Вицепрезидентът на 22 септември: Трябват ни същата увереност и воля на дедите ни отпреди 111 г.

Теменужка Петкова: Либерализацията на пазара няма да оскъпи електроенергията

Деца монтираха табели с еко-послания на дърветата в НП “Пирин“

Арестуваха 20-годишен за брутално изнасилване в Сандански

Цветан Цветанов: Най-печеливши в местните избори ще бъдат ДПС

Каракачанов: БНР не е частна собственост на група от хора, то е национално

Фандъкова на 22 септември: Нека помним онези забележителни дни, когато страната ни възвърна своето достойнство

МВР: Продължават опитите за безопасното извеждане на барикадиралия се мъж в „Овча купел“ в София

Корнелия Нинова на 22 септември: Нека заедно и смело пазим българщината и отстояваме независимостта си

Юнкер: Убеден съм, че Брекзит ще се случи

Сергей Шойгу: Все някога ще трябва украинските екстремисти да бъдат спрени

111 балона с цветовете на трибагреника полетяха над Царевец Даниел Панов: Нека бъдещето на децата бъде каузата, която ни обединява

Десетки ранени и разрушения след земетресението в Албания (СНИМКИ)

Климатологът Георги Рачев: Октомври ще бъде по-топъл от нормалното, живакът скача до 30 градуса

Караянчева на 22 септември: Единството и обединените усилия са най-важното условие за развита и просперираща България

Регионалният министър: „Хемус“ и „Струма“ ще бъдат приоритет през 2018 г.

Изграждането на автомагистралите „Хемус“ и „Струма“ ще бъдат приоритет на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и през 2018 г. С „Хемус“ е свързано бъдещето на Северна България, която изостава в развитието си от Южна България и заради липсата на модерни и бързи пътни връзки. Този дисбаланс  трябва да бъде преодолян, за да се спре обезлюдяването на региона. Това съобщиха от пресслужбата на ведомството.

Общата дължина на магистралата е 420 км. Към момента са изградени участъците София – Ябланица и Белокопитово – Варна или общо 165 км. Очаква се догодина в строителство да са още 75 км – от Ябланица до п.в. Боаза, от  Боаза до пътя Ловеч-Плевен, както и участъкът Белокопитово-Буховци. По настояване на МРРБ в националния бюджет за 2018 г. са заделени допълнително 85 млн. лв. за изграждането на тази ключова пътна артерия.

За ускореното развитие на Северна България е важна и магистралата „Русе –Велико Търново“. Подготовката на строителството й върви с бързи темпове. Предстои Министерството на околната среда и водите да излезе със становище по доклада за ОВОС на проекта и през 2018 г. да  стартират процедурите за инженеринг и избор на изпълнител. Новата АМ „Русе-Велико Търново“ може да бъде завършена през 2021-2022 година.

2018 г. ще бъде решаваща и за АМ „Струма“. Очаква се Лот 3.3 от Кресна до Сандански да бъде готов с 6 месеца по-рано – още през ноември 2018 г. Амбицията на Агенция „Пътна инфраструктура“ е да влезе в график и с най-трудния участък – през Кресненското дефиле. Най-късно до края на март догодина трябва да е готова цялостната тръжна документация за избор на изпълнители на проектирането, строителството и строителния надзор. Индикативният краен срок за стартиране на обществените поръчки е 30 април 2018 г. и ако няма обжалване, в края на август трябва да има избрани изпълнители.

Много важен за връзките между балканските страни и бързото придвижване на трафика е и проектът за модернизация на скоростния път от Калотина до София. Вече започна подготовката за участъка от ГКПП „Калотина“ до Сливница, който е с дължина 31 км и индикативна стойност 258,6 млн. лв. Обществените поръчки за избор на изпълнители на двете отсечки – от Калотина до Драгоман и от Драгоман до Сливница се обжалват, но КЗК не е образувала производство по жалбите и скоро поръчките ще бъдат обявени повторно.

Това е един от знаковите проекти, стартирани по времето на кабинета „Борисов 3“. За периода от 5 май 2017 г. досега беше дадена „зелена“ светлина на инвестиции за над 1,5 млрд. лв. Наред с участъците по „Струма“ и „Хемус“, по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. се ремонтират 193 км второкласни и третокласни пътища, като беше извършена първа копка на обекти за 160 млн. лв. Сред тях са пътищата Пловдив-Асеновград, Бучин проход-Берковица, Враца-Леденика и други. Предстои да бъдат възложени още около 246 км, като общата стойност на инвестициите по ОПРР е 380 млн. лв.

Много важна за повишаване на безопасността на движение е реконструкцията на участъка Поморие – Ахелой с изграждане на второ платно, както и строителството на обхода на гр. Ахелой, с което трафикът ще бъде изведен извън града. Предстои през 2018 г. да започне изграждането и на обхода на Поморие.

През 2018 г. се очаква бум в санирането. Догодина ще бъдат санирани най-малко 1000 сгради със сключени в периода 2015 – 2016 г. договори с Българската банка за развитие. Чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. МРРБ инвестира и 624 млн. лв. в образователна и спортна инфраструктура в 416 училища, детски градини и висши учебни заведения.

Всеки един от тези проекти ще донесе приходи, ще създаде работни места, ще генерира развитие и икономически растеж.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.