвикау са заменени с емблеми с номер 21. Числото 21 се вижда на джантите, на покрива и на колоните.

Интериорът е такъв, какъвто Trabant никога не е имал – обзаведен с текстил и дублирана кожа с мека подплата, която е едновременна красива и приятна на допир. Седалките също са облицовани с кожа, като в средата им е поставен кариран текстил, а подглавниците умишлено са оставени в първоначалния си вид. Таблото също е облечено в кожа и текстил, сред които се откроява ефектно радио в ретро стил с лъскови хромирани бутони – мечтана „екстра“ за много от притежателите на добрия стар Trabant 601.

Отвън тунингованият Trabant изненадва с модерни акценти като LED фарове с хоризонтални дневни светлини в класическите кръгли тела. Броните са боядисани в черен цвят, също както и радиаторната решетка. Всички „картонени“ панели са обработени, а таванът и джантите дублират цветовото решение на интериора.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили