Йордан Радичков давал зайци като автограф на цялата дружина

„Левски“ измъкна трудна, но важна победа на „Герена“

Треньор обезвреди въоръжен ученик с… прегръдка (ВИДЕО)

Тео Ушев с нова номинация за „Оскар”

Рафаел Надал се ожени

Италианец, воювал с кюрдите срещу ИДИЛ: Турската офанзива ще възроди Ислямска държава Турците унищожават бойците, които изстрадаха толкова много за света, казва Клаудио Локатели

Един милион протестираха срещу Брекзит в Лондон

Внезапна сърдечна смърт покосила 15-годишната ученичка от Димитровград

Апатит наш насущний Съдържа се в костите и зъбите

Първанов: Отстъпили сме прекалено много на Македония

Испанският премиер отхвърли призива на лидера на Каталуния за диалог

Дмитрий Медведев: Газопроводът „Турски поток“ е изгоден за цяла Европа

Полицаи обискираха дома на кмета на Несебър Цял ден в града се провежда специализираната акция

Пламна известен ресторант в София

Патриарх Неофит стана Почетен гражданин на Перник

Първа лека катастрофа за новите шофьорски закони (обзор) Депутати, катаджии и чиновници изслушаха куп забележките от експерти

КАТ води сбъркана статистика

Трите нови законопроекта са резултат от механичното разделяне на сегашния Закон за движение по пътищата (ЗДвП). В тях липсват нови модели за обучение на водачите, за административно-наказателна дейност, за отговорност на държавните и общински структурите, които осигуряват безопасността на гражданите. Това бяха част от мненията на експерти от различни браншове, участвали в кръгла маса, организирана от МВР.

Както писа „Труд”, в петък бяха публикуваните проектите за нов ЗДвП, на Закон за водачите на МПС и на Закон за пътните превозни средства. Те бяха подготвени за около 6 месеца от работна група пътни полицаи и държавни чиновници. Днес те и депутати от вътрешната и транспортната комисия изслушаха търпеливо критиките, а МВР шефът Валентин Радев обеща всички предложения да бъдат разгледани от същата тази група. До 4 май на електронен адрес pravna@mvr.bg ще бъдат приемани всякакви становища от организации и граждани. Цветан Цветанов обеща публичните осъждания да продължат и след внасянето на проектите в парламента.

Доминиращи бяха мненията, че КАТ води сбъркана статистика, не изяснява причините за катастрофи и за затова в 95 % от случаите за виновни се сочат българските шофьори. Навсякъде по света този процент е около 60. Така у нас изобщо не се отчита колко злополуки са заради лошите пътища или заради на техническа неизправност на автомобила.

 

Градивна критика

Колоездачи: Не на каски и жилетки

Категорично сме против въвеждането на задължителни светлоотразителни жилетки и каски. Това обяви Радостина Петрова от сдружението “Велоеволюция”. По думите й само в две страни от Европа има такова изискване, но и в двете то е ограничено или до определена възраст или по място – извън градовете, по определени пътища и т.н.

Петрова обясни, че това са полезни аксесоари, но ако правилото бъде въведено, то ще засегне хиляди възрастни хора по селата.

От друга страна, ще провали програмите на няколко общини за даване на велосипеди под наем. Както писа „Труд”, колела вече могат да се ползват от гражданите в Бургас и Добрич, а предстои изпълнение на такива проекти в София и Варна.

Представителката на „Велоеволюция” посочи също, че в закона не е описана разлика между велосипед на ток или с двигател с вътрешно горене.

„Аз съм вашият човек!”, възкликна министър Валентин Радев и добави, че гледа да кара колело винаги, когато му остане свободно време.

Бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев каза, че е крайно време в закона да бъде уредено премахването на всякакви стикери от автомобилите, след като и винетките, и техническите прегледи и застраховките вече стават електронни. Стратиев е категорично против системата от принудителни административни мерки, по специално срещу правилото да се свалят номерата на автомобил, чиито собственик „е допуснал” шофьор да извърши нарушение. По този текст, действащ от началото на 2017 г. загуби търпят превозвачи, които са назначили тираджии на трудов договор, инструктират ги преди всеки курс и т.н.

 

Цветан Цветанов:

60 млн. лв. са събрани от глоби

“Средствата във Фонд “Пътна безопасност” се увеличават и вече са достигнали 60 млн. лв. Те могат да отидат за подобряването на пътната инфраструктура”, заяви на дискусията Цветан Цветанов. Той припомни, че фондът бе създаден през 2011 г. и в него постъпват 50 % от шофьорските глоби.

Предстои част тези пари да се харчат за нови камери на КАТ и за поддръжка на старите. Със Сдружението на общините в България е било обсъждана идеята, ако самите кметства купят радари, част от глобите да отиват и в техните бюджети.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.