Италианският кинорежисьор Паоло Сорентино: Показвам папата гол, защото човешкото тяло ме възхищава

Голям пожар гори в Драгоманското блато (ВИДЕО)

Започва процесът срещу Харви Уайнстийн

Британският парламент одобри закона за излизане от ЕС

Ето какво правят с некадърните директори в Китай (ВИДЕО)

Втори шанс за втората пенсия Обмислят удължаване на срока за прехвърляне на парите от частните фондове в НОИ

Силите на Халифа Хафтар свалиха турски боен дрон

Трети сме по малък държавен дълг

Три приоритета за развитие на Югозапада до 2027 г., София и Благоевград – центрове на растеж

Васил Велев: ВиК дружествата по места са касички за общинските коалиции

Хазартните игри облагани по различен начин (обзор)

Облагане при отдаване на стаи от апартамент на туристи

Националната лотария е 100% законна, държавното тото е безхаберно

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 23 януари 2020

Военното министерство: Няма да строим на територията на резиденция „Лозенец“

Пълно съгласие за Витоша постигна Столична община Задължително е изменение на действащия План за управление на Природния парк

И държавният влек „Заека” не може да се възстанови без промяна в действащия План за управление на ПП „Витоша”.

Само изменение на действащия План за управление на Природен парк „Витоша” може да възроди туризма в планината, която в момента тъне в разруха – за това са постигнали категорично съгласие столичните общински съветници, ангажирани с казуса.

Според източници на „Труд” от местната управа промяната в плана вече е обявена като „наложителна”, тъй като състоянието на ПП „Витоша” не позволява ползването на природните дадености от софиянци и гостите на столицата.
Още през март 2016 година Столичният общински съвет (СОС) създаде „Временна комисия за анализ на съществуващите проблеми, свързани с целогодишния достъп до Природен парк „Витоша” на граждани с цел туризъм, отдих и спорт и изработване на предложения и мерки за решаване на тези проблеми”. Начело на комисията е председателят на СОС Елен Герджиков, а поредното й заседание се проведе миналия вторник. На него отново се е стигнало до извода, че новият план за управление няма скоро да влезе в сила. Документът гарантирано ще възроди планината, но има огромно забавяне заради стотици становища и забележки с еднакъв текст, пуснати по електронната поща по време на обществените обсъждания от няколко „природозащитни” организации. Целта на тази копи пейст акция е планът да се забави далеч напред във времето. Затова общинарите са се спрели на варианта за промяна в сега действащия план.

В същото време продължава анализът на междуведомствената работна група, която включва представители на няколко министерства, Столичната община и Дирекцията на ПП „Витоша”.

Тя бе създадена в средата на януари след среща при кмета Йорданка Фандъкова, на която присъстваха министърът на спорта Красен Кралев, на околната среда Нено Димов, вицепремиерът Валери Симеонов и Атанас Кацарчев, началник на кабинета на земеделския министър Румен Порожанов.

Тогава Кралев обяви, че най-добрият начин за „отваряне” на Витоша е именно изменение на действащия План за управление.

Рестриктивни текстове

Заради липсата на адекватен План за управление вече седма година е замразен проектът за модернизация на туристическа и ски зона „Алеко”. Инвестицията на стойност 70 милиона евро на собственика на лифтовете и влековете в зоната – „Витоша ски”, не може да бъде реализирана, въпреки решението на Върховния административен съд, че намерението е законно.

От „Витоша ски” предлагат цялостна модернизация на съществуващите въжени линии. Предвидено е Драгалевският и Симеоновският лифт да бъдат подменени с 8-местни кабинки. Капацитетът на седалковите съоръжения ще бъде увеличен. Според проекта трасето на Княжевския кабинков лифт ще се удължи и той ще стига до Златните мостове и „Офелиите” и там може да се мисли за 10-местна кабина (виж по-долу).

Но инвестицията не може да се случи, тъй като в сега действащия План за управление е записано, че „не се предвижда изграждането на нови ски писти и съоръжения”. Освен това „не се допуска изграждане на нови въжени линии за достъп до туристическите центрове”.

