На 20 юли 2018 да почерпят

Автоиндустрията в САЩ призова Тръмп да не налага мита върху вноса на коли

Муслин и Янкович отпадат като вариант за „Левски“

1700 незаети места останаха в софийските гимназии

Новият британски министър за Брекзит иска по-интензивни преговори с ЕС

Творчески терминал „България – Израел” Този нов културен формат е продължение на фестивала „Българска душа на Святата земя”

Кнесетът прие спорен закон, даващ право на самоопределение само на евреите

Погазват се правата на психично болните

Учени регистрираха нова сеизмична активност край вулкана Етна

Сменяме валидните винетки с електронни Общините искат 20% от таксите

Борисов пред „Известия“: Влизането на Турция в ЕС в момента е невъзможно

Нараства броят на заразените със Западнонилски вирус в Гърция

Избили на сляпо животните в Странджа Не е установен дори щамът на болестта

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 20 юли 2018

Румяна Милова, дирекция „Паркиране и мобилност“ пред „Труд“: Въвеждаме нощен служебен абонамент за „синя зона“ в София Центърът за градска мобилност ще осигури патрул и паяк

Регионалният министър: С въвеждането на ТОЛ системата ще се подобри и пътната безопасност Почти 624 млн. лева ще достигнат до образователните заведения, каза още Нанков

Когато се въведе ТОЛ системата, ще може да се въведе и системата за контрол на средната скорост по магистралите. Това потвърди пред БНТ регионалният министър Николай Нанков. Това е възможно и по настоящем, макар и в ограничени мащаби чрез закупените камери по АМ „Люлин“, разположени до тунелните съоръжения.

„С въвеждането на ТОЛ таската мисля, че една от най-отговорните задачи, които ще решим освен всички останали е именно подобряване на пътната безопасност, през отчитане на средната скорост от преброителните и от трафик камерите“.

Относно появилия се документ, че е готово класирането на офертите за ТОЛ системата министърът коментира, че е абсолютно фалшив и като подпис, и като реквизити. Вероятно този документ е част от съпротивата срещу ТОЛ системата, предположи Нанков.

„Ако фалшификаторите бяха по-компетентни, можеха да го направят по-издържан от гледна точка на реквизити, които агенцията като възложител на обществени поръчки спазва и отразява. Освен това няма как да има документ, при положение че комисията все още не е приключила със същинското разглеждане на офертите. На трето място – трябва да приемем и осъзнаем, че има едни лоши хора, които вече втора година се опитват да саботират всячески въвеждането на тол системата. Това още веднъж доказва, че с въвеждането на тол системата защитаваме не само публични интереси, интересът на пътната агенция, а и обществения интерес, тъй като факт е, че тези средства, генерирани по справедлив модел вече ще се разходват само за подобряване качеството на българската пътна мрежа.“

По линия на ОП „Региони в растеж“ почти 624 млн. лева ще достигнат до образователните заведения – детски градини, училища, висши учебни заведения. Ползватели на помощта ще бъдат 72 общини, 3 министерства – на образованието, на културата и на спорта, съобщи още Николай Нанков.

Той допълни, че част от проектите вече са приключили, други са в процес на реализация, а има и такива, които ще стартират до няколко седмици. Те включват както обновяване на материалната база, така и модернизация и закупуване на необходимата техника за учебния процес.

За първи път в почти всяка детска градина се подобрява материално-техническата база, свързана със спорта на децата – спортните площадки, плувните басейни, спортните салони, подчерта министърът.

Помощта ще бъде ползвана от 426 учебни заведения, в които се обучават над 250 хиляди деца, допълни Нанков.

Трябва да им е гарантирано както качеството на образователния процес, така и здравословната, сигурната, безопасната, уютната среда на обитаване в учебните заведения. Мисля, че тези средства по един най-добър начин ще подпомогнат основния ни приоритет в рамките на този мандат – образованието, подчерта той.

На въпрос за проточилия се във времето ремонт на тунел „Витиня“ регионалният министър припомни, че за 40 години едва през 2015-2016 година са започнали реалните ремонти на мостовите съоръжения и тунелите.

Ремонтът стартира без нито една проектна документация как е строен тунелът, без нито един чертеж, по спомени на проектанти и на участници в строителния процес. С разширяването на строителната дейност ремонтът беше и конструктивен, ремонтът беше и за подобряване на енергийните характеристики, на хидроизолационните елементи… Мостовото съоръжение на 33 км след тунела забави ремонтните дейности с повече от месец и половина. Там отново бяха открити сериозни конструктивни дефекти, обясни Николай Нанков.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.