Почерпен шофьор опитал да избяга от катаджии и се метнал в дере

Директори на столични училища се запознаха с иновативни технологии в сферата на дигиталните умения

Разкриха две домашни наркооранжерии през почивните дни в Костинброд и Самоков

Валери Симеонов пред „Труд“: Избирателите са ме пратили в парламента и би следвало да се върна

Тони Димитрова пристига в Благоевград за концерт спектакъл с Разградска филхармония

Дипломираха се магистрите от випуск 2018 на Стопанската академия в Свищов

Премиерът възложи на ДАНС и МВР проверка на издадените български документи за самоличност на чужди граждани за последните пет години

Изкуствен интелект открива бързо и без болка рак на гърдата Болестта коси все повече млади българки

БЧК подпомага бездомници и уязвими ученици

Арестуваха измамник от Горна Оряховица с 4180 лева Потърпевшата е от Плевен и оставила сумата върху контейнер за смет на улицата

Германия забранява влизането на 18 саудитци заради убийството на Хашоги

Румен Петков: Абсурдно е „Булгартрансгаз“ да компенсира намаляващите си приходи от транзит на газ, чрез необосновани такси, които увеличават цената за потребителите у нас

Комплексът „Пирин Голф & Kънтри клуб” стана част от голямото семейство на световния бранд – European Tour Properties

Застраховател осъди община да му възстанови пари за спукани гуми Мотивът е, че кола се е повредила в необозначени и необезопасени неравности

Задържаха 37-годишен мъж за телефонна измама в Плевен

Пътят на коприната и България Бургас или Варна могат да се превърнат в едни от най-големите логистични центрове

Снимка: Архив

Исторически е предопределено участието на България в Пътя на коприната. Бургас или Варна могат да се превърнат в едни от най-големите логистични центрове по маршрута му, свързващ Азия и Европа през Турция. Първият маршрут е северният, той минава през Москва, а вторият е южният – през Турция. Този втори маршрут стига до Истанбул и продължава по-нататък към Европа. Той няма откъде другаде да мине, освен през България. Китай предлага подобряване на цялостната инфраструктура, понеже има огромен излишък от финансови и производствени ресурси. Най-сигурният начин да се запазят и да се умножат тези ресурси е да се инвестират в инфраструктура.

Инициативата „Един пояс, един път“ на президента Си Цзинпин е дългосрочна стратегия на Китай за развитието на страната в стремежа й да се превърне в световен икономически лидер. Това е взаимноизгоден проект, от който ще спечелят не само Китай, но и страните, през които ще мине съвременният Път на коприната. Сред тях е и България.

От Бургас през Пловдив и София, а по-нататък по маршрута Видин-Калафат-Тимишоара-Сегед-Будапеща за броени часове ще сме в сърцето на Европа. Това е маршрут, по който могат да се движат огромно количество стоки, които буквално ще позлатят целия регион, включително България и Румъния. Трябва да поемем стоките и товарите, които идват от Гърция. Атина предостави на китайците за дългосрочно ползване пристанището в Пирея.

България е естествен кръстопът и би било безумие да не се използват тези стратегически предимства. С помощта на тази могъща страна можем да си оправим инфраструктурата, а това означава икономически растеж.

За съжаление България отсъстваше през май от срещата на високо равнище за Пътя на коприната, където присъстваха десетки правителствени и държавни глави. Каквото и да означава това, ние няма да можем да спрем или отклоним хода на световното развитие. Просто ще ни подминат.

БГНЕС (със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Дано пътуването не съвпадне със смяна към зимно часово време,че ще трябва 1 час коприната да чака/докато отново стане 4 часа/ в някой „изключително“ бърз влак на БДЖ.
    БДЖ е извън времето и пространството.
    Интересно какво се случва при преминаване към лятно часово време.

  2. Както върви това управление „пътя на коприната “ ще мине през България, както мина и Южен поток.Нали по този начин ще изпаднем в зависимост от комунистическата страна Китай.Това нашитеуправляващи няма да допуснат със сигурност.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.