Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Първо скачаш в калта, после отиваш на абитуриентски бал

Този модел ще обере точките и на някой абитуриентски бал, и на жълтите павета, и на нивата. Обновеният пикап Volkswagen Amarok е яко товарно животно, облечено в модерен официален костюм. Автомобилните каубои могат да препускат с него по асфалта и в калта, да транспортират до 3500 кг товар и да заведат цялото семейство на изискан ресторант. Това е всестранно надарен превозвач с грубовата, но лайфстайл визия и луксозно вътрешно обзавеждане.

На първа среща човек обикновено е предпазлив. Особено когато срещу теб е сериозен екземпляр като Amarok. Към тази планина от напращели „мускули” с дължина над 5,20 метра пристъпваш с респекта на ездача, на когото предстои да яхне див жребец. Не е коректно обаче да сравняваме модела с това красиво, бързо, но плашливо животно, защото Amarok е звяр, който стои не в средата, а на върха на хранителната верига и обядва с такива като него. Името на пикапа е взаимствано от езика на ескимосите, а те наричали „амарок” чудовищния вълк, заради който никой от племето не смеел да ходи на лов сам след залез-слънце.

Въпросният „вълк” е влязъл в модерна ламаринена кожа, но не е променил нрава си. Скритата му сила се загатва от тихото ръмжене при запалването на двигателя. И веднага се дочува първата голяма новина от новия Amarok. Под предния капак работи шестцилиндров дизелов мотор с обем 3,0 л. Това е добре известният от колите на Audi двигател 3,0 V6 TDI с технологията BlueMotion. Решението да бъдат инсталирани шест цилиндъра в пикап заслужава адмирации, защото на такъв товарен модел му отива да има сериозен и мощен двигател с по-голям ресурс от стандартните 4-цилиндрови мотори. Повечето купувачи ще използват Amarok по предназначение и ще превозват тежки и големи товари по асфалтирани и черни пътища, тоест необходими са им много конски сили. А на другата група клиенти, които ще купуват пикапа, за да парадират из града, също ще им трябват мощни мотори.

Когато тъпанчетата в ушите ти пулсират в ритъма на дрезгавия глас на V6, тялото съвсем естествено се успокоява в комфортната шофьорска седалка с отлични опори за гърба. Защото знаеш, че десният ти крак командва сериозен ескадрон коне. Пикапът на Volkswagen е единственият в своя сегмент, който предлага шестцилиндров дизелов мотор, при това в три нива на мощност – 163, 204 и 224 конски сили. Тези нива на мощност са по-ниски в сравнение със същия двигател в леките коли на Audi или във VW Touareg. Това е така, защото инженерите са пипнали мотора, където трябва, за да го направят още по-издръжлив и подходящ за тежки натоварвания. Картерът е по-голям, нова е маслената помпа, преработени са цилиндровите глави, буталата и системата за отработените газове, ремъци, тръби, свръзки.

Двигателят е монтиран надлъжно, свързан с 6-степенна механична скоростна кутия или 8-степенен автоматик. Естествено автоматичната трансмисия с двоен съединител позволява на водача да се съсредоточи изцяло върху пътя или върху липсата на такъв в условия на офроуд, когато двете ръце трябва непрекъснато да контролират волана. На магистрала автоматикът също се представя безупречно, без да „спъва” конете в двигателя при рязко подаване на газ. В такъв случай трансмисията чевръсто сменя предавките надолу, за да осигури максимален въртящ момент за бързо ускорение. Така лявата лента става владение на Amarok, който препуска като вълк след плячка със силата на своите 224 конски сили във върховата си моторизация. Огромният въртящ момент от 550 Nm гарантира тяга и в ниския диапазон на оборотите, а за решителния миг на последния „скок” хищникът разчита и на функцията Overboost, която за кратко вдига допълнително мощността. Пикапите се чувстват на свой терен там, където няма асфалт, но и на гладката магистрала 180 км/ч се оказва една комфортна скорост. Товарното „животно” загатва, че може да вдигне и повече, ако се наложи.

В момента по германските телевизии се въртят реклами, в които Amarok е представен като „кола, която разбира мъжете”. Това послание може да се интерпретира по следния начин – тази кола е най-добрата приятелка на мъжете, на нея може да се разчита, може да й причиняваш всичко (и тя ще го понесе, без да гъкне), може дори я натовариш с един тон, да качиш цял европалет в товарния отсек и после да го измиеш с маркуч и да му сложиш хардтоп (тогава получаваш огромен багажник), да закачиш ремарке с тегло до 3,5 тона. Никой друг пикап в сегмента няма толкова широко пространство в легена между арките на колелата и товарна площ 2,52 квадратни метра.

Заслужаващите уважение транспортни качества са опаковани ефектно с модерната визия на SUV. Пикапът изглежда здрав, самоуверен, практичен отвън, а отвътре двойната кабина е уютна и луксозна. Седалките са удобни и разполагат с електрическа настройка, приятният волан има лостчета за ръчна смяна на предавките на 8-степенния автоматик, на втория ред мястото е достатъчно, но обзорът на водача назад не много добър. На Amarok не му липсва нищо от съвременните SUV-ове, серийни са кормилната уредба Servotronic и автоматичната мултиколизионна спирачка, която предпазва от вторични удари при инцидент. Топ модемът Aventura е накипрен като за абитуриентски бал с биксенонови фарове, хромирани прагове с LED осветление, спортен ролбар, 20-инчови джанти, кожен салон, паркинг асистент с камера и 6-инчов цветен сензорен екран, USB извод и лесна интеграция на смартфон.

Купувачът избира между три вида задвижване

Както ви харесва – на този принцип купувачите могат да избират задвижването на новия VW Amarok. Пикапът се предлага с три варианта на силово предаване. Стандартно е задното задвижване, когато на собственика не му се налага да излиза често от асфалта и да гази в калта. Вторият вариант е двойното предаване 4MOTION с механична трансмисия и понижаващи предавки, при което въртящият момент отива приоритетно към задната ос с възможност за включване на предния мост. Третата възможност е постоянно задвижване на четирите колела 4MOTION с торсен диференциал. Водачът управлява системите за 4х4 с бутони до скоростния лост, откъдето се включват и асистентите за изкачване и спускане по стръмен наклон.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

Отговорете