Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в София

Разследващи и жандармерия влязоха в сградата на „Трейс груп” в столичния кв. „Лозенец”, съобщи БТВ. Именно тази фирма е отговаряла за трасето, на което се случи тежката катастрофа с автобус край Своге.

Следователите изнесоха документация на фирмата, като служителите им са оказали пълно съдействие на разследващите.

По-рано от компанията съобщиха, че ще дадат пресконференция относно катастрофата край Своге утре, но малко след това заявиха, че я отлагат заради "пълно съдействие на компетентните органи относно започналото разследване".

От проверките на различните министерства, както и на прокуратурата, във връзка с катастрофата на автобус край Своге, при която загинаха 17 души, стана ясно, че „Трейс груп” е отговаряла за ремонта на трасето, където автобусът се е преобърнал. Те са били предупреждавани многократно от АПИ за лошото състояние на пътя и за нуждата да бъде извършен ремонт, но това така и не се е случило.

По-рано от фирмата разпространиха официална позиция, в която посочват, че не носят вина за инцидента, тъй като асфалтовата настилка е положена през 2014 г., а пътят е пуснат в експлоатация същата година, но приет през 2016 г.

Пълният текст на позицията: 

ПОЗИЦИЯ

на „Трейс Груп Холд“ АД

ОТНОСНО: Изпълнението на рехабилитацията на на път II-16 "Мездра-Своге-Нови Искър" от км 0+000 до км 81+778.84

Общата дължина на обекта е 82 км

Уважаеми дами и господа,

Съболезнования за семействата на хората, които загинаха в тежката катастрофа по планинския път на Искърското дефиле. В такива необратими ситуации, в които се отнема човешки живот, ние разбираме ценността на всяка секунда. Поклон към хората, които изгубиха живота си на 25.08.2018 г.

С настоящото писмо ще Ви информираме за дейностите, които сме извършили като водещ партньор в обединение ДЗЗД “Трейс Своге“, изпълняващо рехабилитацията.

Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29.09.2011 г.

Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, 5 тунела, 2 жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък, допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места.

Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC, т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с Инженера - известната британска международна инженерно-консултантска компания - Mott Macdonald. Рехабилитацията се извърши по проект “Транзитни пътища“, чийто инструментариум не позволява на проектантите и изпълнителя да променят вече съществуващото трасе.

Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г., това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата, започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16, пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена без да бъде спирано движението по тежкото трасе.

Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.

Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе.

По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път.

Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с Възложителя, Инженера-консултант, отговорен за изпълнението по правилата на Фидик, и всички отговорни институции, за което ще ви информираме надлежно.

Ще окажем пълно съдействие на разследващите органи.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България