Три рисунки от 400 стават картички на Шумен

Хиляди почетоха паметта на жертвите от атаката в Страсбург

Събират дрехи и храна за бедните

Показват ценен архив от околосветското плаване на кап. Георги Георгиев

Родените този век ще живеят по 100 г. Червено вино и тъмен шоколад са ключ към дълголетието

Летище София работи при зимни условия

Алея до скалите на „Германката“ след протест

Сандра Бълок в „Кутия за птици“ Филмът е екранизация по книгата на Джош Малерман

Тежки снеговалежи парализираха Хърватия и Босна и Херцеговина

Полицията открадна „Златната топка“

Ортопедията в Търново водеща по операции

Чавушоглу: Вашингтон работи за екстрадиция на Фетхуллах Гюлен

МВР: Закъсали автомобили затрудняват движението по пътищата в страната, създадена е организация за изтеглянето им

Фирма пожела да обявят „Левски“ в несъстоятелност

Жълт код в още четири области от страната днес

Разследват АПИ за строежа на „Марица“ (обзор)

Прокурорът от ВКП Магдален Маринов, който ръководи разследващия екип, влязъл в АПИ.

Чиновници от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще бъдат разследвани за престъпления по служба и безстопанственост, свързани с със строежа на лот 1 на магистрала „Марица“. Това съобщиха от прокуратурата, след като екип от спецзвено „Антикорупция“ и  агенти на ДАНС влязоха и в централата на АПИ на столичния площад „Македония“.

Наказателното производство е образувано по сигнал на европейската служба за борба с измамите ОЛАФ, уточниха от държавното обвинение. Разследващият екип в АПИ бе ръководен от Магдален Маринов от Върховната касационна прокуратура. „Разследваме далавери за пари“, каза магистратът пред репортери. Той отказа повече информация, като потвърди единствено, че става дума както за основния договор за изграждането на лот 1 на „Марица“, така и за платените допълнително над 50 млн лв.

31-километровият участък от магистралата между с. Оризово и Димитровград бе изграден от 2011 до 2015 г. За него бяха платени 159 755 613 лв. на италиански консорциум. От АПИ обаче обявиха още една поръчка за укрепване на същия строителен обект за още 51 343 630 лв. – за укрепване на свлачища и строеж на отводнителни съоръжения.

Вторият търг е спечелен от „Пътища Пловдив“ от общо четири участника. Критерият за оценка на предложенията е икономически най-изгодната оферта. Миналата година обаче депутатите от опозицията Желю Бойчев и Кирил Добрев заявиха,, че внасят сигнал до прокуратурата за допълнителния проект. Според тях трябва да бъдат разследване параметрите на сделката, има ли чертежи и проекти и какви са цените на видовете материали, с които е укрепвана магистралата.

Разследват АПИ и за скандала с търга за „Струма“

Предишното влизане на прокурори, полицаи и агенти на ДАНС в Агенция „Пътна инфраструктура“ бе само преди 20 дни. Поводът бе образувано досъдебно производство заради изчезнали документи за изграждането на тунел „Железница“ на магистрала „Струма“. То обаче няма нищо общо с днешната акция.

Обществената поръчка е за над 250 милиона лева, а липсващата офертата е на един от кандидатите. Това стана причина и за спиране на търга за изграждането на тунела.

Прокуратурата повдигна обвинения на външния експерт от комисията по обществената поръчка Стефан Гайтанджиев, в чието жилище бяха открити документи за строителството на тунела. Той е с мярка за неотклонение „подписка“.

Интересното е, че Гайтанджиев смени преди месеци сегашния регионален министър Спас Попниколов на позицията външен експерт по поръчката. В миналото Гайтанджиев е бил главен секретар на агенцията. Попниколов отказа да подаде оставка и заяви, че става дума за „целенасочен саботаж“.

Най-дългият и най-скъп тунел в страната трябваше да бъде завършен до 2022 г., защото се плаща с европари по изтичаща тогава програма. Спирането на търга поставя под риск средствата, които, ако загубим, ще се поемат от българския данъкоплатец.

Прокуратурата установи след проверка: Шест тунела у нас  са  опасни

След катастрофата, отнела тази зима живота на жена в тунела „Ечемишка“ на автомагистрала  „Хемус“, Върховната административна прокуратура (ВАП) е проверила всички тунели в България е установила, че 6 от тях са амортизирани и опасни. Това съобщиха от държавното обвинение вчера.

В проверката по реда на надзора за законност било възложено на кметовете и на шефа на  Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) да инспектира тръбите по всички  пътища. Установен е с точност броят на тунелите, нуждаещи се от ремонт, и са определени краткосрочни и дългосрочни мерки за подобряване на технико-експлоатационните им качества. Извършено е и преструктуриране на бюджета, определен за проектиране, текущи ремонти и поддържане на републиканската пътна мрежа,  гласи официалното съобщение на прокурорите.

От основен ремонт се нуждаят 6 тунела от трансевропейската пътна мрежа. Първият очаквано е тунелът „Ечемишка“ при км 41+922 на автомагистрала „Хемус“ в лявата му тръба . Вторият – тунелът „Витиня“ при км 32+230 , пак лявата тръба. В черния списък следват „Топли дол“ при км 39+562 на „Хемус“; „Правешки ханове“ при км 54+686 на „Хемус“; „Траянови врата“ при км 53+297 на „Тракия“; „Големо Бучино“ при км 14+680 на АМ „Люлин“. Спешни поправки са нужни и тунелите  по пътищата Видин – Кулата, „Русе – Маказа и „Гоце Делчев – Девин.

След намесата на административната прокуратура пътищарите са  поели ангажименти да свършат работата си навреме и качествено. Назначено е спецзвено от представители на АПИ, МВР, министерството на транспорта и университета по архитектура, което ще разгледа подробно състоянието на тръбите и ще вземе мерки за привеждането им към евростандартите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.