Раците с впечатляващи делови предложения, Везните да не вкарват свои пари в инвестиции – Дневният хороскоп на Алена

На 10 април 2020 да почерпят

Пролет пукна, ние още не… Всички слухове за край на нацията са силно преувеличени

881 жертви на коронавируса във Великобритания за денонощие

Роб Лоу: Супергероите са в спасителните служби Звездата играе главна роля в „911: Тексас”

Страните от ОПЕК + са се договорили да намалят производството на петрол с 23%

Проф. Радка Аргирова, председател на българското дружество по вирусология, пред “Труд”: Без дисциплина ще станем Ломбардия след празниците

Орбан удължи извънредното положение в Унгария за неопределено време

Прототип на българска ваксина срещу COVID-19 може да бъде готов до 1 година

Доц. д-р Атанас Мангъров пред “Труд”: За лечението на COVID-19 няма доказателства

СЗО ще поиска 1 млрд. долара за борба с коронавируса

90% от сиренето – от българско мляко Свинско и зеленчуци задължително от местни ферми

Дават евтини кредити на туроператорите Със средствата ще се връщат пари за предплатени ваканции

Живко Тодоров оглавява ББР (обзор) БНБ одобри назначението на 2 април

Боян Магдалинчев: Никой не се е възползвал от уязвимостта на системата за разпределяне на дела

Регионалният министър: Толсистемата у нас ще е с най-ниските тарифи в Европа

Кадър от БНТ

Регионалният министър Петя Аврамова заяви пред БНТ, че толсистемата у нас ще е с най-ниските тарифи в Европа.

Днес тя и премиерът Бойко Борисов ще бъдат изслушани в Народното събрание.

Няколко дни преди стартирането на толсистемата превозвачите заплашиха, че ще спрат да работят заради неясноти около начина на таксуване. След спешна среща при премиера Борисов стана ясно, че те получават срок до 27 март да се оборудват технически.

Системата тръгва на 1-ви март, но само с маршрутни карти. Във фокуса на въпросите на днешното изслушване са и правилата за прилагане на таксуването в населените места, около големите градове.

Според министър Аврамова реформата освен чисто икономически ползи ще доведе и до излизане на сивия сектор на светло. Тя очерта и отстъпките, които направи правителството, за да се договори с тежкотоварните превозвачи.

„Първата от тях беше да намалим обхвата на системата и да останат за толуване само първи клас пътища и магистрали. Намалихме тарифите, така че стартираме системата на първи март с най-ниските тарифни ставки за тежкотоварния трафик в Европа и със много малък обхват от 3115 км, което са само магистрали и първи клас пътища. Според бранша с тези тарифи ще постигнем целта, а именно заложените в бюджета 450 милиона лева. А според нас, това няма да се постигне като цел. Затова сме си дали срок три месеца да наблюдаваме системата, приходите и ако не отговарят на заложените в бюджета, на 1 юни да коригираме обхвата и тарифите“, каза министърът.

Аврамова каза, че това е най-мащабната реформа в пътния сектор от 20 г. и може би повече.

„Една система, която цели първо генериране на повече приходи за пътищата на България, за асфалт, за мантинели, за пътна маркировка, за всичко това, което хората очакват и искат да имат, и в същото време едно справедливо разпределение на тежестта. Знаете, че до момента тази тежест е поета от леките автомобили, винетните такси, които се заплащат, 2/3 от тях са от лекотоварния трафик и 1/3 от тежкотоварния, който всъщност руши пътищата“, коментира тя/

Аврмова подчерта, че се опитват да лавират между икономически, политически и всякакви други интереси.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.