Първи компактен SUV от Citroen

Първият компактен SUV на Citroen поема по пътя към бъдещите си клиенти. На предстоящия автосалон в Женева в началото на март ще бъде представен концептуалният модел C-Aircross, който може да се превърне в сериен до края на годината. Така френската компания продължава ударното модернизиране на продуктовата си гама.

Днес актуалният дизайнерски стил на марката се диктува от автомобили като C4 Cactus и съвсем новия C3, избран наскоро за градска кола на 2017 г. в България. Съвсем логично студията C-Aircross носи същите външни белези – дневните LED светлини са отделени от фаровете и са разположени високо, точно под предния капак. Основните фарове са в бронята, а допълнителни LED светлини греят в предния край на релсите на покрива. Долната част на калниците, броните и праговете са покрити с черни защитни облицовки – типично за SUV. На тези места са интегрирани големите въздушни капсули на т.нар. Air Bumps – изобретени от Citroen предпазни компоненти, които имат защитна и декоративна функция. Въпросните „въздушни брони” пазят каросерията от ожулвания, надрасквания и леки удари, каквито се случват често при всекидневна експлоатация в градски условия. За по-добра аеродинамика в предната броня са направени въздухозаборници, в предните врати има въздушни канали, а под задната броня е монтиран дифузьор.

С дължината си от 4,15 м концептуалният C-Aircross паркира в групата на малките градски SUV-ове като Peugeot 2008, Renault Captur и Nissan Jike. С широчина 1,74 м той превъзхожда с 1 см C4 Cactus и е с 9 см по-висок – 1,63 м. Интериорът е оформен твърде футуристично и изглежда далеч от серийното изпълнение. Големият 12-инчов тъчскрийн напомня на инфо-развлекателните системи с С3 и С4 Cactus. Идеята на конструкторите да покажат всички данни от работата на автомобила на Head-Up дисплей пред очите на водача е много авангардна, но едва ли ще бъде приложена серийно. Същото важи за срещуположно отварящите се врати без колона между тях и за камерите вместо външни огледала. Камерата във вътрешното огледало обаче вече е приложена от Citroen в С3 и дава възможност за заснемане на фотография и видео по време на пътуване, като кадрите веднага могат да бъдат споделени чрез интернет в социалните медии. Изобщо комуникациите са от най-ново поколение, тъй като и в подглавниците на предните и задните седалки са монтирани говорители и микрофони, а смартфоните ще се зареждат безжично в гнездо на конзолата до скоростния лост.

В този сегмент французите се отказват от задвижване на четирите колела, което прави колата по-тежка, по-скъпа и по-жадна за гориво. За повишаване на сцеплението върху хлъзгави настилки служи електронна система за тракшън контрол с възможност за превключване в различни режими съобразно пътните условия. За двигателите към момента няма конкретна информация, очаква се гамата да е идентична с тази на С3 и С4 Cactus.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.