Министър Младен Маринов: Продължава издирването на Стоян Зайков, разширяваме периметъра на претърсване

Възстановка отбелязва 180 години от откриването на Взаимно училище във Велико Търново

Ивет Лалова мечтае да бъде майка

ВАС отмени Становище за екологична оценка на министъра на околната среда и водите за изменение на общия устройствен план на Община Приморско

Българка пледира виновна в Ню Йорк по обвинения в пране на пари от корупция в Мозамбик

Дара Екимова: Имам нещо много повече от гадже Сбъднах една от мечтите си - да пея с татко, казва дъщерята на Дими от "Сленг"

Израел и Хамас постигнаха споразумение за прекратяване на огъня за 6 месеца

Въоръжена група прекъсна главен водопровод в Триполи

Младен Маринов: Изяснява се каква е причината за нападението с нож срещу 16-годишно момче

Десислава Танева: Около 70 хил. дка земи са с поражения от градушки, в момента действа държавна помощ за компенсиране на напълно пропаднали площи

Германия е изхарчила рекордните 23 млрд. евро за интегрирането на мигрантите през 2018 г.

Икономист: Не е възможно да има обща минимална европейска заплата

Изтребители не се купуват на Черен петък Каракачанов единствен се осмели да каже, че асансьорните маневри за Ф-16 са прекалено скъпи за България

Пълна промяна за Trabant LED светлини, кожа и ефектен дизайн разкрасяват автомобилния „ветеран“

Този автомобил е познат на (почти) всеки, който е роден преди 1990 г. в държава от бившия социалистически лагер. Култовият Trabant е източногерманският еквивалент на „бръмбъра“ Volkswagen Beеtle – кола за народа, но на изток от Берлинската стена. От пускането му в производство през 1957 г. до спирането през 1991 г. са продадени около 3 милиона екземпляра, като малка част от тях са оцелели до днес.

Един от запазените модели по нашите земи е подложен на пълна промяна от тунинг специалистите на Vilner и изглежда доста по-различно в сравнение със своите „събратя“. Тунингованият Trabant е от поколението 1.1 с четиритактов 1000-кубиков бензинов двигател с водно охлаждане.

Това е последната серия преди спирането на модела през 1991 г. Моторът е взаимстван от Volkswagen Polo. Двигателят е значително по-голям от предишния двутактов агрегат с два цилиндъра в Trabant 601, който с характерно пърпорене бълва големи сиво-бели облаци дим от неизбежно омаслената ауспухова тръба. До болка познатият на собствениците на Trabant стар 600-кубиков мотор с мощност 26 конски сили и 55 Нм е създавал сериозни проблеми заради неефективното въздушно охлаждане от перка, задвижвана от ремъка на алтернатора (динамо при 6-волтовите модели). Затова липсва и добро отопление на пътническата кабина в студените дни.

При тунингования Trabant 1.1 на Vilner двигателят е свързан с 4-степенна механична скоростна кутия, при която лостът е класически разположен в пода между предните седалки, а не на волана. За сравнение – водачите на Trabant 601 трябва да работят с неудобен скоростен лост, който прилича на бастун и често опира в краката (особено при включване на задна предавка) поради разположението си отдясно на волана.

Шофирането на тунингования модел става по-приятно не само благодарение на традиционното превключване на предавките, но и поради по-голямата мощност на мотора – 45 к.с. и 74 Нм.

Воланът е Momo и няма нищо общо с неудобния тънък пластмасов волан от Trabant 601, който на всичкото отгоре се напукваше от слънчевите лъчи. Монтираният от Vilner волан е облечен с черна кожа и е съшит с контрастни конци, като в средата е поставена емблема с номер 21.

Това е любимото число на собственика на колата и по тази причина всички оригинални емблеми на автомобила с буквата S на Саксонските автозаводи в град Цвикау са заменени с емблеми с номер 21. Числото 21 се вижда на джантите, на покрива и на колоните.

Интериорът е такъв, какъвто Trabant никога не е имал – обзаведен с текстил и дублирана кожа с мека подплата, която е едновременна красива и приятна на допир. Седалките също са облицовани с кожа, като в средата им е поставен кариран текстил, а подглавниците умишлено са оставени в първоначалния си вид. Таблото също е облечено в кожа и текстил, сред които се откроява ефектно радио в ретро стил с лъскови хромирани бутони – мечтана „екстра“ за много от притежателите на добрия стар Trabant 601.

Отвън тунингованият Trabant изненадва с модерни акценти като LED фарове с хоризонтални дневни светлини в класическите кръгли тела. Броните са боядисани в черен цвят, също както и радиаторната решетка. Всички „картонени“ панели са обработени, а таванът и джантите дублират цветовото решение на интериора.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.