На 14 декември 2017 да почерпят

В бюджет 2018 на община Добрич Има заложени 60 000 лева за нови алеи в гробищния парк Последните покойници ги погребват сега насред полето

Тереза Мей загуби ключов вот за Брекзит

Част от американски хеликоптер падна върху японско училище

Kласация за най-търсените думи за 2017 г. Гришо и Шушана са шампиони в Гугъл

Годеницата на принц Хари ще празнува Коледа с британското кралско семейство

Норвегия първа в света изключи FM радиото Националните станции преминават на цифрово излъчване

6-годишно американче стана милионер от YouTube

730 милиона лева раздаде правителството Кабинетът развърза коледно кесията МС, шест министерства, външното разузнаване, държавни фирми и общини получиха допълни средства за разходи

Японски фирми разкриват 8000 работни места у нас Очаква се повече родни компании да търсят партньори за износ в Страната на изгряващото слънце

Днес е българската премиера на Епизод 8 от “Междузвездни войни”

Нов център за рехабилитация и интеграция за деца и лица с увреждания откриха в Пловдив

Мая Манолова: Решението на КЕВР за цената на водата може да бъде върнато назад

По-малко лекари напускат България

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в четвъртък, 14 декември 2017

“Пътпроект 2000” ще проектира магистрала “Струма” в участъка между Крупник и Кресна

Предложението на „Пътпроект 2000“ ООД е класирано на първо място в конкурса за изработването на разширен идеен проект на автомагистрала „Струма“ в участъка Крупник – Кресна.

Днес в Агенция „Пътна инфраструктура“ на публично заседание жури обяви резултатите от оценяването и класирането на конкурсните проекти и отвори плика със списъка и номерата на участниците в конкурса, които до момента бяха анонимни.

В конкурса за „Изработване на разширен идеен проект с парцеларен план за АМ „Струма“, лот 3.2, участък Крупник – Кресна, ляво платно с приблизителна дължина 23,8 км и обходен път на гр. Кресна – част от дясно платно с приблизителна дължина 5,45 км“ са подали документи двама участници.

На първо място е класирано предложението на „Пътпроект 2000“ ООД, а на второ е „Пътпроект“ ЕООД.

Предложената от „Пътпроект 2000“ ООД проектна стойност за изграждането на участъка е 732 109 652,44 лв. без ДДС, а на „Пътпроект“ ЕООД 729 241 729,60 лв. без ДДС.

Дружеството предложило по-висока цена е включило в проекта си подобрения на съществуващите в момента напречни връзки между двете платна към бъдещото трасе, обясни председателят на журито арх. Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура.

Председателят на журито подчерта, че и двата идейни проекта са разработени на високо професионално ниво и за кратко време въз основа на тях може да се стигне до подготовката на следващия етап – технически проект.

Постъпилите конкурсни проекти са оценявани по предварително обявена методика за определяне на комплексната оценка. Тя включва количествени показатели, част от които е и проектната стойност на строежа.

Най-високо е оценен проектът, който предлага максимално безопасно и устойчиво проектно решение.

Геоложкият анализ на терена, през който ще премине трасето, е изключително важен компонент при подготовката и реализирането на сложен инфраструктурен проект, какъвто е лот 3.2 на АМ „Струма“. Целта на конкурса е агенцията да придобие разширен идеен проект с подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи проектирането на фаза технически проект и строителство на 23,8 км ляво платно на АМ „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна и на 5,45 км обходен път на гр. Кресна – част от дясно платно.

Като иновативно решение журито открои предложението на „Пътпроект 2000“ ООД за изграждане на виадукт при км 394+151.90, ляво платно, чрез изпълнение на конзолен монтаж с централен отвор от 302 метра. Подобни съоръжения са уникални, обясни членът на журито инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара „Пътища“.

И двата екипа са се опитали да минимизират броя на съоръженията, които трябва да се изградят, тъй като те оскъпяват построяването на трасето като обем на инвестициите, но въпреки това тунелите и виадуктите са неизбежни поради сложността на терена през Кресненското дефиле, обобщи арх. Диков. Предложено е изграждането на общо 7 тунела – пет по лявото платно от трасето и два при обхода на Кресна.

Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2 500 000 лева за 3 награди – за първо място – 85%, за второ – 10% и за трето – 5%. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван. / БНТ

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.