На 22 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 22.10.2019

Трима контузени в „Игри на волята“ Славяни отново ще спят в лукс

Фейсбук с нови правила за сигурност за предстоящите президентски избори в САЩ

Путин предлага помощ на Африка без условия

Еди Рама отхвърли искането на опозицията за оставка

Нетаняху върна мандата за съставяне на правителство

Испанската полиция разби банда обирджии, ограбвали домове на футболисти

Руски хакери се маскирали като ирански Атакувани били поне 35 държави, като в 20 нападенията били успешни

Христо Иванов и Атанас Атанасов приемат гаврата на Тома Белев с еврейския народ Лидерите на „Демократична България“ не искат да вземат мерки срещу кандидата им за общински съветник в София

„Пепел от рози“ получи френска награда

Протест пред френското посолство у нас в подкрепа на Северна Македония за ЕС

Вдигат заплатите с ускорени темпове

Колко месеца имам право на обезщетение като безработен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 22 октомври 2019

Разглобяват на три Закона за движение по пътищата

Всеки автомобил да бъде снабден с електронна сервизна книжка. В нея да бъдат записвани данните от ремонти, технически прегледи, пробегът и смяната на собствеността. Автосервизите да бъдат лицензирани и разделени по категории, както е със звездите на хотелите. Пътната полиция да бъде задължена да отчита причините за всяка тежка катастрофа, без да попълва графата “несъобразена скорост”. Това бяха част от идеите, дискутирани вчера от кандидат-депутати от четири политически сили – ГЕРБ, БСП, РБ и АБВ. Форумът бе организиран от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи.

Сегашният Закон за движение по пътищата (ЗДвП) трябва да бъде разделен на три нови закона, обясниха политиците, които бяха и в транспортната комисия на 43-тото народно събрание. Първият ще е със същото име и ще се отнася до правилата за движение и глобите. Вторият ще урежда въпросите с обучението на шофьорите, а третият – с автосервизите и изискванията за техническо състояние на автомобилите. И сега колите идват от чужбина със сервизни книжки, но у нас масово не се поддържат, освен при гаранционното обслужване.  “В София има около 5000 сервиза, като 82% от тях работят на черно”, съобщи Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в България. Заместникът му – автомобилният състезател Румен Дунев, подчерта, че печалната картина се дължи на ниските доходи и ниския стандарт на живот в страната.

“В ГЕРБ имаме идеята да въведем цялостен електронен регистър на всичко, свързано с автомобилите и шофьорите”, каза бившия депутат Станислав Иванов.
“Предложението в програмата на БСП е Агенция “Пътна инфраструктура” да премине от МРРБ към Министерство на транспорта, за да не се размиват отговорностите”, обяви 4-кратният рали шампион на България Крум Дончев, експерт на социалистите. Настимир Ананиев от РБ настоя да се монтират видеорегистратори във всички автомобили, купени с държавни или общински пари. Общо бе мнението да се възобнови създаденият през 2011 г. фонд за пътна безопасност, който се пълни от шофьорски глоби.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. При Сталин е имало страх,в началото на войната са убивали войниците,които отстъпват,но не страхът е спрял хитлеристите,а инвазията на Япония в Тихия океан е освободила като ресурс сибирските дивизии,които за един месец са ги отхвърлили на 400 км от Москва,а за шофьорите се говори,че и Сталин не се е оправил с тях,но това е по-скоро анекдот.

  2. Сибирските дивизии не са причина, а една от причините за спирането и обрата на войната! Има и още една причина, но тя е в Германия! Основната причина е зверския студ през зимата на 1941 поради който блицкригът преминава в нещо като кратка позиционна война! А това е смъртоносно за неподготвените за такива услови германски войски! Друга причина за обрата е битката при Сталинград, когато високото самомнение на фюрера позволява, по-скоро нарежда огромна армия, начело с фелдмаршал Паулус да остане обкръжена и пленена. В същия Южен фрон при Курск и до днес вадят парчета от танкове когато орят полята! Най-голямата танкова битка в човешката история е завършила с победа на руснаците, макар, чр реално губят и двете страни, защото пораженията върху танковите войски на немците са по-големи, но останалото в Европа от немските, събрано с африканските дивизии е повече отколкото имат руснаците. И пак с намесва фюрерът, за да се оцапа ситуацията! Имам усещането, че ако не е бил Хитлер днес щяхме да говорим всички на немски! Комай този човек е бил един от генералния щаб на Жуков! А, започнахме от шофьорите! Хора, колкото и реформи да измисляте, колкото и пари да харчите докато не се затегне начинът, по който се обучават бъдещите шофьори, докато не се увеличи хорариумът, докато не се върне полигонът със скоростната отсечка, докато не се криминализира със задължителен затвор ОТ ДЕСЕТ години с каторжен труд карането без шофьорска книжка (не визирам забравените документи или изтекъл срок), докато не се въведе правилото – караш пиян и колкото промила толкова десетилетия копаеш тунел под Балкана няма нищо да се постигне! Никъде не е забранено да си сменя сам накладките на колата! И как ще ми лицензират собствения гараж? А за чий грездей е цяла нова информационна система, само заради въвеждане на инфо кога съм си сменил перцата на чистачките! Това много прилича на идеята за пръстовия отпечатък при министър Москов! Трябва да се затегне провеждането на технически преглед и при намиране на съзнателни пропуски – директно затваряне на пункта за две петилетки, при това и отнемане правото да се работи като сервиз! А шефът на пункта да се обвини в опит за непредумишлено убийство! То си е и така, де! Българинът не разбира от друго освен или да му бръкнеш дълбоко в джоба или да го затвориш за среден период! А имаме тунел под Шипка, тунел под Петрохан да копаем … По самун хляб и парче солена сланина, една кирка или лопата и – в забоя! Не било човешко ли? А човешко ли е пияни шофьори да ни мачкат по улиците и пътищата?

    1. Като изключим тунела под Шипка – абсолютно си прав. И за Хитлер /генералите му са щели да превземат Москва още 41-ва, ако не се е месил като Волен Сидеров за всичко/, и за шофьорите – полигонът е цедката, която отсява научилите се да шофират от останалите. Виж за Шипка – не си прав. Нямаме тунел а МНОГО ТРЯБВА!!!!! Дори да се плаща за преминаването му – ще го ползват хората, че за 15 минути са оттатък Балкана и няма да повръщат по завоите един час!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.