БСП внесе вот на недоверие срещу кабинета „Борисов“ 3

Приеха закона на Пеевски, Цонев и Хамид срещу вторичното разграбване на КТБ

Задигнаха катастрофирал автомобил, зарязан от собственика си Потърпевшият се блъснал и избягал

Д-р Ангел Кунчев: Очаква ни по-сериозна грипна епидемия в края на януари

Арестуваха бивш служител на ЦРУ за незаконно придобита свръхсекретна информация

Йенс Столтенберг на официално посещение в Македония

Простреляха бивш собственик на заложна къща в Търново Юлиян Мирчев-Видрата е в болница с три огнестрелни рани в краката

Над 1000 отменени полети от Хюстън заради лошото време

Бойко Борисов и Антонио Таяни: Ще работим заедно за успеха на ЕС

Фермерски блокади в Гърция от 22 до 28 януари

Премиерът Бойко Борисов представя пред Европарламента приоритетите на българското председателство Те са: Бъдещето на младите, Западните Балкани, сигурността и дигиталните умения

Парламентът обсъжда утре ратификацията на договора за добросъседство между Македония и България

Елена Йончева отговори с „не“ на всички въпроси от Делян Добрев

Плевенски криминалисти установиха двама ало измамници

Студът вае ледени скулптури в Чикаго

Работещи момичета

Половин дузина работещи момичета се усмихват пред обективите на щанда на Skoda.

Хубава кола и(ли) хубава жена? Ако питате мъжката част от човечеството – най-добре и двете. А мъжете преобладават сред посетителите на големи автоизложения като приключващия утре автосалон в Париж. Там човек има редкия шанс да им се наслаждава по едно и също време на едно и също място. Красивите момичета играят усърдно поддържащата си роля по лъскавите щандове, където се усмихват и привличат вниманието към главните герои на шоуто – новите коли.

Хостесите и автомобилите донякъде си приличат – има ги всякакви. Европейски или японски, тунинговани или естествени, предизвикателни или сдържани, хубави или не чак толкова хубави (последното е въпрос на субективна преценка). Обективното погледнато обаче и това изложение продължи традицията автомобилната естетика да бъде поднасяна с апетитната гарнитура на чаровните моделки. Тяхната задача уж е лесна, но не е толкова лека, колкото изглежда отстрани. Изпълнението дори на чисто декоративните функции изисква доста усилия, за които публиката не си дава сметка.

Работният ден на момичетата започва рано сутринта и приключва късно вечерта. Те трябва да заемат в пълния си блясък своите места край колите на щандовете преди отварянето на залите (в медийните дни това се случва по тъмно около 7 ч). През цялото време до затварянето на изложението хостесите са длъжни да се усмихват любезно на всеки, който ги погледне или насочи към тях някакъв обектив, дори нахално да „бърка“ с него в дълбоките им деколтета или под късите им поли. Всяка снимка, всяка минута видеоматериал в медиите, социалните мрежи и интернет пространството е реклама. Не на всяка цена обаче. Автомобилните компании държат на имиджа си и затова не слагат неприлично разголена украса на колите си. Виж, на щандовете за тунинг е различно. Там прелива от напомпани ламарини и дамски прелести. Всички модели са агресивни, нахални и скандални, независимо дали в тях пулсира живо сърце или изпилени 12-цилиндрови двигатели.

Много от хостесите по автосалоните не са професионални манекенки, а подбрани с конкурс добре изглеждащи студентки, които изкарват някой лев в дните на изложенията. Сред тях понякога се срещат и учещи в чужбина българки. Генерално хостесите са два типа – едните служат само за декор, а другите са обучени да заговарят посетителите, да ги запознават с характеристиките на автомобилите и да отговарят на въпроси за тях. Компаниите, които продават скъпи коли, си позволяват и скъпоплатени професионални манекенки. Пример в това отношение е Lamborghini, до чиито убийствени спортни коли се разхождат дългите крака на страхотни тъмнокоси красавици. Тази есен обаче италианският производител зачеркна от плановете си парижкия автосалон и отсъствието на сексапилните брюнетки едва ли е минало незабелязано сред ценителите на бързите коли и фаталните жени. Няма ги и изисканите хубавици във вечерни рокли на щандовете на Rolls-Royce и Bentley, защото луксозните британски компании също не участват в изложението. Но въпреки това има достатъчно хубавици, стъпили на високи токчета или големи джанти, които да напълнят погледите и обективите на посетителите. В края на краищата това е изложение на коли, а не на жени. Автомобилите не бива да бъдат засенчени от хостесите, макар че често се случва точно това.

Изискванията

За да стане едно момиче хостеса на автомобилно изложение, трябва да отговаря на определени изисквания. На първо място е външният вид – хубава прическа, поддържан маникюр, умерен грим. Не са желателни татуировки и пиърсинг, поне на видни места по тялото. С предимство са кандидатки с добри обноски и чужди езици (търсят много се с руски, италиански, турски, испански, а английският е задължителен). Предпочитат се момичета с ръст минимум 1,65 м и слаба фигура.

Заплащането

Работното време на хостесите на автомобилните салони продължава минимум 8 часа, а често надхвърля 10 часа. Различните фирми дават различни хонорари. На изложението във Франкфурт например средното възнаграждение на наетите момичета гравитира между 12 и 20 евро на час. Заплащането зависи до голяма степен от качествата на кандидатката и нейните задачи на щанда. Красавиците получават работна „униформа“ и инструкции как да се отнасят с посетителите. Много от автомобилните компании наемат момичета от града, в който се намира изложението, за да не се налагат разходи за транспорт и хотел.

Гафовете

Професията на хостесите има своите рискове и за работника, и за работодателя. Гафове се случват нерядко. На едно от пролетните изложения в Женева рано сутринта чистачка беше намерила заспали в автомобил палава моделка и служител на съответната фирма. На друг автосалон подобна случка след фатално привличане се е разиграла в кабинката за преобличане. Млади хостеси са били уволнявани още на втория си работен ден, тъй като са се явявали на щандовете с махмурлук и подпухнали очи.

Студентки си докарват към 4000 франка за 10 дни

Студентките в университетите в Женева и в близката Лозана очакват с нетърпение всяка пролет автомобилното изложение, защото това е отлична възможност да спечелят бързи пари. Хостесите с опит и квалификация успяват да си докарат около 4000 швейцарски франка от премиум производителите за десетината дни на автосалона. Там стандартът и възнагражденията са високи, а събитието винаги е в началото на март, когато семестърът започва и има достатъчно време за наваксване на пропуснатите лекции. Преподавателите вече са свикнали, че лекциите им са по-слабо посетени в дните на автосалона. Тогава студентите печелят пари за лятната ваканция.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.