Тези рестриктивни текстове в сега действащия План за управление на практика блокират всяко инвестиционно намерение в ПП „Витоша”, защото нито могат да се модернизират съществуащите лифтове и влекове, нито да се удължат техните маршрути. Така планината остава да тъне разруха, докато не бъдат предприети мерки за актуализация на Плана.

Замразеният проект
„Витоша ски” очаква решението

Ето каква модернизация предвижда собственикът на съоръженията „Витоша ски”:

• Лифт „Симеоново-Лале”, 8-местна кабина с капацитет 3000 души на час.
• Лифт „Драгалевци-Фънпарк, спира зад „Щаслтивеца”” – 8-местна кабина с капацитет 3000 души на час.
• Лифт „Простор-плац „Стената” – 4-седалков за 2000 души на час.
• Лифт „Лале-Учебен плац” – 4-седалков с шлем за 2000 души на час.
• Лифт „Лале 1” – 6-седалков за 3000 души на час.
• Лифт „Лале 2” – 6-седалков за 3000 души на час.
• Лифт „Боби – учебен плац „Алеко” – „Зелена писта” – 4-седалков за 1200 души на час.
• Лифт „Алеко-Малък Резен” – 6-седалков за 3000 души на час.
• Лифт „Лале 4” – 4-седалков за 2000 души на час.
• Съществуващият „Романски лифт” е разделен на две части – ниска и висока, както е описано по-горе. Причината е в силните ветрове на връх Малък резен.
• Ще се обособят 19.5 км нови и стари писти. Ски трасетата преминават през вече обезлесени терени, тежко пострадали през последните години от природни бедствия и болести по горите (корояд).
• Очаква се да бъдат отстранени 1200 дървета (около 1500 кубика), като ще има компенсаторни мерки – за всяко едно ще бъдат засадени нови пет. 1500 кубика е повече от три пъти по-малко от годишната санитарна сеч в ПП „Витоша”, която е 7000 кубика.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (8)

  1. е, то е ясно, че трябва изменение на плана, ама айде да се действа вече, че толкова много време мина в правене на нищо

  2. Някой да обясни на нас – Защо непременно за да „инвестира“ мафиотската ПИБ, трябва да се разширява и строи още????? Защо просто не възстанови сега съществуващите лифтове и писти. С капацитета, който имат по проект. Защо трябва още седалки и още писти и още сеч на дървета. Какво е толкова важно, че не може да се ремонтират , а трябва да се увеличава???? Просто поредната кражба и мошеничество, замаскирана под „благороден“ предлог !!! Витоша е природен парк!! В него има създадени преди повече от 20 години достатъчно и писти и лифтове и влекове. Просто трябва да се възстановят!!!! Въобще няма нужда от повече – капацитета на сегашните е достатъчен!!!! Но мафията иска да сече дърва и да строи хотели и кръчми!!! Затова нарочно е спряла всички съоръжения – за да негодуват хората. Никой не им пречи и по сегашния план за управление на Витоша да ремонтират и дори да направят нов лифт и влек на мястото на съществуващите, но задължително със същия капацитет!! Ако бяха поискали това- никой няма да оспорва и съди!! Но мафията не иска това – тогава няма да може да пробута в проекта за ремонта няколко хотела и ресторанта. Затова не правиха нищо десетки години. И вместо да ги осъдят и глобят, да се прекрати въобще договорките с Витоша-ски . Нашите продажни „политици“ начело с вицеглупака Далавери сядат и се мъчат да приемат закони с които да узаконят престъпните намерения. Срам и позор за долните продажници. Пфу !!!

    1. Княжевският лифт може да бъде възстановен за половин година, не повече. И защо след като „Витоша лифт“ нищо не правят не им се отнеме лиценза и то за вечни времена?!

  3. Това ни е ясно отдавна, искаме да видим действия по отстраняването на този абсурд!

  4. Всички точки по модернизацията са нужни и дори няма първостепенни, тъй като всичко е било забравено с години, сега трябва всичко накуп да се прави наново..и току виж децата ни като нашите родители ще карат ски на Витоша и дано само нашето поколение си истане ощетено

  5. Витоша определено има нужда от модернизиране и е добре, че се правят стъпки в правилната посока.

  6. Крайно време е да се обновят старите лифтове. Дано скоро вземат правилното решение.

  7. Аман от тези „зелени“ мошеници, начело с Тома Белев!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.