Иманяри два века търсят златото на Вълчан воевода Край Ропотамо лилиите не са единственото съкровище

Ало-измамници примамват с обещания за интервю по телевизията

И италианският град Матера става официално Европейска столица на културата

Пентагонът: Две трети от военните съоръжения в САЩ са застрашени от климатичните промени

Заличена юридически е фермата в Болярово, където имаше съмнение за чума

В Македония очакват разрастване на заболяемостта от грип

Гери-Никол и Алисия с награди за музикален идол Куп влюбени на церемонията The 1 Lifestyle Awards

Тръмп няма планове да обявява извънредно положение

Колата проходи Hyundai пресъздаде машина от „Междузвездни войни“

Русия е готова да увеличи доставките на газ в Сърбия

Мръсен въздух в няколко града тази сутрин

Как се прави поза „арбалет“?

Лекар: София е пред грипна епидемия

Силни земетресения в Перу и Еквадор

Руското посолство в САЩ: България екстрадира руснак, обвинен за онлайн измами

Пътят на коприната и България Бургас или Варна могат да се превърнат в едни от най-големите логистични центрове

Снимка: Архив

Исторически е предопределено участието на България в Пътя на коприната. Бургас или Варна могат да се превърнат в едни от най-големите логистични центрове по маршрута му, свързващ Азия и Европа през Турция. Първият маршрут е северният, той минава през Москва, а вторият е южният – през Турция. Този втори маршрут стига до Истанбул и продължава по-нататък към Европа. Той няма откъде другаде да мине, освен през България. Китай предлага подобряване на цялостната инфраструктура, понеже има огромен излишък от финансови и производствени ресурси. Най-сигурният начин да се запазят и да се умножат тези ресурси е да се инвестират в инфраструктура.

Инициативата „Един пояс, един път“ на президента Си Цзинпин е дългосрочна стратегия на Китай за развитието на страната в стремежа й да се превърне в световен икономически лидер. Това е взаимноизгоден проект, от който ще спечелят не само Китай, но и страните, през които ще мине съвременният Път на коприната. Сред тях е и България.

От Бургас през Пловдив и София, а по-нататък по маршрута Видин-Калафат-Тимишоара-Сегед-Будапеща за броени часове ще сме в сърцето на Европа. Това е маршрут, по който могат да се движат огромно количество стоки, които буквално ще позлатят целия регион, включително България и Румъния. Трябва да поемем стоките и товарите, които идват от Гърция. Атина предостави на китайците за дългосрочно ползване пристанището в Пирея.

България е естествен кръстопът и би било безумие да не се използват тези стратегически предимства. С помощта на тази могъща страна можем да си оправим инфраструктурата, а това означава икономически растеж.

За съжаление България отсъстваше през май от срещата на високо равнище за Пътя на коприната, където присъстваха десетки правителствени и държавни глави. Каквото и да означава това, ние няма да можем да спрем или отклоним хода на световното развитие. Просто ще ни подминат.

БГНЕС (със съкращения)

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Дано пътуването не съвпадне със смяна към зимно часово време,че ще трябва 1 час коприната да чака/докато отново стане 4 часа/ в някой „изключително“ бърз влак на БДЖ.
    БДЖ е извън времето и пространството.
    Интересно какво се случва при преминаване към лятно часово време.

  2. Както върви това управление „пътя на коприната “ ще мине през България, както мина и Южен поток.Нали по този начин ще изпаднем в зависимост от комунистическата страна Китай.Това нашитеуправляващи няма да допуснат със сигурност.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.