Столичната пожарна провежда тактическо учение тази вечер

Пожар пламна в кооперация в Благоевград, две жени са пострадали

Наш рефер в групите на Шампионска лига

Ученици от Горна Оряховица се запознаха с най-новите технологии в медицината

Марая Кери пусна палаво коледно видео

Божинов: Биляна ме направи мъж

Поскъпва двойно разходката в зоопарка на Варна Входът за най-малките остава безплатен

Движението по магистрала „Тракия“ при 89 км в посока София е само в активната лента

„отГОворните“ дариха дрехи на три социални центъра

Не футбол, а война

Депутатът от БСП Явор Божанков: Отклоняването на трасето на АМ „Русе-Велико Търново“ на 40 км е предателство към общини Горна Оряховица и Лясковец

Клиентите на А1 вече могат да заплащат покупки от App Store и iTunes с месечната си фактура

Горски: Следете за контролни пластини по елхите Документ трябва и за продавачи на клонки

Пешеходка почина, блъсната от кола с 49-годишен търновец зад волана Инцидентът станал в ловешкото село Брестница

Фермер гръмна черен вълк край Берковица

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в София

Снимка: БТВ

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в столичния кв. „Лозенец”, съобщи БТВ. Именно тази фирма е отговаряла за трасето, на което се случи тежката катастрофа с автобус край Своге.

Следователите изнесоха документация на фирмата, като служителите им са оказали пълно съдействие на разследващите.

По-рано от компанията съобщиха, че ще дадат пресконференция относно катастрофата край Своге утре, но малко след това заявиха, че я отлагат заради „пълно съдействие на компетентните органи относно започналото разследване“.

От проверките на различните министерства, както и на прокуратурата, във връзка с катастрофата на автобус край Своге, при която загинаха 17 души, стана ясно, че „Трейс груп” е отговаряла за ремонта на трасето, където автобусът се е преобърнал. Те са били предупреждавани многократно от АПИ за лошото състояние на пътя и за нуждата да бъде извършен ремонт, но това така и не се е случило.

По-рано от фирмата разпространиха официална позиция, в която посочват, че не носят вина за инцидента, тъй като асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, но приет през 2016 г.

Пълният текст на позицията: 

ПОЗИЦИЯ

на „Трейс Груп Холд“ АД

ОТНОСНО: Изпълнението на рехабилитацията на на път II-16 „Мездра-Своге-Нови Искър“ от км 0+000 до км 81+778.84

Общата дължина на обекта е 82 км

Уважаеми дами и господа,

Съболезнования за семействата на хората, които загинаха в тежката катастрофа по планинския път на Искърското дефиле. В такива необратими ситуации, в които се отнема човешки живот, ние разбираме ценността на всяка секунда. Поклон към хората, които изгубиха живота си на 25.08.2018 г.

С настоящото писмо ще Ви информираме за дейностите, които сме извършили като водещ партньор в обединение ДЗЗД “Трейс Своге“, изпълняващо рехабилитацията.

Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29.09.2011 г.

Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, 5 тунела, 2 жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък, допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места.

Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC, т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с Инженера – известната британска международна инженерно-консултантска компания – Mott Macdonald. Рехабилитацията се извърши по проект “Транзитни пътища“, чийто инструментариум не позволява на проектантите и изпълнителя да променят вече съществуващото трасе.

Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г., това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата, започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16, пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена без да бъде спирано движението по тежкото трасе.

Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе.

По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път.

Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с Възложителя, Инженера-консултант, отговорен за изпълнението по правилата на Фидик, и всички отговорни институции, за което ще ви информираме надлежно.

Ще окажем пълно съдействие на разследващите органи.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Още по темата

  1. 17-та жертва на катастрофата край Своге е разпозната снощи Починала на път за болницата, била закарана в директно в моргата

  2. Частно разследване: Видими нарушения на технологията при изграждането на асфалта има във фаталната отсечка на пътя край Своге (СНИМКИ) Болтове и гайки са монтирани без шайби при сглобяването на мантинелата

  3. Валентин Радев за трагедията край Своге: МВР е сигнализирало за много катастрофи на този път

  4. Всички пострадали при инцидента край Своге ще получат обезщетения, заяви застрахователят на автобуса

  5. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред „Труд”: Премиерът е готов за радикални мерки, за да намалеят катастрофите

  6. Говорителят на Спешна помощ: Линейките не са закъснели с пристигането си на мястото на катастрофата край Своге В участъка е констатирано износване на асфалта

  7. Обновена 13-годишно дете е сред жертвите на тежката катастрофа край Своге

  8. Вижте от птичи поглед мястото край Своге, където се обърна автобус (ВИДЕО)

  9. Вижте първи СНИМКИ на катастрофиралия автобус край Своге

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Е че как? Сигурно имат и убави базикне ханеми, да им радват очите! Пари бол, що да нямат!

  2. Е че как? Сигурно имат и убави базикне ханъми, да им радват очите! Пари бол, що да нямат!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.